Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem ze swoją Asterką:

Otórz Slinik x14xe.

Samaochód dużo pali, szarpie przerywa itp..

Metodą spinaczową sprawdziłem błędy i oto co mi się pokazało:

0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP

0130 Nieprawidłowy sygnał z sondy [chyba chodzi o lambde]

0230 Przekaźnik pompy paliwa

1405 Uszkodzenie EGR

1503,1502 - błąd immo

0170 Niprawidłowy skłąd mieszanki

1640 Usterka układu sterowania 4 cewkami

 

Zaznaczam, że wymieniłem już cewkę i akumulator.

Przewody i świece mają koło 1,5 roku [bosh]

 

Co sprawdzić?

O ile EGR jeszcze mogę wyczyścić to czy naprawde jednocześnie musze wymienić map sensor i sonde lambda i przekaźnik pompy??

 

Pomóżcie proszę bo tracę cierpliwość na autko.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6431-masa-b%C5%82ed%C3%B3w-w-astrze/
Udostępnij na innych stronach

Te błędy mogą być powiązane z sobą warty by je skasować i potem brać się za wymienę lub naprawę uszkodzonych elementów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6431-masa-b%C5%82ed%C3%B3w-w-astrze/#findComment-35754
Udostępnij na innych stronach

Najpierw bym wymienił lambdę ale nie na zamiennik firmy krzak - Opel nie lubi elektrycznych zamienników.

Możliwe, że zginie wtedy błąd 0105 a na pewno zginie 0170.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6431-masa-b%C5%82ed%C3%B3w-w-astrze/#findComment-35756
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę masz gaz, więc błędy sondy, przekaźnika pompy paliwa i niewłąściwego składu mieszanki podpiął bym pod to.

Skasuj błędy i pojeździj tylko na benzynie dwa trzy dni. Odczytaj błędy ponownie i powiedz co wyszło.

Egr wyczyść, jeżeli nadal będzie wyskakiwał oznacza to padniętą cewkę czyli wymiana.

MAP sensor wymień, tu LPG nie ma nic do rzeczy.

Cewkę wymieniłeś więc tego nie ruszamy dopóki nie skasujesz błędów i ponownie ich nie odczytasz po jeździe na Pb.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6431-masa-b%C5%82ed%C3%B3w-w-astrze/#findComment-35757
Udostępnij na innych stronach

Dziś zaopatrzyłem się w interfejs OBD. EGR wyczyszczę ale po wyjęciu grzybek wydawał się chodzić naprawdę płynnie. Po wszystkim pojeżdzę i zobacze jakie auto daje parametry czujników. A co z tymi błedami od immo?

 

Edit1:

 

Podłączyłem interfejs, skasowałem błędy i po wyłączeniu zapłonu a potem po odpaleniu auta błędy nie powróciły. Skasowały się wszystkie. Zaraz jedziemy ze znajomymi nad jeziorko więc po powrocie sprawdzę czy jakieś znowu nie wyskoczyły..

Ps EGR Wyczyszszczony, zobaczymy co to da ;).

 

Edit2

 

Po przejechaniu się samochodem komputer wyrzuca błąd 1405 czyli brak/uszkodzenie EGR.

 

I teraz pytanie.. EGR został wyczyszczony. Czy wystarczy go zaślepić czy muszę szukać innego?

Jeśli tak to czy może być używka czy koniecznie nówka?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6431-masa-b%C5%82ed%C3%B3w-w-astrze/#findComment-35765
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania