Gość JohnDeere6530 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Witam, szukałem podobnego tematu lecz nie znalazłem nic co dotyczy yarisa. Do rzeczy : Mam problem z ogrzewaniem w swoim Yarisie. Otóż powietrze w bocznych nawiewów leci chłodne, lecz w tych miejscach jest najcieplejsze w porównaniu na szybe lub na nogi. Jeśli ustawione jest powietrze na twarz, to ze środkowych jest zimne a z bocznych w miarę ciepłe (ale nie parzy) Dwie rurki odchodzące od nagrzewnicy są gorącem tzn jedna (nie da się jej dotknać) Jeżeli jest nawiew na szybe, to powietrze jest znacznie chłodniejsze. Dodam że jeżeli wyjmę filtr kabinowy i włożę tam rękę to dmuchawa dmucha zimnym powietrzem. Z układu nie ubywa płynu. Myślałem nad odpowietrzeniem nagrzewnicy, ale to chyba to samo co odpowietrzenie całego układu.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 - Zagrzej ja aż zacznie się włączać wiatrak - Zgaś silnik - Powoli zacznij odkręcać korek wlewu płynu chłodniczego - tylko uważaj bo jak zrobisz to za szybko to Ci płyn wywali i się poparzysz. Ciśnienie powinno wypchnąć całe zalegające powietrze w układzie. W razie co czynność powtórzyć dla pewności drugi raz. Jeżeli czynność ta nie poprawiła ogrzewania zostają dwie opcje - tańsza i droższa Tańsza to - wychaczona linka od pokrętła sterującego nawiewem - Ciepło/zimno -> wtedy wystarczy ją znależći podpiąć Droższa to - zapchana nagrzewnica - np. jeśli ktoś kiedyś jeździł na wodzie lub jakimś innym syfie. Wtedy trzeba ją wymontować i wyczyścić a w najgorszym razie wymienić na nową -> używek nie polecam - niewiadomo jak długo pożyją i czy nie są w gorszym stanie niż ta co masz.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Jaką temperaturę ma silnik? Yaris nie ma wskaźnika tylko kontrolkę o ile pamiętam? Termostat sprawny?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JohnDeere6530 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Linka jest podpięta, ustawiałem ręcznie na ciepłe i też to samo Nigdy nikt nie jeździł na wodzie, cały czas był płyn chłodniczy Petrygo. Temperatura silnika jest ciężka do ustalenia, ponieważ jest tylko kontrolka nagrzania, która gaśnie po przejechaniu ok 2 km. Tak termostat sprawny Wymieniany na nowy   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Więc wskazanie jest na zapowietrzoną lub zakamienioną nagrzewnicę.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JohnDeere6530 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Ale gdyby byla zakamieniona to czy lecialoby zimne ze srodkowych a z bocznych troche cieplejsze? I na nogi caly czas zimne leci. Wiec co proponujecie zrobic? Czy ewentualnie jakis odkamieniacz sobie z tym poradzi? Dodam ze jak wymienialem plyn to kranik w bloku byl zatkany i dopiero podczas pobijania srubokretem puscilo.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 kranik w bloku byl zatkany Potwierdza to moje przypuszczenie, że jest straszliwy syf w układzie chłodzenia. Nagrzewnica ma bardzo drobne kanaliki i one jako pierwsze mówią "baj baj".   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Czy ewentualnie jakis odkamieniacz sobie z tym poradzi? Są specjalne preparaty do czyszczenia układu np. Prestone - sam używałem. Aczkolwiek to może się okazać za mało - najlepiej jest ją wyjąć i ocenić "na stole" - najczęściej jest do wymiany na nową, ponieważ podczas "agresywnego odkamieniania" może po prostu się rozszczelnić   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JohnDeere6530 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Ale dlaczego ze środkowych jest zimne ? podczas "agresywnego odkamieniania" może po prostu się rozszczelnić :niepewny ale co ? układ czy nagrzewnica może się rozszczelnić? - Zagrzej ja aż zacznie się włączać wiatrak - Zgaś silnik - Powoli zacznij odkręcać korek wlewu płynu chłodniczego - tylko uważaj bo jak zrobisz to za szybko to Ci płyn wywali i się poparzysz. Ciśnienie powinno wypchnąć całe zalegające powietrze w układzie. W razie co czynność powtórzyć dla pewności drugi raz. Robiłem tak do momentu aż ciśnienie przestało wogule cisnąć przy odkręcaniu korka I wydaje się że jest lekka poprawa, aczykolwiek szału nie ma Ze środkowych i na nogi tak samo zimne leci   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 układ czy nagrzewnica może się rozszczelnić? Nagrzewnica ... a pisząc "agresywne odkamienianie" miałem na myśli gdy masz ją wyciągniętą na stół i wtedy ją np. zanurzasz w czymś lub "ostro" przepłukujesz Dlaczego po środku leci zimne? ... Jeśli linka jest podpięta i wsio jest sterowane jak należy. To może być tak ( a przynajmniej ja to sobie tak wyobrażam) że środkowa część nagrzewnicy przez którą leci powietrze na środek jest zapchana bardziej niż na zewnętrznych krawędziach stąd ciepławe powietrze w bocznych nawiewach. Aczkolwiek za tą tezę nie dam sobie ręki uciąć... Najłatwiej (żeby nie ruszać układu chłodniczego) - to rozebrać tunel środkowy żeby dostać się do nagrzewnicy i zobaczyć czy sama nagrzewnica jest gorąca czy też zimna i już będzie wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się