Gość kamilo Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Witam koledzy mam małe pytanko co do corsy b 1.4 98r czy tam jest silnik bez kolizyjny czy kolizyjny podpo wie ktoś   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6233-rozrz%C4%85d-corsa-b/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Jak masz silnik 8 zaworowy to jest to silnik nie kolizyjny. Proszę pisać we właściwych działach bo co ma rozrząd do instalacji LPG ? przenoszę   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6233-rozrz%C4%85d-corsa-b/#findComment-34782 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Z tego co mi wiadomo, za wyjątkiem dużego bloku czyli 1.8 i 2.0 ośmiozaworowych, reszta jest kolizyjna. Mały blok 8v czyli 1.4 i 1.6 są kolizyjne - wznos zaworu jest na tyle duży, że spotyka się z tłokiem.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6233-rozrz%C4%85d-corsa-b/#findComment-34783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Ja byłem przekonany że wszystkie 8 zaworowe opla są niekolizyjne. Druga rzecz nie wiemy jaki tam kolega ma silnik.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6233-rozrz%C4%85d-corsa-b/#findComment-34784 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Ja też byłem przekonany, dopóki nie zobaczyłem głowicy z c14nz czyli 1.4 8v po pasku. 4 zawory poszły pobiegać. Potem sie zainteresowałem i wyjaśniło mi się to - duże bloki czyli 1.8 i 2.0 8v mają większe zawory i niższy wznos (płytsze krzywki na wałku) a małe bloki małe zawory i wysoki wznos (większe krzywki). Co do silnika jaki ma kolega - jakiego by nie miał, to 8v. Ten sam blok i tłoki, bardzo podobne wałki (różnica wznosu między różnymi 8v to 1-2mm). W Corsie B 8v występował jako c14nz 60kM monowtrysk i c14se czyli wielopunkt 82kM. Różnice to inna głowica, kolektory i wałki. W wielopunkcie miały dłuższe czasy otwarcia.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6233-rozrz%C4%85d-corsa-b/#findComment-34785 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się