Skocz do zawartości

Ciągle działający wentylator chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

1.Kilka dni temu zaczęły mi spadać obroty w samochodzie z 850(standard) do 500-600.Auto to Honda Accord IV 2.0(wersja na gaźniku) benzyna+gaz.Po podniesieniu maski zauważyłem że na maxa kręci się wentylator i dzieje się tak cały czas.Przeprowadziłem krótki test i na drugi dzień uruchomiłem auto na zimnym silniku i jak tylko temp wskoczyła na 90C,to załączył się wentylator i od tej pory już się nie wyłączył.Dopiero jak zgaszę silnik.Dodam jeszcze że właśnie w momencie kiedy włącza się wentylator to spadają obroty i silnik zaczyna się telepać.

 

Pamiętam że wcześniej tak nie było i wentylator nigdy nie uruchamiał się 5-10min od uruchomienia silnika(praca na postoju),tylko po jakiś 45min i po chwili się wyłączał.Elektryk powiedział mi,że na 100% czujnik temp. silnika przy bloku silnika,obok czujnika płynu chłodzącego.Niestety po wymianie problem nie znikł.Dodatkowo spr kody jakie wyrzuca komputer i wykazuje błąd 6,czyli właśnie czujnik tempe,który wymieniłem na nowy:/ spr. już 2 różne i nadal to samo.

 

2.Dodatkowo zauważyłem,że górna rura która idzie z silnika do chłodnicy jest zawsze gorąca a dolna prawie zimna,czy to normalne?tu zrobiłem kolejny test, na rozgrzanym silniku odkręciłem odpowietrznik przy termostacie i nic z niego nie leciało pomimo że chłodnica była już nagrzana,a więc powinno być ciśnienie w układzie i chyba powinnien sikać płyn?

 

czy możliwe że nawalił termostat i stąd takie zachowanie wentylatora i ogólnie auta? Proszę o pomoc,bo nie chcę się ładować w niepotrzebne koszta.Elektryk był pewien uszkodzonego czujnika a po wymianie okazało się,że nie ma racji,to zaproponował wymianę termostatu i kolejnego czujnika-tym razem wentylatora przy termostacie.

 

Dziękuję za poświęcony czas i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1096-ci%C4%85gle-dzia%C5%82aj%C4%85cy-wentylator-ch%C5%82odnicy/
Udostępnij na innych stronach

czy możliwe że nawalił termostat i stąd takie zachowanie wentylatora i ogólnie auta?

uważam że nie

gdyby sie przyblokował to nie włączałby sie wentylator chłodnicy (czujnik go włączający jest właśnie w niej) i górna rura nie byłaby gorąca

 

spr kody jakie wyrzuca komputer i wykazuje błąd 6,czyli właśnie czujnik tempe,który wymieniłem na nowy:/ spr. już 2 różne i nadal to samo.

moze wymieniasz nie ten co trzeba?

nie wiem jak w hondzie, ale w oplu są 2 czujniki

jeden podaje info na zegary a drugi do jednostki sterującej silnika

 

górna rura która idzie z silnika do chłodnicy jest zawsze gorąca a dolna prawie zimna

nie

dolna tez powinna być nieźle ciepła

chłodnica nie jest w stanie wystudzic płynu do temperatury otoczenia

mi to wygląda na jakąś niedrożność w układzie chłodzenia - zamulona chłodnica, przytkany jakis kanał itp

 

Wydaje mi się że zawiesza się wyłącznik wentylatora i chyba jest umieszczony na samej chłodnicy, posprawdzaj poszukaj, jak wentylator się włączy to tam będzie kostka z kablami możesz ją wyjąć i zobaczyć czy wyłączy się wentylator

 

Dzięki za szybką odpowiedź,ale już udało mi się uporać z tym problemem.Co do czujników,to w Hondzie są 3,jeden od temp silnika,drugi od zegarów na desce a trzeci od wentylatora.

 

Rozwiązanie problemu może posłuży innym.Tydzień temu dawałem do mechanika auto,aby wymienił mi sprzęgło i po wymianie, nie wiem czy specjalnie to zrobili,czy też przypadkowo ale okazało się,że źle po podpięli te czujniki.Wziąłem miernik w dłoń,chwila z książką serwisową i zrobione.Czujnik temp przy bloku silnika miał podpiętą wtyczkę z czujnika wentylatora przy termostacie i vice versa:) Wystarczyło przepiąć wtyczki(różnica jedynie w kolorze,no i wspomnianym napięciu).Obroty wróciły do normy i co najważniejsze wentylator się wyłącza i załącza gdy trzeba:)

 

Pozdrawiam

 

Co do czujników,to w Hondzie są 3,jeden od temp silnika,drugi od zegarów na desce a trzeci od wentylatora.

dokładnie tak samo jak opel 8-)

 

no i cieszymy sie, że podałeś rozwiązanie problemu :ok:

 

  • 7 lat później...

Witam wszystkich

Mam opla insignie 2.0 benzyna 220PS i podobny problem jak kolega w tej Hondzie.

Czy jest taka sama mozliwosc zamiany wtyczek bo wymieniana była chłodnica.

pozdrawiam.

 

Gość TomekSaracen

Witam wszystkich:) oddałem auto do mechanika bo nawalała klima i okazało się, że trzeba wymienić sprężarkę do klimatyzacji. Słyszeliście coś o sprężarkach marki Nissens? Ja znalazłem tylko taki artykuł: [hide]http://www.autos.com.pl/pl/poradnik/montaz-i-uruchomienie-sprezarki-klimatyzacji[/hide], ale tu jest napisane tylko jak uruchomić, a to przecież sprawa mechanika a nie moja. Macie może jakieś opinie nt. tego urządzenia? Nie chce za to za bardzo przepłacać, więc nie wiem czy nie zasugerować innej firmy

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania