Skocz do zawartości

c14nz + przepustnica od c16nz


Rekomendowane odpowiedzi

Pewnego dnia zabrałem się za "ożywienie" silnika w Kadziu...

Fabryka mu dała silnik c14nz o zawrotnej mocy 60km :P

Ecu jest już założone od c12nz, teraz przyszedł czas na przepustnicę od c16nz...

i tu jest moje pytanie do znawców tematu... ;-)

Jaka jest różnica w wielkości przelotu między przepustnicą od c14nz a tą od c16nz ??

Czy konieczne dla uzyskania "efektu" jest też zostawienie wtryskiwacza od c16nz czy może być od c14nz ?? ...

 

Pozdrawiam... :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc po kolei...

 

przepustnica z c18nz ma 43mm, c16nz bodajże 41mm a c14nz chyba 38mm o ile dobrze pamiętam

 

zasada pierwsza:

skoro wpada więcej powietrza, to musi być więcej paliwa

przepustnica z c16nz

wtryskiwacz z c16nz dajesz

c16nz miało podciśnienie na egr-a i je trzeba zaslepić żeby nie ciągnał lewego powietrza

 

zasada druga:

góra przepuści, dół może przyblokować

byłoby dobrze, gdybyś sprawdził i w razie potrzeby powiekszył do rozmiarów przepustnicy c16nz otwór wlotowy do kolektora z c14nz

 

ogólnie:

wtryskiwacz c14nz da za mało paliwa, wtryskiwacz c18nz zaleje silnik bo go bedzie za dużo

można teoretycznie dać przepustnicę z c18nz i powiększyć otwór wlotowy do kolektora ale jest to praktycznie bez sensu, bo kanały w kolektorze są za małe i i tak taka przepustnica według mnie nic nie da

 

to chyba tyle

 

moje białe c14nz misz masz z c16nz i kompem c12nz jechało deko lepiej od seryjnej astry c16nz :mrgreen:

 

zresztą Knoks chyba jest zadowolony, niech ci powie :-P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego zestawu zaproponował bym jeszcze wałek z silnika 1.3S lub c16se. W c14nz jest najgorszy z możliwych wałków wkładanych do SmallBlock.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach włożę przepustnicę i zobaczę co z tego wyszło :) ...

 

W wałkach już też się orientowałem... :)

 

Wałek od 13s (lub c16se bo to to samo)... ma krzywki ssące i wydechowe po 6mm i kat otwarcia 282 stopnie... jest to najostrzejszy wałek montowany w smallblockach ... w sumie popularna przeróbka, ale niestety silnik zaczyna "żyć" dopiero powyżej 3000 obr./min a to mnie nie urządza :P seryjny wałek od c14nz też mnie nie urządza :-|

 

Dlatego myślałem żeby upolować wałek o oznaczeniu D od c16nz (lub c13n bo to to samo) ... ma łagodne krzywki, podobne do wałka od c14nz.... (c14nz = 250 st. c16nz/c13n = 254 st.) ...

aczkolwiek są większe bo c14nz ma krzywki ssące 5.2 mm a wydechowe 5.6 mm natomiast c16nz ma ssące 5.61 mm a wydechowe 6.12 mm... niestety nie wiem jak naprawdę będzie się zachowywał silnik na tym wałku :-?:?: ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem u siebie kiedyś podobną przeróbkę i niestety u mnie wtryskiwacz od 1,6 zalewał silnik trochę :-|

Wlotu do kolektora nie musiałem powiększać. Pasowało tak jak było z oryginalną przepustnicą.

Zrobiłem jeden błąd - źle popodpinałem podciśnienia i gasł mi silnik przy wrzuceniu na luz jak już się rozgrzał i dla tego zmieniłem na standardową przepustnicę.

Ogólnie po jeździe na seryjnym c14nz taką przeróbka daje sporo satysfakcji :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przepustnica zawitała w silniku, :) tą część od podciśnień przełożyłem od starej przepustnicy i tym sposobem wyeliminowałem wyjście na Egr :)... co prawda na razie jest z wtryskiwaczem od c14nz (na próbę może zmienię na c16nz później) ... i ogólnie wstępne wrażenia całkiem pozytywne :)

 

Chociaż nasuwają mi się jeszcze dwa pytanka do znawców tematu...

1) Czy wymiana wałka rozrządu bez ruszania głowicy jest wykonalna ?? :?:

Jeśli tak, to czy chociaż teoretycznie wałek o większych krzywkach (ten z c16nz) lepiej by się sprawował niż ten (uważany za najgorszy) od c14nz ??

 

2) To pytanie bardziej teoretyczne -> Czy sam kolektor z wtryskami od c14se podejdzie do głowicy od c14nz ?? Zdaje sobie sprawę że bez głowicy nie osiągnie 82 koni tak jak miał fabrycznie c14se, ale czy podejdzie i czy dało by to lepsze rezultaty niż wtrysk od c16nz ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

1 oczywiscie ze tak, wałek daj "B" od 13S nie baw sie w c16nz

 

2 niestety nie, wielopunkt ma okragłe kanały, monowtrysk ma kwadraty/prostokaty no i inny rozstaw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) Dobrze wiedzieć :) Dzięki

 

 

1) Wałek od 13s jakoś mnie nie przekonuje i dlatego odpada... chciałem uzyskać mniej/więcej równomierną poprawę w całym zakresie obrotów... a nie tylko powyżej 3000 obr/min ...

 

Swoją drogą jak dokonać wymiany wałka ?? :zawstydzony:

W poradnikach jest opisane to co prawda na przykładzie c20ne, ale z ściąganiem głowicy :cry:

 

szymon 1587cm3 - mówisz że się da bez ściągania, podziel się proszę tą wiedzą :cry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tą część od podciśnień przełożyłem od starej przepustnicy i tym sposobem wyeliminowałem wyjście na Egr

 

 

Jeżeli dobrze pamiętam to też chciałem tak zrobić ale kanały w środku tej części od przepustnicy z c14nz nie pokrywały się z kanałami w przepustnicy c16nz więc lepiej przełóż sobie na tą od c16nz i zaślep to co niepotrzebne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
szymon 1587cm3 - mówisz że się da bez ściągania, podziel się proszę tą wiedzą

 

Potrzebne dwie osoby, lub sciagacz jesli chcesz robic sam.

Zrzucasz rozrzad, odkrecasz kółko wałka i wyciagasz aku potem odkrecasz aparat zapłonowy. Sciagasz dekiel klawiatury i bierzesz sciagacz, sciskasz zawór wyciagasz dzwigienke i tyle. Czynnosc powtarzasz z kazdym zaworem, obracaj wałkiem tak zeby krzywka była w górze.

 

Kiedy wyciagniesz wszystkie dzwigienki, odkrecasz imbusami płytke która trzyma wałek (od strony aparatu) i wysuwasz ja w dół i wyciagasz wałek. Nowy smarujesz oliwa i składasz w odwrotnej kolenosci.

 

Jesli nie masz sciagacza to trzeba cos sobie dorobic zeby scisnac zawór, ja przekładałem pasek klinowy przez kolektor ssacy wkładałem kawałek rurki i sciskałem zawory wygietym kluczem płaskim.

 

WAZNE zeby wyciagnac równiez popychacze, rozebrac i wytrzec do sucha (musza byc miekkie) i tak składac z nowym wałkiem

 

Warto włozyc kawałki szmatek w otwory odpływowe oleju zeby pestka nie wpadła w kanał (mi wpadła ale wydobyłem :P) Uwazaj tez zeby zamek sie nie wysunał. Tyle.

 

Wałek od 13s jakoś mnie nie przekonuje i dlatego odpada

 

Ja mam u siebie wałek z numerkami (ciut słabszy od 13S o 2st) i nie widze róznicy w pracy na jałowych, pracuje tak samo jak na oryginalnym wałku. Faktycznie kreci sie lepiej na wyzszych obrotach, kosztem niskich obrotów (mam wrazenie ze jest słabszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania