maciekchn Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Tak jak w temacie mam fiata punto przebieg 123tys km olej wymieniłem ok 10tys temu i miedzy czasie wlane zostało to co zostało mi z wymiany około 2l (baniak miał 5 litrów) i z kolejnego ponad 2 litry.Myślę ze to za dużo jak na dolewki i wyczytałem ze uszczelniacze zaworów mogą być przyczyna ubytku bo nigdzie nie kapie.Czy potrzebuje jakieś specjalne narzędzia?Czy jest to trudne do wymiany bo patrzyłem na innych autach wystarczy zdjąć pokrywę i sprężynki wydłubać stare i wsadzić nawe... Proszę o mądre porady będę wdzięczny nie znam się zbytnio ale jak się nie zrobi to się nie nauczy;-) . Silnik 1,1 8v z 97roku z LPG   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1048-wymiana-uszczelniaczy-zawor%C3%B3w-w-punto-1/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 wystarczy zdjąć pokrywę i sprężynki wydłubać stare i wsadzić nawe... Dokładnie tak się to robi tylko musisz uwarzać co zabezpieczenia srężyn nie znikną w silniku podczas demontażu lub montażu musisz tylko pamiętać, jak robisz pierwszy tłok to tłok musi być na samej górze inaczej nie zdejmiesz zabezpieczenia ze sprężyny zaworowej i tak ze wszystkimi zaworami.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1048-wymiana-uszczelniaczy-zawor%C3%B3w-w-punto-1/#findComment-4857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Wygląda na łatwa robotę .Ale czy tak jest naprawdę pytałem znajomego jak zaczoł wymyślać ... później ze głowice trzeba zdjąć itd itp ze się obawiam troszkę.Czy sobie poradzę czy raczej odpuścić hmmm ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1048-wymiana-uszczelniaczy-zawor%C3%B3w-w-punto-1/#findComment-4864 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 To już musi być Twoja decyzja a robota nie jest ciężka ale mącząca łatwiej jest wyjąc głowice i ją rozebrać wymienić gumki i po kłopocie i jak to mówią wszystkie chwyty dozwolone   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1048-wymiana-uszczelniaczy-zawor%C3%B3w-w-punto-1/#findComment-4871 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 A masz może jakieś foty tego zabiegu bez zdejmowania głowicy?Lub opis pomocny czyli co jak gdzie i czym będę wdzięczny.I czy to może być jedyna przyczyna spalania oleju ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1048-wymiana-uszczelniaczy-zawor%C3%B3w-w-punto-1/#findComment-4879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opisu jako takiego nie mam jeszcze w czasie działalności forum nie robiłem takiej operacji, musiał byś poszukać w sieci i nie koniecznie manuala do Punto zawory SA praktycznie w każdym samochodzie, co do przyczyn jak mnie masz wycieków to wszystko wskazuje na uszczelniacze zaworów.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1048-wymiana-uszczelniaczy-zawor%C3%B3w-w-punto-1/#findComment-4882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Ale z tego co wnioskuje będę musiał zdjąć pasek rozrządu i wałek by dostać sie do tego...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1048-wymiana-uszczelniaczy-zawor%C3%B3w-w-punto-1/#findComment-4884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 zdecydowanie tak oprócz tego trzeba rozpiąć zawory czyli tłok max to góry, nacisnąć talerzyk sprężyny zaworowej, wyjąć zatrzaski, zdjąć talerzy i sprężynę zaworową a potem poskładać do kupy   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1048-wymiana-uszczelniaczy-zawor%C3%B3w-w-punto-1/#findComment-4885 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 uu to dużo roboty będzie chyba nie dam rady będę dolewał ....I jeszcze przy tym rozrządzie Grzes997 Widziałem twój temat o wymianie tulei na wahaczy mam pytanie bo muszę wymienić u siebie simeblock z prawej strony jak się zabrać tez zaciągnąć cały wahacz ciężko to schodzi? :->   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1048-wymiana-uszczelniaczy-zawor%C3%B3w-w-punto-1/#findComment-4910 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 rozumiem że te tuleje to do punto? bo astra ma całkiem inne wywlec wahacz jest prosto - sworzeń odkręcić, mocowania wahacza i wylezie najgorzej wybić stare tuleje, ale da sie w domowych warunkach Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1048-wymiana-uszczelniaczy-zawor%C3%B3w-w-punto-1/#findComment-4911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się