Skocz do zawartości

Utrata mocy, gaśnie na luzie


Gość em1L

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam poważny problem z samochodem. Jak codziennie rano pojechałem do pracy, wszystko z samochodem było jak trzeba, po pracy wsiadam, odpalam, tyk, zgasł, odpalam znowu i gaśnie, za 5 razem zapalił, ale silnik chodził nierówno, wolno reagował na pedał gazu.

Z wielkim trudem dojechałem do domu. Podczas dodawania gazu słychać takie jakby stukanie, pukanie, buczenie, nie wiem jak to nazwać.

 

Wyczytałem że to mogą być świece i kable - sprawdzone wszystko, świece mają iskrę, kable podają prąd. Świece oczywiście suche.

 

Następne silniczek krokowy - po odłączeniu go w czasie gdy auto chodzi silnik gaśnie, to więc chyba sprawne.

 

Inne - przeskoczył pasek rozrządu o ząbek, ale tego nie mam jak sprawdzić. Czy to może być to ?

 

Dodam, że po odpaleniu samochodu silnik pracuje, tylko brak mu mocy, długo się zbiera przy jeździe i coś dziwnie stuka przy dodawaniu gazu.

 

Jeśli są jeszcze jakieś inne przyczyny, które powodują mój problem piszcie. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następne silniczek krokowy - po odłączeniu go w czasie gdy auto chodzi silnik gaśnie, to więc chyba sprawne.

obroty powinny się podnieść

 

Inne - przeskoczył pasek rozrządu o ząbek, ale tego nie mam jak sprawdzić. Czy to może być to ?

tak, to może być to

samemu możesz sprawdzić

wykręcasz świecę z cyl.1 czyli najbliższego od strony rozrządu

w otwór po świecy wkładasz śrubokręt i kręcisz wałem korbowym tak, aby tłok był maksymalnie u góry

następnie po zdjęciu górnych zaczepób plastikowej osłony rozrządu patrzysz, czy cecha na kole rozrządu z wałka pokrywa się ze znakiem na obudowie rozrządu przykręconej do silnika

jeśli się pokrywa, to rozrząd ok i przyczyny nalezy szukać gdzie indziej, jeśli nie (nawet o 2-3mm) to mógł przeskoczyć o 1 ząbek

 

dziwnie stuka przy dodawaniu gazu.

rozróżnijmy stuk od strzelania

to stuka (czyli głuche lub metaliczne walenie) czy prycha/kicha/strzela?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwnie stuka przy dodawaniu gazu.

rozróżnijmy stuk od strzelania

to stuka (czyli głuche lub metaliczne walenie) czy prycha/kicha/strzela?

 

to jest raczej takie strzelanie z tłumika, jakby ciągnik (ciapek) jechał

 

Teraz już wiem, że auto pali na 3 gary, ale nie mam pojęcia dlaczego.

Czytałem, że można jakoś zczytać kody błędów, ale nie wiem jak się za to zabrać.

 

Jutro ojciec podjedzie do warsztatu, to może naprawią :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kody zczytałem, wyszło 19 i 73

 

19 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał)

73 Przepływomierz powietrza lub jego obwód, niskie napięcie

 

do warsztatu dopiero jutro podjade, bo dzisiaj nie było kiedy.

 

ale zepsułem tą kopułkę zapłonową, myślałem że to w niej coś nie tak, odkręciłem, tą część co się kręci na silniku lekko podważyłem i ta blaszka się urwała, musze teraz poszukać jakiejś zastępczej, bo nie pojade

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj w warsztacie, majster dał mi kopułkę wraz z palcem od innego silnika (astra 1.8), założyłem u siebie, pracuje tak samo, więc przyczyna musi być gdzieś indziej, miejsce na warsztacie bede miał dopiero w poniedziałek, więc musze czekać

 

19 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał)

czujnik halla w rozdzielaczy zapłonu pod kopułką

 

w którym miejscu to dokładnie jest ? jak to wygląda?

 

73 Przepływomierz powietrza lub jego obwód, niskie napięcie

zwara

kabelki obłamane?

 

poruszałem kabelkami, powyjmowałem i powkładałem wtyczke. sprawdziłem błędy znowu i 73 zniknęło, 19 także, ale pojawił się inny 31

 

31 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (brak sygnału)

 

przy odpalaniu wskazówka obrotomierza skacze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście, odkręciłem ten czujnik i kabel był wyciągnięty z tego czyjnika, było widać przewody ze środka, wcisnąłem ten kabel dobrze w czujnik, zaizolowałem, ale nadal tak samo jak wcześniej.

 

jutro bede w warsztacie to coś poradzą, widziałem tam rozwaloną astre, więc może czujnik tam będzie :D

 

[ Dodano: 2010-08-23, 09:50 ]

OK. byłem w warsztacie, stwierdzono uszczelkę pod głowicą, brak kompresji na świecach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania