Skocz do zawartości

sworzeń wahacza odłączanie od zwrotnicy


Gość slawek7

Rekomendowane odpowiedzi

Możecie mi powiedzieć jak sobie radzicie z odpięciem sworznia wahacza od zwrotnicy w oplach np corsa.

czy dopuszczalne byłoby użycie jakiejś łyżki (np mały łom) w crlu podwazenia pomiedzy wahaczem a zwrotnicą lub przegubem od strony koła?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie chce zakładać nowego tematu niepotrzebnie. Moze mi podpowiesz. Wczoraj zauwazylem ze po naciśnięciu hamulca mam efekt jakby zwichrowana tarcza. Odczuwa sie to na kierownicy np w typowy dla tego sposób. O tyle to wydało mi sie niemożliwe ze sa nowe tarcze. Poruszalem kolem i czuje stuk jakby kolo było niedokrecone. Sprawdzone i jednak nie. Podejrzewam albo problem ze śrubami kół albo co bardziej mozliwe łożyska. Z tym że one w ogole nie szumią.

co z Twojego doświadczenia może być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczuwalne stuki koła to góra - dół,

Zresztą problemem jest też tu zachowanie się tarczy hamulcowej podczas hamowania

Wahacz nowy ze sworzniem.

Dla pewności zapytam, ponowne dokręcenie łożyska zgodnie z momentami, nie za bardzo ma sens?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały wahacz mam nowy i zrobione jest moze z 500 km.

Co mnie teraz zastanawia to że po wyjeciu wahacza nie bylo na nim luzu ale jakoś nie przyjąłem sie tym. Kolo sie ruszało to pewnie wina sworznia- pierwsza myśl i tak zostalo. Teraz wydaje się że trzeba bylo poszukać choc chwilę.

Zostaje łożysko lub jakis luz na kole i śrubach mocujących. Ale tu jest jeszcze ta tarcza wymieniana wraz z wahaczem. Wiec jak ona ma jakis luz w stosunku d zacisku to wychodzi ze tylko na lozysku moze cos sie dziac.

Czy po podniesieniu samochodu i kręceniu kolem da sie wyczuć szum łożyska?

Na drodze nic nie dochodzi od niego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję o tym nie pomyślałem tylko dlatego że stuk słychać było przy samym kole jak się skarpie za nie.

A przy okazji czy po odkręceniu śrub amortyzatora przy zwrotnicy ustawia się kąt pochylenia kola? Nie wiem czy są tam otwory owalne czy na wymiar śrub tylko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania