Skocz do zawartości

Calibra kreci, ale nie odpala


Gość jajojek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to jest mój pierwszy post więc na początek chcę się przywitać ze wszystkimi.

 

Od czasu do czasu calibra nie chce mi odpalić. Kręci silnikiem, ale nie odpala. Tak jest może raz na tydzień. Teraz stało się to samo. Chciałem odkrecic swiece i sprawdzic iskre. Swiece byly tak zakrecone ze nie dalo sie odkrecic, wiec wzialem inna i na innej sprawdzilem iskry. Byla na wszystkich przewodach. (wlasciwie to teraz zastanowilem sie, i to nic nie dalo, bo moge miec swiece zepsuta).

Nastepnie, jak juz sprawdzilem iskre to sciagnalem przewod z paliwem (troche z gaznika sie cofnelo palwa) i zacząlem krecic silnikiem. Wedlug mnie paliwo powinno poleciec. A tam nic nie lecialo, czy jest mozliwosc ze padla pompa paliwa? A moze tylko filtr do wymiany?

 

Sprawdzilem tez kody bledow. najpierw bylo 12, czyli ze odczytywalo, a nastepnie

15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie

 

Tylko ze za bardzo nie rozumie co w tym przypadku zrobic.

 

Na samochodach zabardzo nie znam sie, ale korzystając z okazji ze mam awaryjne auto, chce sie nauczyc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

czy jest mozliwosc ze padla pompa paliwa? A moze tylko filtr do wymiany?

i jedno i drugie

oprócz tego przekaźnik pompy paliwa może mieć wypalone styki

 

15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie

spadła wtyczka lub ułamał się przewód - sprawdzić

 

lektura dla kolegi:

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-nie-zapala-co-robic-vt47.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury cieczy dla ecu - to jego nazwa

jest od tyłu, w obudowie termostatu, widać go od strony alternatora patrząc

ma 2-pinową wtyczkę, najczęściej niebieską (rzadziej czarną)

nowy coś koło 25zł kosztuje, ale zobacz czy sie nie obłamały we wtyczce kabelki

obok niego jest 1-pinowy czujnik na zegary - taki co nasuwa się wsuwke na niego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka i filtr nie maja nic wspolnego z moim problemem. Podawalem paliwo z butelki, wiec powinien odpalic. Ale niestety nie odpalil. Wiec to musi byc cos innego. Co jest odpowiedzialne za to zeby silnik zalapal?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka i filtr nie maja nic wspolnego z moim problemem. Podawalem paliwo z butelki, wiec powinien odpalic.

 

yyyyyyyyyyyyyyyyyy

 

a ty znasz zasadę działania silnika z wtryskiem?

 

paliwo musi mieć odpowiednie CIŚNIENIE żeby zapalił

 

w twoim konkretnym wypadku pompa musi dawać 3 bary ciśnienia a regulator na listwie wtryskowej redukuje je do 2.5 bara

butelkę to do komarka na próbę sie dawało ale nie do takiego silnika

 

Co jest odpowiedzialne za to zeby silnik zalapal?

 

lektura forum:

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-nie-zapala-co-robic-vt47.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zmostkowalem przekaznik, i nie ma zadnego efektu, to jest pewne ze to pompa? Pompa ma 1 rok. Chyba jeszcze jest na gwaramcji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie wydajność pompy

 

Nie sprawdzi się niestety ciśnienia z jakim pompa podaje paliwo bo do tego jest potrzebny manometr. Jeśli chodzi o sprawdzenie wydajności to potrzebujemy:

- butelkę

- śrubokręt płaski i krzyżowy(do odkręcenia cybantu)

- kawałek przewodu

- zegarek/stoper

 

Przystępujemy do pomiaru:

 

- odłączamy wężyk paliwowy(w c20ne to jest ten co dochodzi do listwy, a nie wraca od regulatora)

- wkładamy go do butelki

- wyciągamy przekaźnik od pompy paliwa

- zwieramy styki czerwony z czerwono-niebieskim, niebiesko-białym lub drugim czerwonym(zależnie jaki kolor mamy), szukamy zawsze najgrubszych przewodów

- powinna być słyszalna praca pompy i paliwo powinno się lać do butelki

- jeśli znaleźliśmy właściwy styk w gnieździe przekaźnika to rozłączamy przewód

- przygotowujemy sobie zegarek

- zwieramy styk i odliczamy 1min.

- po minucie pompa powinna mieć przepompowane 2l w przypadku wielopunktowego wtrysku(czyli c20ne)

- jeśli jest mniej to niekoniecznie musi oznaczać słabą wydajność pompy paliwa, czynniki takie jak minimum paliwa w baku, przytkany filtr paliwa mogą osłabić wydajność pompy

 

generalnie układ paliwowy dobrze trzeba sprawdzić, bo nieraz spotkałem się ze sparciałym przewodem zasysającym paliwo z baku, i pompa brała powietrze razem z benzyną z baku

 

czy świece są mokre z benzyny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest to samo co zmostkowanie stykow 30 i 87?

Świece zmienilem wiec nie są mokre. Te co mialem wczesniej to byly

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suche świece to brak paliwa

wtryskiwacze nie mają napięcia lub wszystkie są padnięte

 

chyba że pompa totalnie nie żyje - jeśli jej wcale nie słychać to może nie dostawać napięcia

 

 

A czy to nie jest to samo co zmostkowanie stykow 30 i 87?

tyyyyyyy

który przekaźnik ty zwierasz?

gdzie on jest?

przekaźnik z pompy jest dwusekcyjny i ma o ile pamiętam 8 czy 9 wyprowadzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania