Gość pietrek_g Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 EDIT: Wydzieliłem posty z tematu: http://forum.samnaprawiam.com/sportowe-swiece-do-felicii-vt862.htm jako moim zdaniem dobry pomysł na dyskusję o poprawie osiągów auta, czyli zmianom powodującym polepszenie osiągów. Dyskusja na temat: co zrobić, jak zrobić, co to da, a co jest bajką. /ArKos/ Iskry są badziewiaste. U mnie NGK wytrzymały jak narazie rok i zrobiłem na nich jak do tej pory ponad 20 tys.km. A w polonezie ojciec stosował świece iskry i co 10 tys.km. były do wyrzucenia. A świece briska które proponuje podobno zwiększają moment obrotowy i moc i mają wyższą moc iskry na elektrodach. Kolega kiedyś stosował Briska w maluchu i mowił że była duzą różnica.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Iskry są badziewiaste. NGK wytrzymały jak narazie rok i zrobiłem na nich jak do tej pory ponad 20 tys.km widzisz, moim zdaniem zbytnie uogólnianie to, że w polonezie były do wyrzucenia nie oznacza jeszcze, że są badziewiaste podam ci swój przykład z życia: omega B, 2,0 16v, LPG sekwencja Grzes997 akurat nie miał żadnych innych świec pasujących do mojego silnika, więc dał mi Iskry na wymianę przejechałem na nich 40.000km a wymieniłem tylko i wyłącznie dlatego, że przy LPG powinno wymieniać się co 10.000 - auto jeździło idealnie przez półtora roku przykład drugi: mój kadett ten kolorowy NOWE NGK , dedykowane do tego silnika, brak LPG auto jechało bo jechało, ale żeby miażdżyć sutki, to niestety wymieniłem na zwykłe GM-owskie, takie najtańsze cud po prostu, bo zaczęło zapie**** a nie jechać nie ma reguły nie warto uogólniać świece briska które proponuje podobno zwiększają moment obrotowy i moc i mają wyższą moc iskry na elektrodach reklama dźwignią handlu filtry stożkowe dają 10kM, specjalizowane świece do LPG dają lepsze osiągi na gazie, magnetyzery powodują zmniejszenie spalania, a chipy z allegro są najlepszym tuningiem silnika - za 9,99 masz dodatkowe 29kM świece są zbudowane tak samo - każde z nich, nie ma czegoś takiego jak większa moc iskry czy mniejsza moc iskry... iskra jest owocem i efektem pracy cewki zapłonowej a nie "mocy" świecy czy cos nie ma specjalizowanych świec do LPG, są to takie same świece jak do PB ewentualna różnica tkwi w szerokosci szczeliny - dla benzyny nieco większa, dla LPG nieco mniejsza magnetyzery gówno dają chipy z allegro za 9,99 to oszustwo, bo powodują wzbogacanie mieszanki (zwykły rezystor zamiast czujnika temperatury) filtry stożkowe też dają G ponieważ w bardzo wielu wypadkach powodują pogorszenie parametrów silnika a nie poprawę... to musi być OBLICZONE do silnika (pojemność układu dolotowego, średnica, długość rur itp) przyjmijmy zasadę: nie wierzymy we wszystko co mówią, nie wierzymy we wszystko co piszą, a opieramy się tylko i wyłącznie na faktach i to nie na takich faktach, że kolegi szwagra brata kuzyn coś ta coś tam... potem powstają jakies chore obiegowe opinie a ludzie łykają bzdury jak młode pelikany rybki...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietrek_g Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Arkos według mnie jesteś w lekkim błędzie aczkolwiek nie ze wszystkim. Filtr stożkowy, który kupiłem kiedyś na allegro poprawił osiągi mimo iż nie był dedykowany do felki. Dolot spod zderzaka zostawiłem seryjny, a dolot od filtra do silnika kupiłem w Norauto (rurka jest podobnej średnicy co seryjny wąż). Jak jechałem ze znajomym drugą felką o podobnym przebiegu z tymi samymi świecami i olejem ale on miał seryjny filtr powietrza to moja szła lepiej i zostawiłem go o długość samochodu. Dlatego nikt mi nie powie że stożek nic nie daje. Naprawde osiągi się poprawiły. Dlatego planuje dalsze zmiany. Magnetyzery odpowiednio dobrane do silnika wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa. Zgodzę się z Tobą co do chipów o których piszesz. Dobry chip kosztuje i zmienia parametry i ustawienia komputera.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 jesteś w lekkim błędzie Filtr stożkowy, który kupiłem kiedyś na allegro poprawił osiągi mimo iż nie był dedykowany do felki. jak potwierdzisz to na hamowni zgodnie z regułami, to będziesz wiedział czy się mylę czy nie najpierw hamowanie bez stożka na serii potem ze stożkiem to raz dwa: Jak jechałem ze znajomym drugą felką o podobnym przebiegu z tymi samymi świecami i olejem ale on miał seryjny filtr powietrza to moja szła lepiej i zostawiłem go o długość samochodu. zapewne znasz powiedzenie: "auto gwizda, tylko kierownik pi**a" wszystko w temacie - to nie jest argument, bo zależy nie dość że od umiejętności kierownika, to i od stanu silnika, paliwa, opon, masy auta (pełny/pusty bak) itp nie argumentuj czymś, co można w prosty sposób obalić Naprawde osiągi się poprawiły. nie pisz osiągi osiągi się mierzy twoje subiektywne odczucie było takie, że się poprawiło - krzywa momentu mogła się przenieść wyżej/niżej i czułeś że jest inaczej, i to inaczej ci akurat odpowiadało nie świadczy to jednak o osiągach w sensie lepsze, bo to można stwierdzić na hamowni jak wyżej... Magnetyzery odpowiednio dobrane do silnika wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa. no tu cos nowego gdybyś mógł przybliżyć temat, to byłbym wdzięczny jakie kryteria należy brać pod uwagę jeśli chodzi o dane silnika, na jakie dane magnetyzerów patrzeć? magnetyzery to taki sam mit jak strumienice... nic nie dają po prostu poza efektem "placebo" właściciela auta Dobry chip kosztuje i zmienia parametry i ustawienia komputera. no tu akurat też muszę wskazać lekki odchył od realiów chip to nic innego jak eprom zawierający przestrzenne mapy zapłonu chiptuning polega tak naprawdę na zmianie map w sensie : kąt wyprzedzenia zapłonu, dawka paliwa, dawka powietrza, co przekłada się w prostej linii na przebieg krzywej momentu obrotowego i krzywej mocy kazdy silnik jest budowany z zapasem moce rzędu 30-40% - dla bezpieczeństwa twojej kieszeni da się odzyskać ładnych parę procent poprzez zmiany w mapach wolnossaki to trudny temat, zyski są małe, rzedu 10%, silniki turbodoładowane zdecydowanie lepiej strojenie to też pewnego rodzaju chiptuning bo robi się dokładnie to samo z mapami zapłonu teraz masz jasność chip nie musi duzo kosztować ecumaster lub smt-6, do tego sonda szerokopasmowa, laptop, i sam jesteś w stanie stroić mając podgląd na EGT wiesz czy dać więcej paliwa czy powietrza, aby silnik miał bezpieczne warunki pracy, a nie bo tłoki spłyną z uwagi na np EGT będąc na poziomie 950-1000*C ecumastera czy smt mozesz uzywkę za 350-400zł kupić, nówki po 500-600 chodzą i to chyba najtańsze dodatkowe konie mechaniczne pamiętaj ziom, że twoje odczucia mogą się nijak nie pokrywać ze stanem faktycznym - to że wydaje ci się iż lepiej jedzie nie będzie się przekładać na wyższą moc wszystko zależy od tego co kto lubi i czego oczekuje - jedni lubią turbodiesle, bo mają duży moment i lezy nisko, a inni lubią benzyniaki, bo się kręcą wysoko... wskażmy może jakieś fakty poparte doświadczeniem własnym, które pozwolą na jakieś konkretne wskazanie co warto a co nie warto - teoria to jedno, fizyki nie da się oszukać, praktyka to drugie, ale też kieruję się swoimi prawami, których zmienić się nie da   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Makus Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Ja prostym sposobem urwałem ok 2 s do setki a przez co po prostu wszystko wyciągnąłem z samochodu został tylko fotel kierowcy . Czas z pełnym wnętrzem ~15 sek. po wybebeszeniu ~13. Jestem bardzo zadowolony, różnice odczuwa sie kolosalnie   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi195 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Ja posiadam chipa w mojej ciężarówce(omega)..wymiana kości w sterowniku ECU..seryjnie 11,5- 12 sekund do setki a teraz 9,5 sekund i seteczka..naprawdę fajna rzecz..176KM teraz a było 131   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartas Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 rafi195, ale oczywiście byłeś z tym na hamowni, a nie chip z allegro? W turbo dieslach ogólnie sprawa wzrostu mocy przy pomocy chipa jest łatwiejsza, można uzyskać większy przyrost KM i Nm, jeśli to jest zrobione z głową to nie wpływa specjalnie na żywotność silnika. A pro po stożka. Przerabiałem na swoim przykładzie, co prawda na dupohamowni ale różnica odczuwalna. Mam seryjne c20ne - 115 KM, po założeniu stożka, doprowadzeniu zimnego powietrza wydawało mi się,że jest super, jakby dostał koni... ale któregoś dnia postanowiłem wrócić do oryginalnej puszki i zostawić dolot. Ku mojemu zdziwieniu na takim zestawieniu jest lepiej, tzn. na oryginalnym układzie dolne obroty są "mocniejsze", szybciej dostaje kopa, stożek ok jak latasz na wysokich obrotach i masz już jakieś modyfikacje w silniku zwiększające jego moc. Do małolitrażowych silników stożek to w ogóle nieporozumienie   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi195 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 rafi195, ale oczywiście byłeś z tym na hamowni, a nie chip z allegro?W turbo dieslach ogólnie sprawa wzrostu mocy przy pomocy chipa jest łatwiejsza, można uzyskać większy przyrost KM i Nm, jeśli to jest zrobione z głową to nie wpływa specjalnie na żywotność silnika. jasne nie z allegro..i hamownie były dwie..nawet..i jest to przyrost mocy bezpieczny..a można było więcej ale mi wystarczy..   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartas Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 rafi195, to tylko pogratulować dobrego podejścia do tematu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 a ja troche odgrzeje kotleta, bo nic w temacie sie nie dzieje ja z kolei postanowiłem olać chipy i inne wynalazki i doładować silnik jako tańszy środek, jako prostszy środek (nie trzeba dbać aż tak bardzo) wybrałem kompresor root konkretnie to eaton, albo m62 albo m65 mają go mercedesy 200 i 230 z oznaczeniem kompresor doładowanie rzędu 0,5 bara pozwala na wystarczający przyrost mocy porównując do turbo kompresor nie jest aż tak efektywny 9w sensie przyrostu mocy) ale za to w przeciwienstwie do turbo ma kilka niezaprzeczalnych zalet: 1. nie trzeba smarowania ani chłodzenia 2. nie trzeba się starać dbać jak o turbinę, czyli po pałowaniu odczekać aż się wystudzi 3. nie ma turbodziury i pompuje od samego dołu 4. ma liniową charakterystykę doładowania 5. w większości przypadków nie trzeba odprężać silnika co jeszcze: moim zdaniem tak czysto teoretycznie (ale tu temat muszę dokłądnie rozpoznac i zgłębić) skoro charakterystyka doładowania jest liniowa, to obejdzie się bez świnki typu ecumaster, smt6 i inne wynalazki, bo: jeśli hipotetycznie zwiększymy ilość powietrza doładowując silnik ciśnieniem 0,5 bara czyli 50% więcej niż normalnie dostaje, to żeby silnik miał dobrze, to potrzeba 50% więcej paliwa skoro potrzeba 50% więcej paliwa, to wystarczy podnieść ciśnienie na listwie lub dać 50% wydajniejsze wtryskiwacze w pierwszym wypadku wystarczy regulowany regulator cisnienia - na alledrogo po 150zł są, i zamiast seryjnego 2,5 bara ustawiam 3,75 bara i powinno teoretycznie być dobrze pompa? sie robi, na alledrogo walbro 255l/h z ciśnieniem 5,75 bara do osiagnięcia jest dostępna za całe 300-330zł nowa teoretycznie mozna przyjąć (bodajże grabowski te dywagacje i obliczenia prowadził) że z 1000ccm pojemności na kompresorze standardowo osiąga się 100kM jesli więc planuję do calibry wepchać seryjny 211kM x30xe z omegi, czyli 3,0v6 to od strzału powinno być 300kM a to by mi się podobało bardzo bardzo fajowo hula calibra mająca 300kM - naprawdę nieźle jedzie no i seryjne flaki v6 zniosą te 300kM, może jedynie dla świętego spokoju śruby na korby trza będzie zapodać jakieś ARP2000 jak w kolorowym miałem plan poważnie rozważam, bo swap będzie na pewno postaram się potem ogarnąć temat kompresora i go wepchać do tego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się