Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem po odpaleniu na zimnym silniku obroty podchodza do 2 tys. obrotuw po chwili spoadaja do 1.100 a jak sie troche rozgrzeje to zaczyna skakac na obrotach,nieraz spada az do 500 obr i gasnie. wymienilem silniczek krokowy i zostal ustawiony rozrzad ,wymienilem kopulke od aparatu zaplonowego,na starej kopulce chodzil w miare dobrze,ale po wymianie na nowy szlak trafil.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/759-falowanie-obrot%C3%B3w-na-biegu-jalowym-vw-golf-2-18-benzyna/
Udostępnij na innych stronach

bardzo proszę o poprawienie posta i napisanie go bez caps locka

 

obstawiam problem czujnika temperatury do ECU

 

p.s.

silniczka krokowego się nie ustawia, on jest sterowany komputerem silnika czyli ECU

 

Gość prezesik25

Przed uruchomieniem zimnego silnika zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury (na króćcu wody, z którego wychodzą węże na chłodnicę) i napisz jak się silnik zachowywał.

Prawidłowo powinien mieć obroty ok. 1200-1500 bez falowania. Jak tak będzie się zachowywał to masz czujnik temp. do wymiany, on odpowiada za dawkowanie paliwa w zależności od temp. płynu.

Tylko jak będziesz kupował czujnik to strzeż się zamienników za 20-30 zeta, bo to szajs, będzie przekłamywał wskazania zegarów (może pokazywać 60-70 lub 120 stopni przy normalnej 90). Tylko oryginał, najlepiej z ASO (koszt ok. 70-90 zł).

 

Napisz o postępach.

 

DRAGON, po raz kolejny proszę o wyedytowanie swojego pierwszego posta i poprawienie caps locka

nie piszemy dużymi literami, bo oznaczają one w internecie krzyk

 

popraw prosze, bo będę zmuszony wysłać temat w kosz

 

po zdjeciu wtyczki czujnika temperatury obroty jeszcze bardziej wzrosly nie falowaly po wpieciu wtyczki obroty spadly do 1500 nie falowaly ale po osiagniecu delikatnej temperatury zaczelo falowac sciagnelem jeszcze raz wtyczke,bez ruznicy.moim zdaniem moze byc zle ustawiony rozrzad bo przy przekrancaniu aparatem zaplonowym wogule nie reaguje

 

zostal ustawiony rozrzad

Wczoraj miałeś ustawiany rozrząd i raczej nie możliwe żeby się przestawił od wczoraj, ale zawsze możesz sprawdzić jeszcze raz, sprawdź ustawienie rozrządu, ustaw odpowiedni kąt zapłony na aparacie i nie ruszaj już tego, piszesz że po zagrzaniu silnika i zdjęciu wtyczki z czujnika brak reakcji i to jest źle, jeśli czujnik jest dobry i na zagrzanym silniku ściągniesz wtyczkę obroty powinny wzrosnąć i nawet falować, wiąże się to z tym iż ECU po zdjęciu wtyczki myśli że jest niska temperatura silnika i dawkuje więcej paliwa wzrosną obroty silnik zacznie falować bo na zagrzanym silniku nie jest w stanie spalić takiej wielkiej dawki paliwa, zainwestuj w czujnik lub postaraj się podłączyć pod komputer który Ci prawdę powie jaką temperaturę podaję do ECU. Dla ciekawości uszkodzony czujnik temperatury potrafi podać -40 stopni wiesz ile to paliwa ECU leje do silnika. Wymień czujnik i po kłopocie. Podam Ci jeszcze jak taki czujnik sprawdzić, jak masz dostęp do omomierza to zmierz jaka jest rezystencja między pinami 1 i 3 i robi się to na rozgrzanym silniku dodam jeszcze tabelkę jaka powinna być rezystencja przy danej temperaturze silnika.

0277580914db0644.jpg

5fae1610b6126716.jpg

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania