Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Poprzednia usterka naprawiona, przepustnica i krokowiec do wymiany. Wszystko by było ok gdyby nie dzisiejszy dzień.

 

Pod marketem odpalam i czuje że auto coś źle chodzi, ale ok. Wyjeżdżam, 1 bieg, gaz a auto nie jedzie, brakło mu mocy. Staje wciaskam gaz, patrze a on 4500 obrotów i odcinka :shock: , nie wiem co mu jest :/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-3366
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Te objawy są z czujnika położenia wałków rozrządu, sprawdź połączenia i dobrze kabelek izolacja się przepala, a z własnego doświadczenia wiem że czujnik w 99% jest dobry a wada jest w połączeniu kabelka do wtyczki, tylko że nigdzie nie dostaniesz takiej wtyczki i tu jest problem pozostaje zakup nowego czujnika, kurde Ty tam masz coś wysyp błędów i usterek. :-|

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-3372
Udostępnij na innych stronach

Gość darekbryku

[ Dodano: 2010-06-22, 08:41 ]

Jak rozpoznac usterkę?

Okazuje się, ze przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Vectry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik, luźny wtyk, zerwane połączenie, lub zwarcie do masy. Kod usterki jest natychmiast zapamiętany w pamięci urządzenia sterującego. W tym samym czasie zapala się lampka kontrolna (żółta z rysunkiem silnika) w zestawie wskaźników. Jeżeli usterka pojawiła się tylko jednorazowo, to lampka kontrolna nie zapala się po ponownym włączeniu zapłonu, jednak jej kod pozostaje w pamięci.

 

Usunięcie kodu usterki z pamięci następuje po 20 kolejnych prawidłowych uruchomieniach silnika, podczas których dana usterka nie wystąpiła, a także, gdy akumulator pozostawał odłączony przez dłużej niż 10 sek. Odczytanie kodu usterki jest sprawą bardzo prostą. Przede wszystkim należy wyłączyć silnik. Nie wolno jednak odłączać akumulatora, ponieważ brak napięcia przez ponad 10 sekund spowoduje wykasowanie pamięci z kodami usterek. Następnie należy zewrzeć odpowiednie styki w złączu diagnostycznym (ALDL - ang. Assembly Line Diagnostic Link). W przypadku Astry, Vectry i Calibry złącze to znajduje się w kabinie, z lewej strony w skrzynce z bezpiecznikami, natomiast w Astrze II gniazdo jest zlokalizowane między dźwigniami: zmiany biegów i hamulca ręcznego (dostęp po podważeniu osłony od strony dźwigni zmiany biegów) W zależności od modelu, roku produkcji i typu silnika mogą występować różne wersje tego złącza: 10-pinowe i 16-pinowe. Rozkład wyprowadzeń wraz z oznaczeniami znajduje się na ilustracjach poniżej.

 

 

 

W celu rozpoczęcia procedury wywoływania kodów usterek należy zewrzeć piny oznaczone na rysunku kolorem czerwonym. W zależności od złącza są to piny: A i B w gnieździe 10-pinowym oraz 5 i 6 w gnieździe 16-pinowym.

 

Uwaga! Nie wolno zwierać ze sobą innych styków, ponieważ grozi to uszkodzeniem jednostki sterującej.

 

Następnie należy włączyć zapłon (ale nie uruchamiać silnika). Kod usterki przekazywany jest przez błyski wcześniej wspomnianej lampki kontrolnej. Kod jest dwucyfrowy, ale jest powtarzany trzykrotnie na wypadek, gdyby ktoś nie zdążył go odczytać. Jeden krótki błysk oznacza cyfrę 1, dwa krótkie błyski w odstępie około 0,5 sekundy - cyfrę 2, trzy krótkie błyski w odstępie około 0,5 sekund - cyfrę 3 itd. Między cyframi występuje 1 sekunda przerwy. Po obu cyfrach następują 3 sekundy przerwy i kod jest powtarzany. Potem znowu 3 sekundy i powtórka. Po następnych 3 sekundach pojawia się kolejny kod. W pierwszej kolejności zawsze wyświetlany jest kod 12 (jeden krótki błysk, sekunda przerwy, dwa krótkie błyski w odstępie pół sekundy - kod jest oczywiście powtarzany trzykrotnie w odstępach trzech sekund), informujący o rozpoczęciu procedury odczytu pamięci usterek. Jeśli jakieś usterki zostały zapamiętane to są wyświetlane w kolejności rosnącej. Jeśli jednak nie było żadnych usterek to wyświetlany jest ciągle kod 12. Po zakończeniu odczytu pamięci usterek należy wyłączyć zapłon i wyjąć drut z gniazda diagnostycznego. Układ MULTEC posiadają silniki: C/X 14NZ, C14SE, X14XE, X16SZ, C16NZ, X16SZR, C16SE, X16XEL, C18NZ. Układ Motronic 1.5.2: C20NE, a Motronic 2.5: C20XE (od sierpnia '92 - M 2.8). Kod informujący o zbyt niskim napięciu na czujniku może świadczyć o zwarciu do masy, zaś o zbyt wysokim - o przerwie w przewodzie lub styku

 

 

Układ MULTEC firmy Delco-Remy

Kod Znaczenie

12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek

13 Sonda lambda - brak sygnału

14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie

15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie

16 Czujnik spalania stukowego

17 Wtryskiwacz

18 System regulacji spalania stukowego

19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał

21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie

22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie

24 Czujnik przebytej drogi - brak impulsów

25 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie

29 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie

32 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie

33 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie

34 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie

35 Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków

41 Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie

42 Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL)

lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)

43 Układ recyrkulacji spalin

44 Sonda lambda - uboga mieszanka

45 Sonda lambda - bogata mieszanka

47 Zawór recyrkulacji spalin

49 Akumulator - zbyt wysokie napięcie

51 Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego

52 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt niskie napięcie

53 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt wysokie napięcie

61 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie

62 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie

63 Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie

64 Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie

69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie

71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie

75 Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie

76 Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie

81 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie

93 Moduł sterujący QUAD

 

 

Dla układów Motronic firmy Bosch część kodów jest wspólna, a część różna dla różnych wersji wtrysku.

 

 

Kody wspólne dla układów MOTRONIC M1.5.2 i M2.

Kod Znaczenie

12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek

14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie

15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie

31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)

48 Zbyt niskie napięcie zasilania

49 Zbyt wysokie napięcie zasilania

52 Stopień wyjściowy lampki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie

53 Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie

54 Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie

55 Uszkodzone urządzenie sterujące

56 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie

57 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie

61 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt niskie napięcie

62 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt wysokie napięcie

73 Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie

74 Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie

75 Przełącznik biegów - zbyt niskie napięcie

81-84 Wtryskiwacze 1-4 - zbyt niskie napięcie

87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie

88 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie

Kody tylko dla M1.5.2

19 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej

21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie

22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie

25 Wtryskiwacze - zbyt wysokie napięcie

38 Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji

39 Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji

69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie

71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie

Kody tylko dla M2.5

13 Sonda lambda - brak sygnału

16 Czujnik spalania stukowego - brak sygnału

18 Układ regulacji spalania stukowego - brak sygnału

25-28 Wtryskiwacze 1-4 - zbyt wysokie napięcie

44 Sonda lambda - uboga mieszanka

45 Sonda lambda - bogata mieszanka

51 Uszkodzona pamięć ROM urządzenia sterującego

65 Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie

66 Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie

67 Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego

72 Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia

79 Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt wysokie napięcie

93 Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie

94 Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie

97 Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie

 

 

W układzie Motronic M2.8 występują zarówno kody z M1.5.2, jak i M2.5.

 

 

Inne kody

Kod Znaczenie

10 Kody błędów nie zaprogramowane

113 Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania

114 Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maksimum

115 Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum

116 Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maksimum

117 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania - zbyt niskie napięcie

118 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania - zbyt wysokie napięcie

119 czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg/moc

121 sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga

122 sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata

123 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany

124 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany

125 czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum

126 czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maksimum

129 recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie

131 recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie

132 recyrkulacja spalin - błędny sygnał

133 recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie

133 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie

134 recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie

134 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie

135 zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie

136 urządzenie sterujące

137 obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura

138 czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie

139 czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie

143 immobiliser - brak/zły sygnał

144 immobiliser - brak sygnału

145 immobiliser - zły sygnał

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-3457
Udostępnij na innych stronach

darekbryku, po co linki z innych stron?

 

mamy to u siebie

http://forum.samnaprawiam.com/elektryka-kody-bledow-i-ich-odczyt-vt255.htm?highlight=kody

 

i nie tylko do vectry B ale do wszystkich systemów wtrysków stosowanych przez GM :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-3459
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, nie moge poradzić sobie z obrotami w siostry astrze c14se :-x

 

Sytuacja wyglada nastepujaco:

 

Odpalam zimne auto wszystko ok z obotami 1200/1300, powoli zaczynaja spadać ( delikatnie falują). Wraz ze wzrostem temp obroty rosna. Wywala bład 35 ( widać ze sa proby obnizenia obotów przez krokowy).

 

Co zrobiłem:

- Podmieniłem krokowy

- podmieniłem czujnik temperatury ( stary mierzyłem, jest dobry)

 

Prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/page/2/#findComment-14078
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania