Skocz do zawartości

Luzy na przegubie (krzyżaku) kolumny kierowniczej Corsa C


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od samego początku jak kupiłem Corsę mam taki problem, że jak jadę po jakiś nierównościach to słyszę dochodzące gdzieś z przodu stukanie. Jako, że nie lubię mieć jakiś luzów itp to do wymiany poleciała od razu przekładnia kierownicza, amortyzatory i te mocowania amorków i sprężyn od góry. Sprawdzone miałem na stacji diagnostycznej części metalowo-gumowe zawieszenia i też są ok.

Mimo tych wymienionych elementów stukanie na nierównościach cały czas nie ustały :/

Ostatnio mój kolega, który coś tam się zna na mechanice przestawiał moje auto pod domem i mówi, że stuka mi gdzieś na przegubie (krzyżaku) kolumny kierowniczej - ten element z dwoma przegubami, który łączy przekładnię z kolumną. Przy energicznych ruchach kierownicą na postoju na górnym przegubie tego krzyżaka czuć jakiś delikatny luz... I teraz moje pytanie czy ten luz może powodować takie stukanie na nierównościach? Czy jest możliwość aby te nierówności w jakiś sposób przenosiły się na ten element? W następnym tygodniu podjadę na jakiś szrot i może podmienię ten przegub i zobaczę czy to coś da ale nawet jeżeli stuki ustaną to czy szukać przyczyny gdzieś jeszcze bo w końcu od czegoś ten luz powstać musiał chyba, że to była po prostu jakaś wada i sama wymiana starczy...

Się rozpisałem ale mam nadzieję, że wytłumaczyłem dobrze o co chodzi ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/811-luzy-na-przegubie-krzy%C5%BCaku-kolumny-kierowniczej-corsa-c/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Stuki na nierównościach mogą się brać z luźnych łączników stabilizatora, nic nie wspomniałeś że były wymieniane a łatwo je sprawdzić, po prostu rozbujaj samochód na boki rączkami jak będzie luz słychać to na 100 % łączniki możesz jeszcze za pomocą kolegi który CI będzie bujał samochodem a ty trzymaj rękom łącznik to wtedy wyczujesz w ręce te luzy, często też luz robi się na samych gumach stabilizatora ale to rzadkość. Krzyżak na kolumnie też może stukać ale na pewno byś go tak samo słyszał podczas postoju ruszając kierownicą a z tego co piszesz są lekkie luzy a stuków nie słychać

 

Grzes997, rzeczywiście łączników stabilizatora nie zmieniałem :oops:

Też o nich myślałem ale nie sądziłem że mogą one stukać jakoś :roll:

Obadam to Twoją metodą, a najlepiej profilaktycznie wymienię bo za mojej kadencji w tym aucie tego nie wymieniałem

 

najpierw sprawdź możesz też mieć gumy wystukane na samym stabilizatorze i jak będzie na nich lekki luz to tez je wymień bo w przeciwnym wypadku nowe łączniki nie pożyją długo, a właśnie objawem luźnych łączników są stuki na lekkich nierównościach terenu, stuka tak że można szału dostać. :lol:

 

gumy wystukane na samym stabilizatorze

 

kurde, a gdzie tych gum szukać?? Pojęcia nie mam gdzie one są... Gdzie są łączniki i jak zmienić to nie problem ale tych gum nigdy nie widziałem. Można je kupić nowe jak coś czy trzeba coś kombinować?

 

Łącznik jest on przykręcony do amortyzatora a druga strona do stabilizatora, stabilizator to taki wygięty pręt w kształcie litery U, jak będziesz dalej patrzeć na stabilizator to dojrzysz mocowanie stabilizatora do kołyski są tam dwie opaski przykręcone śrubami do kołyski kluczem Torx 12 i tam możesz mieć luz.

tu masz zdjęcie jak wygląda łącznik.

d3054e31a0fa779c.jpg

 

gumy tez są dostępne w sklepach choć wymiana jest tragiczna, małe rączki i dobry klucz, ja po wymianie gum zmieniam te śruby na zwykłe M8 na klucz 13 łatwiej się wkręca i wykręca

 

Grzes997, hehe, ogólnie wiem jak łączniki wyglądają ale nie wiedziałem gdzie sa te gumy na samym stabilizatorze :P

Pewnie dostęp jedynie z kanału :/ ogólnie to trzeba coś odkręcać? Przód podnosić? Czy wystarczy odkręcić stabilizator, zmienić gumy i przykręcić?

 

Starczy dźwignąć z jednej strony, odkręcić koło potem łącznik, stabilizator się troszkę zluzuje a Twoim oczom ukaże się guma stabilizatora, można je przy lekkiej gimnastyce wymienić bez kanału.

 

  • 2 tygodnie później...

Łączniki stabilizatora wczoraj wymienione na nowe. Dzisiaj wymieniam przegub kolumny kierowniczej (krzyżak) i zobaczymy jaki będzie efekt. Tych mocowań stabilizatora gdzie są te gumy nie mogłem dojrzeć przy wymianie łączników niestety. Trzeba będzie chyba to zlecić jakiemuś mechanikowi

 

[ Dodano: 2010-06-14, 13:40 ]

Właśnie dopadłem fotoporadnik jak wymienić sworznie wahacza tu na forum... powiedzcie czy one też mogą dosyć głośno stukać? Jak je sprawdzić przed wymianą żeby nie robić sobie zbędnych kosztów?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania