Skocz do zawartości

Gdzie podpiąć kabel od centralnego zamka i alarmu?


Gość grigorji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .Podczas kontroli bezpieczników chciałem na chwile wyciągnąć

cały panel z bezpiecznikami i przekaźnikami .Odkręciłem dwa wkręty i

trochę wyszło.Podczas tej operacji wyskoczył mi jakiś czarny kabelek

zalutowany na końcu i spłaszczony.Po włożeniu kluczyka do stacyjki i

przekręceniu nic się nie świeci .Podłączyłem ten kabel do masy

,zapłon jest ale jest problem z centralnym zamkiem po naciśnięciu pilota

drzwi się zamkną i zaraz otwierają.Podejrzewam że ten kabel wypad mi z

jakiegoś przekaźnika ale z jakiego????

Opel astra f 1.4 16v 1996r.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że to jakiś dorabiany kabel musiał być tam zajrzeć pod panel z bezpiecznikami i może znajdziesz wolne miejsce może być też tak że więcej kabelków Ci wyszło, możesz lusterkiem się wspomóc żeby nie szarpać całego panela do góry, a jeśli centralny działa w taki sposób jak opisujesz to najprawdopodobniej podłączyłeś kabelek ze sterowania centralnego zamka w inne miejsce, zrób zdjęcia jak jest możliwość lub napisz jaką masz centralką alarmową i sterowanie centralnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Ten autoalarm nazywa się LEGENDFORD ale jaki nr nie pisze.Posprawdzałem wszystko i dalej to samo ,podczas zamykania pilotem centralny zamek zamyka się i otwiera.Na razie wyciągłem wtyczkę z alarmu tą z dwoma kablami gzie alarm podawał napięcie do otwierania i zamykania i teraz zamykam kluczykiem wszystkie cztery zamki normalnie zamykają się i otwierają po przekręceniu kluczyka.Dał bym foty ale nie wiem jak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wyciągłem wtyczkę z alarmu tą z dwoma kablami gzie alarm podawał napięcie do otwierania i zamykania

Napisz mi jeszcze czy centralny jest oryginalny czy dokładany jeśli dokładany to centralka podaje masę do sterownika centralnego zamka możesz sprawdzić sam sterownik podając masą raz na jeden raz na drugi kabel zamek powinien się zamykać a na drugim kablu otwierać, dodatkowo jak masz miernik lub żarówkę możesz sprawdzić co się dzieje od strony centralki alarmu np żarówka do plusa a drugi koniec na jeden kabelek centrali co steruje zamkiem normalnie żarówka nie powinna świecić jak włączysz alarm powinna się na chwile oświecić i zgasnąć i na tym koniec a na drugim kabelki przy wyłączeniu alarmu powinna zadziałać w ten sam sposób, jeśli wszystko będzie ok to musi to zadziałać, posprawdzaj wszystko i napisz jakie są efekty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia pokazują centralkę alarmową, zobacz gdzie idą te kable biały i zielony najprawdopodobniej do sterownika centralnego zamka, zrób tak jak wcześniej pisałem rozłącz te dwa kable od centralki i podaj na chwilę masą na biały lub zielony tak żeby centralny się zamknął i czekaj czy sam się otworzy jeśli nie to sterownik jest dobry potem sprawdź centralkę miernikiem lub żarówka pisałem wcześniej jak to zrobić.

Miałem podobny problem w mojej Omedze w drzwiach od pasażera siłownik był słaby i nie domykał do końca musiałem ręka go dociskać bo w przeciwnym wypadku zamek sam się po jakimś czasie otwierał, sprawdź też siłowniki czy dociągają do końca może być że siłowniki master czyli ze sterowaniem nie dociągają do końca i dają same w sobie impuls do otwarcia. Ja zawsze jak instalowałem centralny sterowany alarmem nigdy nie podpinałem sterowania master do każdego siłownika szły tylko dwa kable zielony i granatowy resztę obcinałem, żadnych problemów z tym nie było.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://instrukcja.pl/i/opel_vectra_tigra_frontera_omega_corsa_calibra_astra_instalowania_alarmu

może to ci pomoże,mi z pomocą tego schematu zakładaliśmy wczoraj alarm w tigrze.

Poszukaj jeszcze schemat swojego alarmu,gdzie jaki kabel idzie i będziesz w domu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://instrukcja.pl/i/op...alowania_alarmu

może to ci pomoże,mi z pomocą tego schematu

Oh MaQ MaQ :cry: u nas na forum jest taki ładny poradnik

http://forum.samnaprawiam.com/elektryka-montaz-alarmu-i-centralnego-zamka-opel-vt956.htm?highlight=alarm+astra

bardzo wyczerpujący oprawiony zdjęciami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem te kable zielony i biały. osobno masę centralny na białym się zamyka na zielonym otwiera więc wszystko ok.Po podpięciu do alarmu do tej wtyczki osobno sprawdzałem próbówką 12v z tym że kabel z próbówki podpiołem do plusa.Na białym kablu podczas uruchomienia pilotem rzeczywiście żarówka mrugnie natomiast podpinając do zielonego żarówka cały czas świeci nie ruszając pilota .Domyślam się że jest tam podawana masa cały czas a chyba nie powinna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację tam masy na stałe nie powinno być, i z tego wynika że Ci centralka się uszkodziła lub przeprogramowała, musiał byś w instrukcji poszukać programowanie centralki i pokombinować, co do uszkodzenia to może być coś w centralce zwarte do masy, na Twoich zdjęciach nie widzę co jest za przekaźnikiem na przeciw tej wtyczki do centralnego, myślę że są tam diody która jedna może mieć zwarcie do masy, ale najpierw sprawdź zaprogramowanie centralki bo są tam do ustawiania czasy otwarcie i zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania