Skocz do zawartości

kontrolka akumulatora nie gaśnie


Gość antki22@o2.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Gość antki22@o2.pl

Dałem ciała i przy rozruchu na kablach, bo wcześniej rozładowałem akumulator, zamieniłem puls z minusem :( . Trochę go tak pokręciłem i nim się zorientowałem jakiś dymek zpod maski poszedł. Początkowo odpalał wchodził na obroty i gasł i przy tym mrugała kontrolka check i jeszcze nie gasła kontrolka ładowania nawet po wyłaczeniu silnika i wyjęciu kluczyków. A dzisiaj po podpięciu i naładowaniu aku odpalił ładnie, pracuje ładnie tyle że kontrolka ładowania się świeci gdy silnik pracuje. Sprawdziłem ładowanie jest ponad 14V .

Podejrzewam uszkodzenie izolacji na jakichś przewodach. Coś poradzicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArkoS dobrze mówi, masz spalony mostek prostowniczy - tak się objawia takie uszkodzenie. Jak zdejmiesz kabelek od wzbudzenia na alternatorze lampka zgaśnie - ale to nie jest oczywiście naprawa :). Alternator na stół i mostek do wymiany, i nie wiadomo jeszcze jak z regulatorem napięcia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość antki22@o2.pl

Pech w tym że jestem w DE no a tu wiadomo koszty naprawy ewentualnych części są kosmiczne:

Czy myślicie że mogę tak jeździć , wracać do domu 1000km? czy lepiej kupić w PL regenerowany albo tu w DE na szrocie i wymienić przed podróżą?

 

Dodam, że się nie znam na tym, nie wiem co to mostek sterowniczy dla mnie jak napięcie jest OK to alt jest ok :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mostek sterowniczy, tylko prostowniczy. Nie jestem wybitnym elektrykiem ale dłuższa jazda z takim uszkodzeniem może spowodować większe szkody. Ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że latem tego roku miałem do naprawy Astrę I z takim uszkodzeniem i takimi objawami. Generalnie w tym konkretnym przypadku w wyniku spalenia mostka spaliła się tez cześć wiązki elektrycznej. W twoim przypadku chyba najtaniej wyjdzie kupić używkę i założyć, ewentualnie wydać raz a porządnie i zregenerować w DE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość antki22@o2.pl

Jeśli wymotuję alternator to chyba za pomocą miernika bede mógł pomierzyć czy to alternator tak szlak trafił? bo może się chyba okazać, że to wiązka się sfajczyła, dobrze kombinuję?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie źle kombinujesz, sądzę że wiązkę masz ok - masz spalony mostek diodowy w alternatorze. A od tej usterki może się spalić wiązka. Bynajmniej takie przypadek miałem u siebie. Gdybyś miał alternator ok a spaloną wiązkę to nie zmierzyłbyś ładowania bo niby jak skoro wiązka idąca od alternatora jest spalona? Na 98% masz spalony mostek diodowy w alternatorze, a jazda z tym w dłuższe trasy wg mnie może się skończyć źle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość antki22@o2.pl

OK dzięki, wymieniam alternator.

Czy, po samej tabliczce znamionowej można dojść jaki kupić? Tzn słyszałem, że do tych cors 1,4 montowali cztery rodzaje alternatorów.

Znalazłem w necie z identycznym opisem na tabliczce znamionowej ale kształtu nie mam jak porównać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania