Skocz do zawartości

wymiana osłony przegubu zewnętrznego Ford Escort


Rekomendowane odpowiedzi

jak zdjąłeś przegub?

Może masz coś ala VW?

Spróbuj uderzyć młotkiem w przegob zewnętrzny i może zeskoczy. Wyczyść dokładnie przegób i popatrz czy jednak jest tam seger.

Na moje oo jednak jest tylko go nie widzisz.

 

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Było by prościej jak byś zrobił zdjęcia, było by łatwiej Ci udzielić pomocy, a pierścień musi być w innym wypadku przy skręcie przegub może wyskoczyć.

 

Grześ997 ma racje,

Jeżeli masz taki to młoteczek i stukasz w przegub i powinien zejść

290614.th.jpg

 

Taki wymaga użycia śrubokręta lub specjalnych szczypiec

 

06299.th.jpg

 

Smar wybrałem dokładnie. Nie ma wycięcia, ani przy półosi, ani pod kulami. Próbowałem odciągać przegub od półosi. Pobijałem lekko młotkiem i nic. Jak rozciągałem ręką wyczuwałem lekki luz, bo myślałem, że się zapiekło połączenie.

Chyba zrezygnuję, jeżeli nie ma innego sposobu:?: Jeśli chodzi o osłonę to jest ta poniżej na zdjęciu, ale w komplecie, który kupiłem, jest nakretka z kołnierzem, nie wiem po co, ponieważ jest mniejsza od tej w piaście koła. Jest też pierścień segera i jeszcze coś jakby zawleczka miedziana z cienkiego drutu.

 

Nie poddawaj się tak szybko, masz tę półoś wyjętą z samochodu czy jest w skrzyni, jeśli wyjęta to półoś do imadła i z młota jej zasadź jak masz pierścień beż uchwytu na śrubokręt to po młocie powinien wyjść jeśli zaś jest to musisz szukać, piszesz że masz wyczuwalny luz czyli blokuje Ci właśnie ten pierścień. Zrób zdjęcia zapodaj na forum na pewno coś poradzimy.

 

Gość szymon 1587cm3

Z tym młotkiem ostroznie... Co prawda nie miałem w łapkach przegubów z forda ale w niektórych renówkach półos jest na stałe z przegubem i nie da sie tego rozdzielic !

 

Sprawdz najpierw czy w miejscu gdzie półoś jest połaczona z przegubem masz wielowypust, jesli jest to musi zejsc, jesli nie ma to jest na stało.

 

Jak juz mówili zrób fotke srodka przegubu

 

No to teraz nie wiem czy z młota ( nie pokanceruje przegub?), czy zostawić i co dalej? zanim zrobię zdjęcie: jak już pisałem, przegub jest dookoła gładki (bez wycięcia) i nie widać ani trochę wielowypustu półosi, której nie wymontowałem :!: A jak już zdejmę i założę osłonę to chyba na powrót trzeba będzie przegub wbić na półoś:?:

 

Wbijanie jest bardzo proste półoś jest ścięta na początku co ułatwia wbijanie przegubu wraz z pierścieniem który sam wskoczy na swoje miejsce.

 

jak będziesz nabijał prezegub to nakręć najpierw nakrętke i wbijaj przez nią, jak zniszczysz gwint to przegub do wymiany, dlatego nakrękga zabezpieczy go przed ewenualnym zniszczeniem.

 

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc, a szczególnie Grzesiowi997 za trafne wyjaśnienia i podtrzymywanie mnie na duchu i fifkowi, jednak złożę to i pojadę do mechanika, bo nie chcę wyjmować półosi, a jak jest w samochodzie, jest za mało miejsca, by wziąć dobry zamach młotkiem. Moje stukanie nic nie dało. Pozdrawiam Smile

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania