Skocz do zawartości

Silnik dziwna sprawa


Gość pgstrzelec

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pgstrzelec

Witam

Jak w opisie temat dotyczy corsy c z10xep 2004

 

1.Po przejechaniu 25km temperatura wskaźnika na liczniku waha się między 70 a 80st.

W kabinie robi się się ciepło od odpalenia po przejechaniu 4,5km, ale nie gorąco.

Wymieniłem termostat - objawy te same. Jak pojeżdżę dłużej lub do gazuję moją corsiątkę to wtedy z wielką łaską termostat dochodzi do 92st

i jest ok. Wąż od termostatu wtedy zaczyna być gorący bo zaczyna być obieg, tak jest zimny do momentu otwarcia.

Dziś zatrzymałem się pod sklepem (było 92st.) wracam do samochodu po 10min, odpalam wskaźnik temperatury pokazuje 70st. odjeżdżam 3km pod blok wskazówka opada do zera.

Nie wymieniłem czujnika cieczy???? Pytanie - winowajca?? Zastanawiam się czy ten nowy termostat nie jest walnięty??

 

2. DO tego wszystkiego jeżdżę do pracy w jedną stronę 25km silnik nie zdąży się nagrzać i robi się masło po korkiem oleju. Po przejechaniu 650km w tydzień jest masła sporo.

Bagnet czysty Olej ma kolor czarny, płynu nie ubywa.

Ręce mi opadają bo mam już dość martwię się że to może być uszczelka pod głowicą.

 

3. Obroty silnika na zimnym 1200obrtów na ssaniu chwilę później spadają na 600 do 650 chyba trochę mało. Wymieniłem świece bo dużo mi palił i spalanie spadło.

Jednak męczy mnie ta sprawa z temperaturą i masłem, bo tak na prawdę jeżdżę na niedogrzanym silniku.

Chcę pomóc mojemu autku bo męczy mnie to i ją pewnie też.

Proszę o porady, jestem nowy więc przepraszam jak coś nie tak.

Przejechane km 157tyś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zastanawiam się czy ten nowy termostat nie jest walnięty??

Zdarzyło mi się kilka razy spotkać z takim przypadkiem.

 

jeżdżę do pracy w jedną stronę 25km silnik nie zdąży się nagrzać i robi się masło po korkiem oleju.

I dlatego jest masło - niedogrzany jest.

 

Chcę pomóc mojemu autku bo męczy mnie to i ją pewnie też.

Kupić termostat ale porządny. Nie żadne najtańsze badziewia tylko coś rzeczowego - Wahler, Vernet lub oryginał. Oczyścić obudowę termostatu jeśli nawet trochę kamienia jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pgstrzelec

Mam pytanko.

Wymieniało mi termostat dwóch mechaników (znajomi) jak zajechałem pod warsztat to właśnie z pracy po przejechaniu 25 km. Wymieniali przy mnie na gorącym silniku (rozgrzanym)...więc nowy termostat powinien od razu złapać swoje właściwości ??? bo płyn był gorący, ale jeden z nich stwierdził że musi długo pochodzić autko, nie rozumiem po co jak był nagrzany to się powinien otworzyć i puścić płyn do chłodnicy na prawdę nie kumam.

Jadę do nich w sobotę i będę obserwował co i jak... Dziś mi mówili przez telefon że na pewno dobry ...masakra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pgstrzelec

Dziś rano ucieszyłem się,ruszam jadę 5km w kabinie robi się ciepło.

Wskazówka temperatury ruszyła po 10 km do 80 stopni włączyłem dmuchawę powietrza na cztery wskazówka zaczęła opadać do 70 stopni i niżej. Zajeżdżam na parking po 25km zgasiłem go, przekręciłem zapłon i wskazówka ustawiła się na 72, 73 st.

 

Wracam z powrotem (auto stało 8h), wskazówka temperatury nie drgnęła dopóki nie wyjechałem na 94 rozpędziłem się do 100 i drgnęła do 80stopni potem do 85 po przejechaniu 15km

Mam filmiki jak mogę je wkleić ???

Jadę w sobotę bo dziś mechanik stwierdził że niektóre typy silników tak mają że się długo nagrzewają. Jak nie sprawdzą termostatu to kupię sam nowy i sam wymienię bo dręczy mnie to. Może to inny objaw może chłodnica zamulona syfem??? Na prawdę ręce opadają.

Aha dopóki termostat nie puści cieczy do chłodnicy to w aucie jest ciepło ale nie gorąco, przecież dziś nie było mrozu 3,5 na plusie

 

Jeszcze pytanie czy czujnik cieczy jak nawali to przez niego może termostat nie puścić lpłynu do chłodnicy??? czy to nie ma znaczenia???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik stwierdził że niektóre typy silników tak mają że się długo nagrzewają

Tak. Ale ten nie należy do tej grupy. Gdyby to był 1,3cdti to i owszem, ale benzyniaki raz-dwa się grzeją.

 

Wskazówka temperatury ruszyła po 10 km do 80 stopni włączyłem dmuchawę powietrza na cztery wskazówka zaczęła opadać do 70 stopni i niżej.

Wskazuje na z*** ojejciujejciu! ***any termostat. Sory, nie zachowuje się tak jak jest sprawny.

 

może chłodnica zamulona syfem?

Logiczne, że by się przegrzewał.

 

czy czujnik cieczy jak nawali to przez niego może termostat nie puścić lpłynu do chłodnicy?

Nie. Termostat to urządzenie mechaniczne niczym nie sterowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pgstrzelec

Czy po podłączeniu do kompa, komputer wykryje usterkę termostatu??? pytam bo oni mają taką możliwość??

Jak wklejać filmiki na forum??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania