Skocz do zawartości

Słabe ogrzewanie Yaris 1.0 benzyn 99 r.


Gość JohnDeere6530

Rekomendowane odpowiedzi

Gość JohnDeere6530

Witam, szukałem podobnego tematu lecz nie znalazłem nic co dotyczy yarisa.

Do rzeczy :

Mam problem z ogrzewaniem w swoim Yarisie. Otóż powietrze w bocznych nawiewów leci chłodne, lecz w tych miejscach jest najcieplejsze w porównaniu na szybe lub na nogi. Jeśli ustawione jest powietrze na twarz, to ze środkowych jest zimne a z bocznych w miarę ciepłe (ale nie parzy)

Dwie rurki odchodzące od nagrzewnicy są gorącem tzn jedna (nie da się jej dotknać)

Jeżeli jest nawiew na szybe, to powietrze jest znacznie chłodniejsze. Dodam że jeżeli wyjmę filtr kabinowy i włożę tam rękę to dmuchawa dmucha zimnym powietrzem.

Z układu nie ubywa płynu. Myślałem nad odpowietrzeniem nagrzewnicy, ale to chyba to samo co odpowietrzenie całego układu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Zagrzej ja aż zacznie się włączać wiatrak

- Zgaś silnik

- Powoli zacznij odkręcać korek wlewu płynu chłodniczego - tylko uważaj bo jak zrobisz to za szybko to Ci płyn wywali i się poparzysz. Ciśnienie powinno wypchnąć całe zalegające powietrze w układzie.

W razie co czynność powtórzyć dla pewności drugi raz.

 

Jeżeli czynność ta nie poprawiła ogrzewania zostają dwie opcje - tańsza i droższa

 

Tańsza to - wychaczona linka od pokrętła sterującego nawiewem - Ciepło/zimno -> wtedy wystarczy ją znależći podpiąć :)

 

Droższa to - zapchana nagrzewnica - np. jeśli ktoś kiedyś jeździł na wodzie lub jakimś innym syfie. Wtedy trzeba ją wymontować i wyczyścić a w najgorszym razie wymienić na nową -> używek nie polecam - niewiadomo jak długo pożyją i czy nie są w gorszym stanie niż ta co masz.

:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JohnDeere6530

Linka jest podpięta, ustawiałem ręcznie na ciepłe i też to samo :( Nigdy nikt nie jeździł na wodzie, cały czas był płyn chłodniczy Petrygo.

 

Temperatura silnika jest ciężka do ustalenia, ponieważ jest tylko kontrolka nagrzania, która gaśnie po przejechaniu ok 2 km.

 

Tak termostat sprawny ;) Wymieniany na nowy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JohnDeere6530

Ale gdyby byla zakamieniona to czy lecialoby zimne ze srodkowych a z bocznych troche cieplejsze? I na nogi caly czas zimne leci. Wiec co proponujecie zrobic? Czy ewentualnie jakis odkamieniacz sobie z tym poradzi? Dodam ze jak wymienialem plyn to kranik w bloku byl zatkany i dopiero podczas pobijania srubokretem puscilo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ewentualnie jakis odkamieniacz sobie z tym poradzi?

 

Są specjalne preparaty do czyszczenia układu np. Prestone ;) - sam używałem.

Aczkolwiek to może się okazać za mało - najlepiej jest ją wyjąć i ocenić "na stole" - najczęściej jest do wymiany na nową, ponieważ podczas "agresywnego odkamieniania" może po prostu się rozszczelnić :niepewny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JohnDeere6530

Ale dlaczego ze środkowych jest zimne ?

 

podczas "agresywnego odkamieniania" może po prostu się rozszczelnić :niepewny

ale co ? układ czy nagrzewnica może się rozszczelnić?

 

- Zagrzej ja aż zacznie się włączać wiatrak

- Zgaś silnik

- Powoli zacznij odkręcać korek wlewu płynu chłodniczego - tylko uważaj bo jak zrobisz to za szybko to Ci płyn wywali i się poparzysz. Ciśnienie powinno wypchnąć całe zalegające powietrze w układzie.

W razie co czynność powtórzyć dla pewności drugi raz.

Robiłem tak do momentu aż ciśnienie przestało wogule cisnąć przy odkręcaniu korka :) I wydaje się że jest lekka poprawa, aczykolwiek szału nie ma :( Ze środkowych i na nogi tak samo zimne leci :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ czy nagrzewnica może się rozszczelnić?

 

Nagrzewnica ;) ... a pisząc "agresywne odkamienianie" miałem na myśli gdy masz ją wyciągniętą na stół i wtedy ją np. zanurzasz w czymś :) lub "ostro" przepłukujesz ;)

 

Dlaczego po środku leci zimne? ... Jeśli linka jest podpięta i wsio jest sterowane jak należy. To może być tak ( a przynajmniej ja to sobie tak wyobrażam) że środkowa część nagrzewnicy przez którą leci powietrze na środek jest zapchana bardziej niż na zewnętrznych krawędziach stąd ciepławe powietrze w bocznych nawiewach. Aczkolwiek za tą tezę nie dam sobie ręki uciąć...

Najłatwiej (żeby nie ruszać układu chłodniczego) - to rozebrać tunel środkowy żeby dostać się do nagrzewnicy i zobaczyć czy sama nagrzewnica jest gorąca czy też zimna i już będzie wiadomo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania