Skocz do zawartości

Silnik dziwna sprawa


Gość pgstrzelec

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pgstrzelec

Admin

Dałbyś jakieś linki do czyszczenia przepustnicy, odmy mój model.

W ogóle jak masz jakieś linki odnośnie mojego modelu to poproszę.

chcę podstawowe rzeczy zrobić sam myślę że dam radę miałem opla 1,4 z14xnz tam robiłem dużo sam. tu jest trochę inaczej.

Z góry dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość pgstrzelec

Admin sorry że nudzę dalej, przed chwilą wróciłem z pracy.

Jeszcze co zauważyłem dziś.....kiedy włączam dmuchawę od rozpoczęcia jazdy po przejechaniu 3,4km pokrętło ustawione na szyby leci ciepłe powietrze górą, jak zmienię pokrętło na nogi czyli dół leci zimne.

Dziś po przejechaniu 15 km termostat ustawił temp między 80 a 90 nawet był obieg itd.

Przyjechałem otworzyłem maskę złapałem za węże od zbiornika płynu gorący, wąż od termostatu też był gorący wpuścił wodę do chłodnicy. ALE pod nim jest drugi wąż na dół chłodnicy był letni prawie na całej długości, nie gorący a na samym dole gdzie wchodzi do chłodnicy ZIMNY. Czy jest tak że mam zapowietrzony układ chłodzenia???

Na chwilę powoli odkręciłem korek od zbiornika płynu postałem 2,3 minuty (nawet silnik zaczął spokojniej chodzić, ale nie wiedziałem czy dobrze robię i zakręciłem do jutra.

Proszę cię napisz czy zapowietrzenie też ma wpływ na nierównomierną pracę temperatury silnika, termostatu???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod nim jest drugi wąż na dół chłodnicy był letni prawie na całej długości, nie gorący a na samym dole gdzie wchodzi do chłodnicy ZIMNY. Czy jest tak że mam zapowietrzony układ chłodzenia???

 

www.google.pl

 

schemat1.jpg

 

Weź sam też spróbuj COKOLWIEK ustalić. W dobie internetu to bardzo prosta rzecz.

 

czy zapowietrzenie też ma wpływ na nierównomierną pracę temperatury silnika, termostatu???

Nie ma czegoś takiego jak nierównomierna praca temperatury.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pgstrzelec

Admin proszę cię pomóż mi.

Jestem po wizycie w warsztacie.

Czujnik temperatury został wymieniony, kazali mi odpalić auto bo zajechałem na zimnym auto chodziło 25minut silnik się nagrzał ale termostat nie otworzył obiegu wskazówka od temp. nie drgnęła, kazali mi przejechać się zrobiłem 7km i nic nie było obiegu wskaźnik na zero. CO JEST GRANE.

Przy wymianie czujnika cieczy załączył się wentylator chłodnicy, moje odczucie to że wywaliło błąd oni twierdzą że zwarcie że może też walnięty, założyliśmy z powrotem stary czujnik cieczy przestał chodzić wentylator .... no meksyk. Coś mówili na temat zapowietrzenia chłodnicy...nie wiem.

Admin jadę nikomu nic nie mówiąc zamówić oryginalny termostat, dobrze robię??? sam go założę. zapytałem jaki przedział temp. ma ten co wsadzili ponoć nie pisało taka odp.

 

[ Dodano: 2013-12-14, 12:24 ]

Wyciągnąłem ten nowy termostat zagotowałem go domowym sposobem WAHLER 92/107 tak jak ten mój oryginalny działa otwiera na wrzątku i zamyka jak wyciągam.

Więc nie wiem co ??? może mam zapowietrzone wszystko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamówić oryginalny termostat, dobrze robię???

Ja bym tak zrobił ale po uprzedniej diagnostyce układu chłodzenia. Podawałem linka w moim drugim poście tego tematu, widzę że nie czytasz co sie do Ciebie pisze...

 

zapytałem jaki przedział temp. ma ten co wsadzili ponoć nie pisało taka odp.

Musi pisać. 88 lub 92*C. Jeśli nie pisało, to nie jest to ani Vernet ani Wahler tylko jakaś *** ojejciujejciu! ***ata podróba, bo oba są zawsze opisane.

 

otwiera na wrzątku i zamyka jak wyciągam.

Pytanie zasadnicze brzmi: przy jakiej się otwiera. Jesli zbyt wcześnie to może być taki objaw. Lub obudowa termostatu powoduje jego blokowanie się w otwartej pozycji - może kamień w niej jest albo coś powoduje przycinanie termostatu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pgstrzelec

Odpowietrzyłem układ, dałem termostat wahlera,

jedna rzecz kiedy nie włączam dmuchawy na 4 i ustawione na ciepło wskaźnik temp. działa normalnie, termostat otwiera się i puszcza wodę do chłodnicy.

W momencie kiedy odpalę silnik i odrazu puszczę dmuchawę wskaźnik nic nie pokazuje jest 0.

silnik nagrzewa się sam ale nie do temperatury żeby otworzyć termostat kiedy tylko odłączę dmuchawę wskaźnik zaczyna pokazywać temp. Bez dmuchawy nagrzał się tak że włączył się wentylator chłodnicy wtedy puściłem dmuchawę i od razu temp poniżej 70st. Kiedy włączyłem podskoczyła do 85/90. Na prawdę dziwne to. Jednak w moim mniemaniu to nie termostat????

Tylko co??

 

[ Dodano: 2013-12-14, 18:41 ]

termostat wahlera opis 92/107 otwiera jak zaczyna się woda gotować.

Dlaczego załączył się wentylator po wyjęciu czujnika cieczy ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pgstrzelec

nie mam wyników admin;, bo nie wiem czy oddać im auto, jednocześnie samemu ciężko coś stwierdzić. czytam o nagrzewnicy to by tłumaczyło długie nagrzewanie silnika ... może przytkana

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania