Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sebik2345

Witam pisze do was na forum z problemem w mojej bravce a mianowicie dziś wracałem do domu chodził strasznie na gazie na benzynie troszkę lepiej choć nierówno sił nie miał az tu w pewnym momencie po dotankowaniu paliwa zaświeciła mi się kontrolka od smarowania zgasiłem szybko silniki,stan oleju jest ok ,potem już nie mogłem go odpalić,scholowałem go do domu odkręciłem obudowę od rozrządu choć nie do końca,bo śrubę ktoś zdarł i się okazało że pasek spadł bo niby nie pękł chyba rolka padła, i moje pytanie brzmi czy jest możliwe aby przy zepsutej rolce rozrządu zapaliła się kontrolka od smarowania czy jeszcze coś innego mogło paść?i jakie ewentualnie szkody mogła poczynić zepsuta rolka,zawsze kasy brakuje bo trzeba było wymienić po zakupie rozrząd ale sprzedający zapewniał że jeszcze 20 tys km zostało do wymiany,a ja zrobiłem od ,momentu zakupu nie całe 3500.na drugi raz nie zaufam w czyjeś słowa,tylko gorzej jak na złom samochód już się będzie nadawać.Myślałem ze za chód słaby są winne kable wysokiego napiecia bo przeskakiwała iskra któregoś dnia kable zamówiłem na jutro bo od reki nie mieli w sklepie a czy możliwe aby rolka się rozsypała od szarpania samochodu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5747-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca/
Udostępnij na innych stronach

Gość zbigniew007

kolego może być dużo powodów mógł być za lużny pasek i przeskoczyć narpiew i dlatego auto szarpało a może być że rolka staneła też tak sie zdarza

 

[ Dodano: 2014-03-05, 20:22 ]

kolego dodam że jeśli spadł ci pasek rozrządu to zapaliła sie kontrolka bo naped pompy jest z rozrzadu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5747-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca/#findComment-32380
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, jak pasek rozrządu spadł to możesz mieć pokrzywione zawory, trzeba by to zweryfikować, ustawić koła rozrządu założyć pasek i ręcznie próbować obracać silnikiem, jeśli nic nie będzie blokować wału można pokosić się o próbę odpalenia, jednak jak nie będzie możliwości obracania wałem to trzeba głowice zdjąć i oddać do regeneracji.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5747-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca/#findComment-32381
Udostępnij na innych stronach

w pewnym momencie po dotankowaniu paliwa zaświeciła mi się kontrolka od smarowania

Ona się nie zapala ot tak sobie, a tym bardziej po tankowaniu.

 

potem już nie mogłem go odpalić

Jak złapie na panewkach, to ciężko jest go odpalić.

 

http://www.youtube.com/watch?v=moOTAy8ZBeo

 

Pierwszy z brzegu przykład.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5747-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca/#findComment-32385
Udostępnij na innych stronach

Gość sebik2345

dobra ok ale jak pasek spadł. to sam wal się. kręci. chyba?i nie odpali

 

[ Dodano: 2014-03-05, 22:26 ]

oj to niedobrze. ale ja go normalnie. zgasilem. czyli zalamka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5747-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca/#findComment-32386
Udostępnij na innych stronach

dobra ok ale jak pasek spadł. to sam wal się. kręci. chyba?i nie odpali

Oczywiście, że tak jest.

 

ja go normalnie. zgasilem.

No i tu się boję, że złapało wałki, a pasek spadł bo miał za dużo do uciągnięcia. Ale to czarny scenariusz. W tej lepszej wersji będą pogięte zawory i połamane prowadnice zaworów, czyli kilka stów na naprawę głowicy, lub zakup innej, sprawnej.

W 16v zawsze krzywi zawory jak leci pasek, więc tu nie miej złudzeń. No chyba, że w czepku się urodziłeś i pasek spadł w momencie, jak wszystkie zawory były zamknięte, tylko że to przypadek jeden na tysiąc. Albo i rzadziej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5747-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca/#findComment-32389
Udostępnij na innych stronach

Gość sebik2345

A teroretycznie jak bym kupił silnik np za 550 i zmienił w nim rozrząd i po zamontowaniu pojechał sprawdzić ciśnienie ie na tłokach?to by dało obraz zakupionego silnika stanu?bo naprawdę już nie wiem bo niby może miałbym możliwość skołowania maszyny do docierania zaworów w głowicy,ale wymieniać trzeba pewnie wszystkie zawory czyli 16 a to już koszt około 250 złotych uszczelka pod głowice około 80 pod pokrywę około 50 a popychacze swoja drogą,a kupując silnik i sprawdzając jego ciśnienie na stacji u speca który ma urządzenie może taniej by to wyszło np700 koszt silnika i rozrząd który już mam kupiony,ewentualnie jak by coś było nie tak z ciśnieniami na tłokach to by oddał silnik bo dają gwarancje rozruchowe ale musiał bym szukać w okolicy miejsca zamieszkania czyli łodż okolice woj łódzkiego lub maks do 90 kilometrów od miejsca zamieszkania to jakoś by go przywiózł bo wysyłka to koszt około 150-200 złotych.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5747-szarpanie-nier%C3%B3wna-praca/#findComment-32400
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania