Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jak masz silnik 8 zaworowy to jest to silnik nie kolizyjny.

 

Proszę pisać we właściwych działach bo co ma rozrząd do instalacji LPG ?

 

przenoszę

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6233-rozrz%C4%85d-corsa-b/#findComment-34782
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, za wyjątkiem dużego bloku czyli 1.8 i 2.0 ośmiozaworowych, reszta jest kolizyjna. Mały blok 8v czyli 1.4 i 1.6 są kolizyjne - wznos zaworu jest na tyle duży, że spotyka się z tłokiem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6233-rozrz%C4%85d-corsa-b/#findComment-34783
Udostępnij na innych stronach

Ja też byłem przekonany, dopóki nie zobaczyłem głowicy z c14nz czyli 1.4 8v po pasku. 4 zawory poszły pobiegać. Potem sie zainteresowałem i wyjaśniło mi się to - duże bloki czyli 1.8 i 2.0 8v mają większe zawory i niższy wznos (płytsze krzywki na wałku) a małe bloki małe zawory i wysoki wznos (większe krzywki).

 

Co do silnika jaki ma kolega - jakiego by nie miał, to 8v. Ten sam blok i tłoki, bardzo podobne wałki (różnica wznosu między różnymi 8v to 1-2mm). W Corsie B 8v występował jako c14nz 60kM monowtrysk i c14se czyli wielopunkt 82kM. Różnice to inna głowica, kolektory i wałki. W wielopunkcie miały dłuższe czasy otwarcia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6233-rozrz%C4%85d-corsa-b/#findComment-34785
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania