ArKos Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 Czynności są standardowe i analogiczne (poza kilkoma wymienionymi dalej) z manualną skrzynią. - demontaż kół, sworzni wahaczy, końcówek drążków i łączników stabilizatora przy amortyzatorach - odkręcić przednią i tylną łapę skrzyni biegów - przednia na 2 śruby, tylna na 3, wymontować półosie napędowe po uprzednim zabezpieczeniu spływu oleju ze skrzyni (jakiś pojemnik potrzebny) - odkręcić krzyżak kolumny kierownicy na maglu - we wnętrzu pod nogami kierowcy - wymontować akumulator, podstawkę akumulatora, zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia i wypiąć wiązkę do sterowników skrzyni - podwiesić do przedniego pasa chłodnice - odłączyć okablowanie biegnące do pompy wspomagania - 1 przewód masowy od klemy, 1 przewód zasilający z małej skrzynki bezpieczników w komorze, 1 wtyczka za zbiorniczkiem wyrównawczym - odkręcić 6 śrub mocujących przednią ramę (sanki) i zdjąć ją - odkręcić 3 śruby misa olejowa-skrzynia, odkręcić u góry 3 śruby skrzynia-silnik - podlewarować silnik i odkręcić łapę skrzyni - 3 śruby - lekko opuścić zespół napędowy - odkręcić 2 ostatnie śruby boczne silnik-skrzynia - zdjąć skrzynię - odkręcić docisk, zdjąć również tarczę, ocenić stan koła zamachowego - w skrzyni wymontować stary wysprzęglik i zamontować nowy - odpowietrzyć wstępnie na ziemi: odkręcić odpowietrznik, wcisnąć wysprzęglik, zakręcić odpowietrznik, puścić wysprzęglik. Czynność powtarzać do chwili, gdy nie poleci powietrze, pamiętać o uzupełnianiu płynu hamulcowego w zbiorniczku na skrzyni. - zamontować nowy docisk i tarczę, przeprowadzić resztę czynności w odwrotnej kolejności - podłączyć urządzenie diagnostyczne TECH-2 i wykonać programowe odpowietrzenie siłownika sprzęgła - za pomocą TECH-2 wykonać ustawienie punktu styku sprzęgła - wykonać jazdę próbną i jeśli występują niepożądane zjawiska w pracy skrzyni (zmiana biegów) wykonać TECH-2 adaptację skrzyni - ustawić geometrię zawieszenia Czas czynności w warunkach warsztatowych to ok. 6 godzin. Bez diagnoskopu nie da się poprawnie tego wykonać - może palić tarczę sprzęgła lub może się ślizgać, ponieważ niezbędne jest ustawienie punktu styku sprzęgła. Geometria jest niezbędna, żeby auto jechało prosto (demontowana rama przedniego zawieszenia nigdy nie trafi idealnie na swoje miejsce). Cena usługi warsztatowej 650zł (500zł wymiana sprzęgła + 50zł programowanie TECH-2 + 100zł geometria) + części. Link "pomocniczy":   Grzes997 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się