Gość zbigniew007 Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 koledzy mam pytanie mam mało płynu nabrałem go w strzykawke po spojrzeniu wygląda na to że jest żółty czy moge dolać dot 3 biały bo mam żółty da-1 ale jak nabrałem w strzykawke i zmieszałem z tamtym to zrobił sie mętny   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Uzupełnij takim jaki masz w układzie, a jeśli nie wiesz lub nie masz dostępu do takiego, to wymień całość. Życie jest warte troszkę więcej od kosztu litrowej butelki płynu hamulcowego.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbigniew007 Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 kolego ArKos tylko ja nie wiem jaki jest sądze że ten płyn przyjechał z niemiec razem z autem kiedyś kupiłem dot-3 i był żółty drugim razem był biały niechciał bym czegoś spaprać i poczytałem troche w necie że ople mają jeden zbiorniczek do hamulców i sprzęgła . nie wiem czy to prawda jutro musze podejrzeć   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 To prawda, z boku zbiorniczka schodzi w dół króciec, z którego płyn jest podawany do pompy sprzęgła. Wymień całość. Niewiele kosztuje a jest spokój i pewność. Poza tym GM zaleca wymianę płynu hamulcowego co 2 lata lub 60.000km, ponieważ chłonie wilgoć. Nadmiar wody może w zimie skutkować zamarznięciem, a w wypadku silnego obciążenia termicznego hamulców wcześniej się zagotuje. Jeszcze jest kwestia czystości - z biegiem czasu płyn się brudzi i gęstnieje łapiąc zanieczyszczenia produkowane przez pracę układu hamulcowego (od wewnątrz, np ruch tłoków w zaciskach itp).   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbigniew007 Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 dzieki ArKos wymienie cały a mam pytanie czy sprzegło też odpowietrzyć i jaki płyn najlepjej wlać   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Wlej DOT-3 lub DOT-4. Fabrycznie lali DOT-3 ale DOT-4 ma wyższą temperaturę wrzenia. Sprzęgło też odpowietrz solidnie, bo przez odpowietrzanie pozbędziesz się starego płynu z wysprzęglika. Kup sobie 2 litry i niech to przeleci przez układ - będzie pewność, że wszystko stare zeszło.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbigniew007 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 kolego ArKos dla pewności spytam jak moge te sprzegło odpowietrza sie tak samo jak hamulce czy jakoś inaczej   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 sprzegło odpowietrza sie tak samo jak hamulce czy jakoś inaczej Dokładnie tak samo, pomaga odkręcenie odpowietrznika i pozwolenie aby płyn wyciekł pod własnym ciężarem - wtedy zakręcasz odpowietrznik i odpowietrzasz. Jeśli pedał wpadnie w podłoge to ręcznie go podnieś   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się