Gość emanuel33 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Witam. W mojej Hondzie 1.4 KAT 1994r występuje następujący problem. Ubywa mi płyn ze zbiorniczka. Zrobie ok 40km przy maksymalnym ogrzewaniu, chciałem przegonic wentylator) i z max sobi sie min. Bez ogrzewania jest nie wiele lepiej. Wcześniej stała kilka dni, bez jazdy, to również ubywało, okazało sie ze pod nakrętką wyciekało, wiec założyłem uszczelke. Wyjąłem chłodnice i nic nie cieknie. Spr pod samochodem, brak plam. Samochód nie kopci, nie ma plam oleju w chłodnicy, nic nie śmierdzi jak pali. Z tego co zauważyłem, to silnik jest jakby mokry z prawej str po rozrządem i obok, ale był taki od momętu jak ja kupiłem, czyli ok 1.5 misiąca temu. Oleju nie ubywa ani nie przywywa. Olej jest żadki i jest go jakby troche wiecej niz max, ale tak było od początku. Nie ubywa nie przybywa, jest jednej tej samej konsystencji, nie ma wody ani płynu na bagnecie. Samochód mało jeździ. W sierrpniu chce ją wstawić do mechanika, żeby mi wszystko co trzeba wymienił tak bym nie musiał sie martwić. Lepiej chyba już nie mogłem opisać problemu. Potem bedzie już normalnie ekspoatowana. Ile może kosztować wymiana rozrządu? Z tego co wiem, to od razu z pompa wody, żeby potem jak siądzie (jeśli już nie siadła) nie wyjmować go żeby ją zmienić. Jeśli chodzi o olej, to jeszcze go nie zmieniałem, półki nie dojdę o co chodzi z tym płynem. I co ile sie go wymienia? Pomóżcie. Jeśli ktoś jest z ok Małaszewicz, lub tu bywa i ma ochote sie przyjrzeć naocznie problemowi, to moje gg 9838865. Pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/937-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odniczym/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Zacznijmy od oleju, do Twojego silnika zalecany jest olej o parametrach 10W40 w ilości około 3,0-3,5 litra, wymienić go możesz co 15000 km lub raz na rok ja tak robię, co do ubywania płynu w czasie jazdy nic nie zobaczysz i nie musisz gonić samochodu 40 km żeby go zagrzać, odpal na postoju i czekaj spokojnie i obserwuj wskaźnik tem. możesz jeszcze obserwować rurę dolotową do chłodnicy jak się nagrzewa czy jest wyraźna różnica temperatury między tą rurą a silnikiem do momentu otwarcia termostatu ta rura powinna być wyraźnie chłodniejsza, obserwacje przeprowadzaj do momentu załączenia się dmuchawy co oznacza że silnik jest zagrzany na max i może dojrzysz gdzieś wyciek płynu a raczej ulatniającą parę bo jak jest mały wyciek to nie zobaczysz płynu tylko parę, możesz dodatkowo sprawdzić w środku samochodu w okolicach nóg kierowcy i pasażera czy dywanik jest suchy często szlag trafia nagrzewnica i wycieku nie widać na zewnątrz a w środku.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/937-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odniczym/#findComment-4048 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emanuel33 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Jutro spr bo akurat bede miał okazje, bo jadę na małą wycieczke. A co ile rozrząd i pompe wody? Jaki to koszt wymiany?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/937-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odniczym/#findComment-4050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 silnik jest jakby mokry z prawej str po rozrządem i obok pompa wody cieknie Jaki to koszt wymiany? a to allegro ci nie działa? http://allegro.pl/item1135544485_rozrzad_pompa_kpl_honda_civic_1_4_16v_1_5_16v.html A co ile rozrząd i pompe wody? 100 lub 120 tyś nie pamiętam dokładnie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/937-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odniczym/#findComment-4052 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emanuel33 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Jakos nie znalazlem, dzieki za rade. Już słyszałem opcje z pompą. Chciałem sie tylko upewnić czy objawy pasują. PO wypłacie trzeba bedzie zamówić i wymienić. Dużo roboty jest przy wymianie? Mechanicy ost strasznie zdzierają a mało fachowców tutaj, więcej psują, niż naprawiają.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/937-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odniczym/#findComment-4059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Dużo roboty jest przy wymianie? wystarczy poczytać forum, poglądowo: http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-wymiana-rozrzadu-silniki-16v-ecotec-vt1062.htm   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/937-problem-z-uk%C5%82adem-ch%C5%82odniczym/#findComment-4060 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się