Skocz do zawartości
slawek7

sworzeń wahacza odłączanie od zwrotnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Możecie mi powiedzieć jak sobie radzicie z odpięciem sworznia wahacza od zwrotnicy w oplach np corsa.

czy dopuszczalne byłoby użycie jakiejś łyżki (np mały łom) w crlu podwazenia pomiedzy wahaczem a zwrotnicą lub przegubem od strony koła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba po odkręceniu wziąć 2-3 kilowy młotek i parę razy porządnie pier***ąć w ucho zwrotnicy, w którym jest sworzeń. I to wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego tematu niepotrzebnie. Moze mi podpowiesz. Wczoraj zauwazylem ze po naciśnięciu hamulca mam efekt jakby zwichrowana tarcza. Odczuwa sie to na kierownicy np w typowy dla tego sposób. O tyle to wydało mi sie niemożliwe ze sa nowe tarcze. Poruszalem kolem i czuje stuk jakby kolo było niedokrecone. Sprawdzone i jednak nie. Podejrzewam albo problem ze śrubami kół albo co bardziej mozliwe łożyska. Z tym że one w ogole nie szumią.

co z Twojego doświadczenia może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczuwalne stuki koła to góra - dół,

Zresztą problemem jest też tu zachowanie się tarczy hamulcowej podczas hamowania

Wahacz nowy ze sworzniem.

Dla pewności zapytam, ponowne dokręcenie łożyska zgodnie z momentami, nie za bardzo ma sens?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo ma sens. Sprawdzić sworzeń i jeśli na pewno nie ma luzu to łożysko. Ale to powinno niemiłosiernie huczeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały wahacz mam nowy i zrobione jest moze z 500 km.

Co mnie teraz zastanawia to że po wyjeciu wahacza nie bylo na nim luzu ale jakoś nie przyjąłem sie tym. Kolo sie ruszało to pewnie wina sworznia- pierwsza myśl i tak zostalo. Teraz wydaje się że trzeba bylo poszukać choc chwilę.

Zostaje łożysko lub jakis luz na kole i śrubach mocujących. Ale tu jest jeszcze ta tarcza wymieniana wraz z wahaczem. Wiec jak ona ma jakis luz w stosunku d zacisku to wychodzi ze tylko na lozysku moze cos sie dziac.

Czy po podniesieniu samochodu i kręceniu kolem da sie wyczuć szum łożyska?

Na drodze nic nie dochodzi od niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję o tym nie pomyślałem tylko dlatego że stuk słychać było przy samym kole jak się skarpie za nie.

A przy okazji czy po odkręceniu śrub amortyzatora przy zwrotnicy ustawia się kąt pochylenia kola? Nie wiem czy są tam otwory owalne czy na wymiar śrub tylko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem koło i na łożysku ani wahaczu nie ma luzu. Ten stuk pochodzi prawdopodobnie z półosi bo jak pcham koło to odpycham półoś. To jedyna rzecz która ruszajac wydaje identyczny hałas.

Pytanie czy sprawny przegub na półosi moze ruszac się osiowo tzn wzdłużne . Wiem ze od strony skrzyni tak ale czy od strony koła moze mieć luz?

A co dk tarczy która jest nowa a przy hamowaniu wpada w drgania, czy nowa tarcza moze byc juz wadliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tu też było dokładnie czyszczone, fałem trochę smaru miedziowego zgodnie z radą tutejszego speca, ale tu było tak mało że małe szanse aby to jakoś wpływało na przyleganie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ruszasz kołem kierownica jest od blokowana tzn.kluczyk w stacyjce,nie raz sie zdarza ze sie zablokuje i tez jest stukot przy ruszaniu kolem...zostaje zawiezc tarcze do tokarza niech stoczy,albo reklamowac ale jezeli zobacza smar mysle ze odrazu wada montarzu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby masz rację z tym smarem. Aczkolwiek co mechanik to inna opinia, część jest za smarowaniem a cześć przeciw. Zrobię jak mówisz zdejmę i zobaczę jak wygląda. Wezmę też czujnikiem zmierzę czy i ile ma bicia.

A jesteś pewny że przegub zewnętrzny może mieć luz wzdłużny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegub zewnętrzny nie może mieć luzu wzdłużnego.

Zewnętrzne przeguby mają w wieloklinie rowek na pierścień segera, który unieruchamia półoś w jednym położeniu. Luz wzdłużny ma mieć przegub wewnętrzny, którego konstrukcja jest specjalnie tak przewidziana, aby kompensować odległość przegubu zewnętrznego od skrzyni podczas pracy zawieszenia.

Luzy poprzecznego żaden z nich nie może mieć. Luzu osiowego również - mają być ciasne. Nie ma prawa żaden stukać przy narywaniu półośką albo przy jej obracaniu ręką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie wyjmowania przegubu. Utknąłem na rozlaczeniu przegubu od pisasty. To pewnie nigdy nie było dmontowane i zapiekło sie w niej. Jest jakiś bezpueczny sposób na demontaż tego tak aby przy okazji czegos nie zniszczyć poprzez np skrzywienie piasty ściągaczem o ike w ogóle to możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napsikać penetratora, zostawić żeby przeżarło, nakręcić nakrętkę przegubu na wszystkie gwinty, nałożyć nasadkę na nakrętkę i napierdzielać z młotka... musi odpuścić.

Tylko młotek to ma być młotek, a nie popierdółka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja. Dziękuję, młotek i trochę cierpliwości i poszło. Martwi mnie inna sprawa. Niby na koncach łożyska w zwrotnicy powinny byc zawleczki, pierścienie. U mnie od strony przegubu nie ma i nie wiem czy tak pownno byc ale cała piasta w łożysku lata. I to tak ze jakby łożysko z jego uszczelnieniem. Troche panikuje bo moze jeszcze całą zwrotnice będę musiał wymienić. Może otwór w zwrotnicy na łożysko jest wyrobione. Zrobie zdjęcie gdyż nie zabralem aparatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od strony przegubu powinien być pierścień segera. Jak go nie ma to niedobrze. Jak piasta lata też niedobrze. Wyprasować łożysko, ocenić stan zwrotnicy i jeśli się nadaje, to nowe łożysko + nowa piasta i będzie dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w zwrotnicy nie było pierścienia, a był wykonany nadlew i łożysko mogło wyjść i wejść tylko przodem od strony koła. Od strony koła pierścień był. Po zmontowany łożyska i piasty nic nie lata na boki jak poprzednio. czekam na przegub i do składania.

 

[ Dodano: 2016-08-20, 20:27 ]

Wymieniłem łożysko w kole przednim, i przy okazji przegub bo po dokładnym sprawdzeniu nadawał się do wymiany.

Ponieważ nie jestem zwolennikiem dokręcania "na oko" tylko zgodnie z tym co producent zaleca tak też skręciłem nakrętkę przegubu (najpierw 120Nm i luzowanie, potem 20Nm i 90st) i tu pojawił się problem (jakby nic nowego)

 

Dokręciłem o kąt 90st i niesyty otwór na zawleczkę nie pasował. Nie za bardzo chciałem luzować bo to trochę za duży kąt luzowania byłby i trochę się bałem aby luzu nie było więc dociągnąłem mocniej do takiego momentu aby zawleczka pasowała.

Z tym że ten kąt się trochę duży zrobił, ponad 30st. ostro trzeba było się namęczyć aby dociągnąć tyle.

 

I pytanie czy to w ogóle może tak zostać? Czy nie wystąpią tu zbyt duże naprężenia. to jednak wpływa na bezpieczeństwo i chciałbym mieć 100% pewności że może to tak zostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.