ArKos Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 kontunuując wątek... zgłębiam wiedzę na temat kompresorów i na temat silnika x30xe na pewno wymiana wtrysków będzie musiała nastąpić - seryjne 210ccm za cienko... skkoro 50% więcej powietrza, to 50% więcej paliwa zapewnią wtryski rzędu 315ccm takowe ma vw/audi w uturbionych wersjach 1,8T oznaczenie silnika AGU - mają 320ccm numery boscha tych wtrysków 0-280-156-061 gdyby ktoś szukał... małe resime co do kosztów, które jest niesamowicie zimnym prysznicem (przynajmniej dla mnie) - silnik x30xe - okazyjnie z osprzętem za 1800zł - regeneracja głowic (planowanie, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy) - 500zł - nowy rozrząd (pompa, rolki, napinacz i pasek - RUVILLE) - 560zł - nowe uszczelki głowic (2 sztuki ELRING) - 170zł - nowe uszczelki pod dekle zaworów (2 sztuki REINZ) - 130zł - nowe uszczelki misy (górna i dolna - REINZ) - 140zł - nowy komplet przewodów WN (Janmor) - 160zł - nowy komplet świec (NGK V-LINE) - 170zł - nowy olej (syntetyk 5l) - 160zł - nowy filtr oleju (Filtron) - 20zł - nowy płyn do chłodnicy (7l) - 70zł - nowy filtr paliwa (filtron) - 30zł - nowa pompa paliwa 255l/h WALBRO 5,75 bara - 340zł - wtryskiwacze 320ccm 6 sztuk używane - 600zł - kompresor eaton m62 okazyjnie - 1200zł - złączki, kolanka, power rury itp do dolotu - ok. 250zł - intercooler (np z diesla Iveco używka) - 250zł - ecumaster lub smt - 600zł - hamownia przed rozpoczęciem modyfikacji (w celu weryfikacji stanu silnika) - 120zł - hamownia + strojenie po modyfikacjach - 1500zł razem: 9000 zł i to mniej więcej cena 300kM... licząc własną robociznę (oprócz strojenia i roboty głowic) zakładając, że silnik będzie zdrowy (w sensie: brak konieczności wymiany pierścieni, panewek etc) to 1kM będzie kosztował 300zł po prostu k*** mać i tyle powiem... długo będę na te kunie zbierał plan więc sam się zmienia: powoli nadwozie - blaszka, lakier... potem zawias - nowe amory, heble itp potem pojeździć z rok-dwa i nazbierać mamone na swapa nie ma sensu jechhać po łebkach i fuche z silnikiem odstawiać, bo za szybko się zemści   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/686-osi%C4%85gi-samochodu-poprawa-modyfikacje-sposoby-praktyka/page/2/#findComment-3005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dlugi Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 ArKos, a ten blok ile wytrzyma ? nie trzeba nic zakuwać ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/686-osi%C4%85gi-samochodu-poprawa-modyfikacje-sposoby-praktyka/page/2/#findComment-3018 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 obczytałem na necie wieeeeeeele godzin zagramaniczne fora wskazanie jest takie: żadnego elementu silnika nie trzeba zakuwać do 400kM, zaleca się wymianę śrub na korbach przy wychodzeniu ponad 300kM wał nie lubi przesuwania odcinki wyżej, w zasadzie wiele opinii czytałem, że po zmodzeniu przesuwają odcinkę w dół o 400-500obr seria 211kM to już fabrycznie: - zawory chłodzone sodem - x25xe niestety nie ma takich - wałki rozrządu lepsze niż w 2,5v6 - w serii limitownej 2,5v6 nazwanej i500 dano wałki z x30xe + kilka drobnych modów i seryjnie 2,5v6 legitymował sie mocą już 190kM - pokrewny silnik 3,2v6 jako nowsza konstrukcja (rozwiercone 3,0) ma taki sam wał, takie same korby, i z niego na twinturbo trzasneli bez kucia 420kM - domniemam że 3,0 wytrzyma te 300 jak nic zapas mocy u opla jest bardzo duży praktyka wskazuje: - c20xe po uturbieniu na seryjnych flakach lata na 220-230kM - c20ne po uturbieniu lata na seryjnych flakach na 170-180kM - z32se po twin turbo bez kucia 430kM robi skądinąd na forum KTK jeden kolega uturbił zwykłego kadetta 1,6 na monowtrysku, bez kucia i beż żadnych cudów i o ile pamiętam miał z tego 140kM a seryjnie silnik ma 75kM - chyba szymon_gsi miał ksywkę, nie pamiętam bo to dawno było w skrajnym wypadku jak się wysra, to: - blok silnika 200-300zł - wał 150-200zł - korbowód z tłokiem 100zł nic innego wysrać się raczej nie może, więc nauka będzie kosztowała full pracy + kasę wskazaną powyżej zależnie od uszkodzenia, ale nie przewiduję problemu po obczytaniu się mało tego... była fabryczna seria limitowana omegi STEINMETZ supercharger: http://www.steinmetz.no/PressRelease.aspx w 100% seryjne flaki w silniku, 293kM mocy i 370Nm znam omegę na wylot, bo 3,5 roku jeździłem i śmiem twierdzić, że jeżeli omega gnała 0->100km/h w 6,5s mając masę własną 1600kg, to calibra ze swoim niespełna 1300kg zejdzie na pewno poniżej 6s   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/686-osi%C4%85gi-samochodu-poprawa-modyfikacje-sposoby-praktyka/page/2/#findComment-3027 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się