Skocz do zawartości

Osiągi samochodu - poprawa, modyfikacje, sposoby, praktyka..


Gość pietrek_g

Rekomendowane odpowiedzi

kontunuując wątek... zgłębiam wiedzę na temat kompresorów i na temat silnika x30xe

 

na pewno wymiana wtrysków będzie musiała nastąpić - seryjne 210ccm za cienko... skkoro 50% więcej powietrza, to 50% więcej paliwa zapewnią wtryski rzędu 315ccm

takowe ma vw/audi w uturbionych wersjach 1,8T oznaczenie silnika AGU - mają 320ccm :mrgreen:

numery boscha tych wtrysków 0-280-156-061 gdyby ktoś szukał...

 

małe resime co do kosztów, które jest niesamowicie zimnym prysznicem (przynajmniej dla mnie)

 

- silnik x30xe - okazyjnie z osprzętem za 1800zł

- regeneracja głowic (planowanie, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy) - 500zł

- nowy rozrząd (pompa, rolki, napinacz i pasek - RUVILLE) - 560zł

- nowe uszczelki głowic (2 sztuki ELRING) - 170zł

- nowe uszczelki pod dekle zaworów (2 sztuki REINZ) - 130zł

- nowe uszczelki misy (górna i dolna - REINZ) - 140zł

- nowy komplet przewodów WN (Janmor) - 160zł

- nowy komplet świec (NGK V-LINE) - 170zł

- nowy olej (syntetyk 5l) - 160zł

- nowy filtr oleju (Filtron) - 20zł

- nowy płyn do chłodnicy (7l) - 70zł

- nowy filtr paliwa (filtron) - 30zł

- nowa pompa paliwa 255l/h WALBRO 5,75 bara - 340zł

- wtryskiwacze 320ccm 6 sztuk używane - 600zł

- kompresor eaton m62 okazyjnie - 1200zł

- złączki, kolanka, power rury itp do dolotu - ok. 250zł

- intercooler (np z diesla Iveco używka) - 250zł

- ecumaster lub smt - 600zł

- hamownia przed rozpoczęciem modyfikacji (w celu weryfikacji stanu silnika) - 120zł

- hamownia + strojenie po modyfikacjach - 1500zł

 

razem: 9000 zł :-o:-o:-o

 

i to mniej więcej cena 300kM... licząc własną robociznę (oprócz strojenia i roboty głowic)

 

zakładając, że silnik będzie zdrowy (w sensie: brak konieczności wymiany pierścieni, panewek etc) to 1kM będzie kosztował 300zł :-x

 

po prostu k*** mać i tyle powiem... długo będę na te kunie zbierał :cry::cry::cry:

 

plan więc sam się zmienia:

 

powoli nadwozie - blaszka, lakier... potem zawias - nowe amory, heble itp

potem pojeździć z rok-dwa i nazbierać mamone na swapa

nie ma sensu jechhać po łebkach i fuche z silnikiem odstawiać, bo za szybko się zemści

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obczytałem na necie wieeeeeeele godzin zagramaniczne fora

 

wskazanie jest takie:

żadnego elementu silnika nie trzeba zakuwać do 400kM, zaleca się wymianę śrub na korbach przy wychodzeniu ponad 300kM

 

wał nie lubi przesuwania odcinki wyżej, w zasadzie wiele opinii czytałem, że po zmodzeniu przesuwają odcinkę w dół o 400-500obr

 

seria 211kM to już fabrycznie:

- zawory chłodzone sodem - x25xe niestety nie ma takich

- wałki rozrządu lepsze niż w 2,5v6 - w serii limitownej 2,5v6 nazwanej i500 dano wałki z x30xe + kilka drobnych modów i seryjnie 2,5v6 legitymował sie mocą już 190kM

- pokrewny silnik 3,2v6 jako nowsza konstrukcja (rozwiercone 3,0) ma taki sam wał, takie same korby, i z niego na twinturbo trzasneli bez kucia 420kM - domniemam że 3,0 wytrzyma te 300 jak nic

 

zapas mocy u opla jest bardzo duży

praktyka wskazuje:

- c20xe po uturbieniu na seryjnych flakach lata na 220-230kM

- c20ne po uturbieniu lata na seryjnych flakach na 170-180kM

- z32se po twin turbo bez kucia 430kM robi

 

skądinąd na forum KTK jeden kolega uturbił zwykłego kadetta 1,6 na monowtrysku, bez kucia i beż żadnych cudów i o ile pamiętam miał z tego 140kM a seryjnie silnik ma 75kM - chyba szymon_gsi miał ksywkę, nie pamiętam bo to dawno było

 

w skrajnym wypadku jak się wysra, to:

- blok silnika 200-300zł

- wał 150-200zł

- korbowód z tłokiem 100zł

nic innego wysrać się raczej nie może, więc nauka będzie kosztowała full pracy + kasę wskazaną powyżej zależnie od uszkodzenia, ale nie przewiduję problemu po obczytaniu się

 

mało tego... była fabryczna seria limitowana omegi STEINMETZ supercharger:

 

http://www.steinmetz.no/PressRelease.aspx

 

w 100% seryjne flaki w silniku, 293kM mocy i 370Nm

 

znam omegę na wylot, bo 3,5 roku jeździłem i śmiem twierdzić, że jeżeli omega gnała 0->100km/h w 6,5s mając masę własną 1600kg, to calibra ze swoim niespełna 1300kg zejdzie na pewno poniżej 6s :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania