Gość jajojek Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Witam, to jest mój pierwszy post więc na początek chcę się przywitać ze wszystkimi. Od czasu do czasu calibra nie chce mi odpalić. Kręci silnikiem, ale nie odpala. Tak jest może raz na tydzień. Teraz stało się to samo. Chciałem odkrecic swiece i sprawdzic iskre. Swiece byly tak zakrecone ze nie dalo sie odkrecic, wiec wzialem inna i na innej sprawdzilem iskry. Byla na wszystkich przewodach. (wlasciwie to teraz zastanowilem sie, i to nic nie dalo, bo moge miec swiece zepsuta). Nastepnie, jak juz sprawdzilem iskre to sciagnalem przewod z paliwem (troche z gaznika sie cofnelo palwa) i zacząlem krecic silnikiem. Wedlug mnie paliwo powinno poleciec. A tam nic nie lecialo, czy jest mozliwosc ze padla pompa paliwa? A moze tylko filtr do wymiany? Sprawdzilem tez kody bledow. najpierw bylo 12, czyli ze odczytywalo, a nastepnie 15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie Tylko ze za bardzo nie rozumie co w tym przypadku zrobic. Na samochodach zabardzo nie znam sie, ale korzystając z okazji ze mam awaryjne auto, chce sie nauczyc.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1014-calibra-kreci-ale-nie-odpala/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 czy jest mozliwosc ze padla pompa paliwa? A moze tylko filtr do wymiany? i jedno i drugie oprócz tego przekaźnik pompy paliwa może mieć wypalone styki 15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie spadła wtyczka lub ułamał się przewód - sprawdzić lektura dla kolegi: http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-nie-zapala-co-robic-vt47.htm   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1014-calibra-kreci-ale-nie-odpala/#findComment-4614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jajojek Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 A gdzie szukać tego czujnika? Ma on jakąs normalna nazwe?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1014-calibra-kreci-ale-nie-odpala/#findComment-4615 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 czujnik temperatury cieczy dla ecu - to jego nazwa jest od tyłu, w obudowie termostatu, widać go od strony alternatora patrząc ma 2-pinową wtyczkę, najczęściej niebieską (rzadziej czarną) nowy coś koło 25zł kosztuje, ale zobacz czy sie nie obłamały we wtyczce kabelki obok niego jest 1-pinowy czujnik na zegary - taki co nasuwa się wsuwke na niego   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1014-calibra-kreci-ale-nie-odpala/#findComment-4616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jajojek Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Pompka i filtr nie maja nic wspolnego z moim problemem. Podawalem paliwo z butelki, wiec powinien odpalic. Ale niestety nie odpalil. Wiec to musi byc cos innego. Co jest odpowiedzialne za to zeby silnik zalapal?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1014-calibra-kreci-ale-nie-odpala/#findComment-4648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Pompka i filtr nie maja nic wspolnego z moim problemem. Podawalem paliwo z butelki, wiec powinien odpalic. yyyyyyyyyyyyyyyyyy a ty znasz zasadę działania silnika z wtryskiem? paliwo musi mieć odpowiednie CIŚNIENIE żeby zapalił w twoim konkretnym wypadku pompa musi dawać 3 bary ciśnienia a regulator na listwie wtryskowej redukuje je do 2.5 bara butelkę to do komarka na próbę sie dawało ale nie do takiego silnika Co jest odpowiedzialne za to zeby silnik zalapal? lektura forum: http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-nie-zapala-co-robic-vt47.htm   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1014-calibra-kreci-ale-nie-odpala/#findComment-4649 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jajojek Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Jesli zmostkowalem przekaznik, i nie ma zadnego efektu, to jest pewne ze to pompa? Pompa ma 1 rok. Chyba jeszcze jest na gwaramcji   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1014-calibra-kreci-ale-nie-odpala/#findComment-4816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Sprawdź sobie wydajność pompy Nie sprawdzi się niestety ciśnienia z jakim pompa podaje paliwo bo do tego jest potrzebny manometr. Jeśli chodzi o sprawdzenie wydajności to potrzebujemy: - butelkę - śrubokręt płaski i krzyżowy(do odkręcenia cybantu) - kawałek przewodu - zegarek/stoper Przystępujemy do pomiaru: - odłączamy wężyk paliwowy(w c20ne to jest ten co dochodzi do listwy, a nie wraca od regulatora) - wkładamy go do butelki - wyciągamy przekaźnik od pompy paliwa - zwieramy styki czerwony z czerwono-niebieskim, niebiesko-białym lub drugim czerwonym(zależnie jaki kolor mamy), szukamy zawsze najgrubszych przewodów - powinna być słyszalna praca pompy i paliwo powinno się lać do butelki - jeśli znaleźliśmy właściwy styk w gnieździe przekaźnika to rozłączamy przewód - przygotowujemy sobie zegarek - zwieramy styk i odliczamy 1min. - po minucie pompa powinna mieć przepompowane 2l w przypadku wielopunktowego wtrysku(czyli c20ne) - jeśli jest mniej to niekoniecznie musi oznaczać słabą wydajność pompy paliwa, czynniki takie jak minimum paliwa w baku, przytkany filtr paliwa mogą osłabić wydajność pompy generalnie układ paliwowy dobrze trzeba sprawdzić, bo nieraz spotkałem się ze sparciałym przewodem zasysającym paliwo z baku, i pompa brała powietrze razem z benzyną z baku czy świece są mokre z benzyny?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1014-calibra-kreci-ale-nie-odpala/#findComment-4817 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jajojek Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 A czy to nie jest to samo co zmostkowanie stykow 30 i 87? Świece zmienilem wiec nie są mokre. Te co mialem wczesniej to byly   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1014-calibra-kreci-ale-nie-odpala/#findComment-4818 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 suche świece to brak paliwa wtryskiwacze nie mają napięcia lub wszystkie są padnięte chyba że pompa totalnie nie żyje - jeśli jej wcale nie słychać to może nie dostawać napięcia A czy to nie jest to samo co zmostkowanie stykow 30 i 87? tyyyyyyy który przekaźnik ty zwierasz? gdzie on jest? przekaźnik z pompy jest dwusekcyjny i ma o ile pamiętam 8 czy 9 wyprowadzeń Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1014-calibra-kreci-ale-nie-odpala/#findComment-4819 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się