Skocz do zawartości

Nissan primera p11 2.0 131 KM blokowanie hamulca koła - tył


Gość Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w w/w aucie mam taki problem, że blokuje się hamulec przy tylnym prawym kole. Generalnie problem zaczął się po mojej naprawie. Na przeglądzie wyszło, że cała oś tylne słabo hamulec (zarówno hamulce nożny jak i ręczny).

 

Chcąc naprawić hamulce zdjąłem tylne koła i zobaczyłem co się dzieje - same tarcze i klocki są ok, prowadniki chodziły płynnie, tłoczki wkręcały się opornie zatem zdjąłem zaciski, kupiłem zestawy naprawcze wszystko wyczyściłem poskładałem i.... zacisk lewego koła pracuje jak powinien tłoczek odbija zarówno na ręcznym jak i nożnym hamulcu - koło się nie grzeje. Niestety w prawym kole już tak nie jest - sam tłoczek wkręca się płynnie ale po wciśnięciu hamulca nie odbija na tyle, żeby koło chodziło luźno, na ręcznym jeszcze gorzej.

 

Co jest najciekawsze mając zacisk w ręku (na odpiętym przewodzie hamulcowym) tłoczek chodzi płynnie poruszając dźwignią od ręcznego (dźwignią przy zaciski), sam tłoczek wkręca się również płynnie zarówno na samochodzie jak i "na stole".

 

Za założenie zacisków jestem pewien, że zrobiłem po poprawnie - już nie jeden zacisk hamulcowy składałem, typowym laikiem mechaniki nie jestem. Nawet założyłem inny zacisk (od innej primery) niestety problem nie ustał.

 

Co jest najciekawsze po wciśnięciu pedału hamulca lub spuszczeniu ręcznego nie można obrócić tarczą hamulcową, a jak już można to z dużą siłą - po 3 krotnym puknięciu (z wyczuciem) małym młotkiem w zacisk / jarzmo koło w zasadzie się nie blokuje xD.

 

Prowadnice są proste - z resztą i te podmieniłem, nie podmieniałem jarzma ale nie sądzę by się skrzywiło nagle, klocki chodzą w jarzmie luźno.... gdzie dalej szukać przyczyny - reszta kół się nie grzeje. Przychodzi mi do głowy pomysł, że mógł spuchnąć wewnątrz elastyczny przewód hamulcowy przy owym kole ale dziwne, że nagle po naprawie, chyba, że był wcześniej spuchnięty i przez to słabo tył hamował??

 

Jakie pomysły wy macie? Może ktoś podpowie gdzie jeszcze szukać przyczyny, jutro dla pewności podmienię sam elastyczny przewód.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość malinamalina13

A sprawdzałeś może jak chodzi dźwigienka ręcznego ? Myślę że nie chodzi lekko tzn nie cofa się .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego nie wiem na 100% bo nie zdążyłem zajrzeć dziś - jutro to sprawdzę. Mam tylko nadzieję, że go tam nie będzie bo to zapewne nie jest tania inwestycja z tego co wiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość malinamalina13

To może byc tak jak sądzisz , rozwarstwił się przewód . Może zbieg okoliczności . Albo po prostu zgniotłeś go przy wyciąganiu zacisku i przyspieszyło to proces pęcznięcia. Tak czy siak daj znać co było .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymm o takim sprawdzeniu nie pomyślałem, dzięki za podpowiedz, jutro sprawdzę i dam znać.

 

[ Dodano: 2017-04-06, 19:42 ]

Przewód zmieniony, niestety dalej to samo. Co ciekawsze zajrzałem do drugiego tylnego koła i też jest coś nie tak - hamulec również trzyma ale jakby słabiej bo da się obrócić tarczą ale i tak trzeba użyć większej siły...

 

poza tym po odkręceniu przewodu hamulcowego od zacisku leci płyn ale tak jakby "słabo". Co do samego korektora sił hamowania to pod autem on nie występuje - zlokalizowałem go pod maską - przykręcony do ściany grodziowej - wygląda tak jak na tym zdjęciu:

 

http://allegro.pl/nissan-primera-p11-korektor-sily-hamowania-i5760263023.html

 

Więc dalej przekładam korektor, mam nadzieje, że pomoże, dalej pozostaje tylko pompa hamulcowa i pompa ABS-u, dodam, że przednie koła nie blokują a tył trzymał już przed naprawą jak się okazało bo właściciel odczuwał opór z tyłu podczas ruszania, choć mi zaciski zeszły w miarę luźno.

 

[ Dodano: 2017-04-18, 19:08 ]

Korektor przełożony i dalej to samo, powoli brakuje mi pomysłów. Zostaje pompa hamulcowa i pompa ABS-u z tym, że wyczytałem, że w owym nissanie sekcje pompy hamulcowej działają na skos a, że przednie hamulce działają poprawnie to awarię pompy hamulcowej raczej wykluczam, zostaje pompa ABS-u ale jak to sprawdzić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania