Skocz do zawartości

sworzeń wahacza odłączanie od zwrotnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Zdjąłem koło i na łożysku ani wahaczu nie ma luzu. Ten stuk pochodzi prawdopodobnie z półosi bo jak pcham koło to odpycham półoś. To jedyna rzecz która ruszajac wydaje identyczny hałas.

Pytanie czy sprawny przegub na półosi moze ruszac się osiowo tzn wzdłużne . Wiem ze od strony skrzyni tak ale czy od strony koła moze mieć luz?

A co dk tarczy która jest nowa a przy hamowaniu wpada w drgania, czy nowa tarcza moze byc juz wadliwa.

 

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

tak tu też było dokładnie czyszczone, fałem trochę smaru miedziowego zgodnie z radą tutejszego speca, ale tu było tak mało że małe szanse aby to jakoś wpływało na przyleganie.

 

jak ruszasz kołem kierownica jest od blokowana tzn.kluczyk w stacyjce,nie raz sie zdarza ze sie zablokuje i tez jest stukot przy ruszaniu kolem...zostaje zawiezc tarcze do tokarza niech stoczy,albo reklamowac ale jezeli zobacza smar mysle ze odrazu wada montarzu...

 

Niby masz rację z tym smarem. Aczkolwiek co mechanik to inna opinia, część jest za smarowaniem a cześć przeciw. Zrobię jak mówisz zdejmę i zobaczę jak wygląda. Wezmę też czujnikiem zmierzę czy i ile ma bicia.

A jesteś pewny że przegub zewnętrzny może mieć luz wzdłużny?

 

Przegub zewnętrzny nie może mieć luzu wzdłużnego.

Zewnętrzne przeguby mają w wieloklinie rowek na pierścień segera, który unieruchamia półoś w jednym położeniu. Luz wzdłużny ma mieć przegub wewnętrzny, którego konstrukcja jest specjalnie tak przewidziana, aby kompensować odległość przegubu zewnętrznego od skrzyni podczas pracy zawieszenia.

Luzy poprzecznego żaden z nich nie może mieć. Luzu osiowego również - mają być ciasne. Nie ma prawa żaden stukać przy narywaniu półośką albo przy jej obracaniu ręką.

 

Jestem na etapie wyjmowania przegubu. Utknąłem na rozlaczeniu przegubu od pisasty. To pewnie nigdy nie było dmontowane i zapiekło sie w niej. Jest jakiś bezpueczny sposób na demontaż tego tak aby przy okazji czegos nie zniszczyć poprzez np skrzywienie piasty ściągaczem o ike w ogóle to możliwe.

 

Napsikać penetratora, zostawić żeby przeżarło, nakręcić nakrętkę przegubu na wszystkie gwinty, nałożyć nasadkę na nakrętkę i napierdzielać z młotka... musi odpuścić.

Tylko młotek to ma być młotek, a nie popierdółka...

 

Racja. Dziękuję, młotek i trochę cierpliwości i poszło. Martwi mnie inna sprawa. Niby na koncach łożyska w zwrotnicy powinny byc zawleczki, pierścienie. U mnie od strony przegubu nie ma i nie wiem czy tak pownno byc ale cała piasta w łożysku lata. I to tak ze jakby łożysko z jego uszczelnieniem. Troche panikuje bo moze jeszcze całą zwrotnice będę musiał wymienić. Może otwór w zwrotnicy na łożysko jest wyrobione. Zrobie zdjęcie gdyż nie zabralem aparatu.

 

Od strony przegubu powinien być pierścień segera. Jak go nie ma to niedobrze. Jak piasta lata też niedobrze. Wyprasować łożysko, ocenić stan zwrotnicy i jeśli się nadaje, to nowe łożysko + nowa piasta i będzie dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania