Skocz do zawartości

Audi A6 - uszkodzona sprężyna amortyzatora


Gość slawek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!! Jestem właścicielem Audi A6 1.8 Turbo benzyna 110 kw 1998r. i mam mały problem, a mianowicie chcę wymienić uszkodzoną sprężynę przy amortyzatorze(przód z prawej strony) i za bardzo nie wiem jak się do tego zabrać, dlatego proszę o jak najbardziej szczegółowy shemat/opis. Z góry dziękuję no i do znowu, pozdrawiam Sławek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez ściągacza do sprężyn będzie ciężko, a musisz ją zdusić by moc odkręcić górne mocowanie.

Jeśli sprężyna jest od nowości i będziesz zakładać nową to proponowałbym obie wymienić. Może się okazać że amortyzatory także.

 

Szczegółowo to nie opisze ale generalnie trzeba odkręcić amor od piasty i wykręcić śruby w kielichu od górnego mocowania pod maską; wysunąć jeśli są przymocowane do amorka elastyczne przewody hamulcowe. Po tych zabiegach powinien wyjść cały. Może być problem z odkręceniem śrub trzymających go w piaście więc zawczasu WD40 twym przyjacielem jest :)

By odkręcić górny "talerz" co trzyma sprężynę trzeba ją zdusić bo inaczej może wystrzelić i w najlepszym wypadku poobijać Cię a w najgorszym będziesz do końca życia budyniami się zajadał o ile przeżyjesz. Czasem bardzo ciężko jest odkręcić tę śrubę od tłoka amorka. Przy wymianie sprężyn koniecznie nowe osłony i tłumik progresywny (bałwanek) na tłok amorka. Sprężyna musi być ściśnięta także do ponownego montażu.

Generalnie ja mam zwyczaj ze po grzebaniu w zawieszeniu; amorki; wahacze; końcówki drążków itp itd jadę na kontrole zbieżności dla świętego spokoju i pewności ze jest OK.

 

Za wiele chyba nie pomogłem w temacie :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie! naprawde bardzo mi pomogles i dziekuje za wszystko.Balem sie tylko, ze kiedy odkrece amor od piaty sprezyna juz wtedy moze wystrzelic, ale teraz juz jestem spokojny i jeszcze raz wielkie dzieki pozdrawiam :jupi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie gdybyś miał jeszcze jakieś pytania, to tutaj na forum kieruj a postaramy Ci się pomóc. Gdyż mailem, to praktycznie nie odpowiadamy. Taka jest idea forum, by pomagając Tobie, ktoś inny mając ten sam problem, mógł zapoznać się z materiałem.

 

Pozdrawiam

Holcu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość prezesik25

na śrubach trzymających amor z piastą ustawiany jest kąt koła. Po wymianie sprężyny jedź koniecznie na ustawienie geometrii kół, bo przy złym kącie kół będzie ci szarpało kierownicą przy wjeżdżaniu w dziury.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania