Skocz do zawartości

Woda z wydechu


Gość Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam małe pytanie w moim Audi jest tak, że na zimnym silniku auto "pluje" wodą z wydechu. Jak auto się nagrzeje, i powiedzmy trochę przejedzie tego efektu nie ma. Wiem, że ogólnie lekka woda z wydechu na zimnym to nic strasznego ale u mnie pluje to całkiem całkiem, dodam, ze raz na pewien czas dolewam płynu chłodzącego. Ogólnie oleju nie przybywa. Domyślam się że zapewne gdzieś silnik przepuszcza chłodziwo i stąd ten problem może być, tylko zastanawia mnie czemu po nagrzaniu tego nie ma?? Tak ogólnie auto nie kopić jakoś wybitnie teraz (przy niższych temp) pojawia się tam taka biała chmurka tak bym to nazwał ale na moje oko na nic złego to nie wygląda. Jeżeli chodzi o osiągi to jak na 18 letnie auto w 1.6 nie narzekam. Chciałbym się dopytać w zasadzie czy jest się czym martwić??? Niektórzy mówią, ze tak nie powinno być niektórzy że tak będzie he i kogo słuchać??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyśl ile musiałbyś dolewać płynu, przy ilości wody wylatującej z wydechu. Uważasz, że jest to realne. Zauważ ile wody leje się z wydechów innych samochodów. Po nagrzaniu woda zamienia się w parę i tego nie widzisz. Jednak to tylko moje przypuszczenia, sprawdż i przemyśl to sam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość paliwa. Dzięki wodzie w benzynie wydech rdzewieje. W wypadku LPG dzieje się to znacznie szybciej. Nie ma powodu do zmartwień jeśli nie ubywa płynu. Trzeba tylko tankować dobre paliwo, czyli nie "U Heńka w polu" bo 5gr taniej na litrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dolewania płynu chłodzącego to tak jak mówiłem czasem doleje, a co do jakości paliwa to zazwyczaj tankuje na Orlenie lub Statoilu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Co do dolewania płynu chłodzącego to tak jak mówiłem czasem doleje, a co do jakości paliwa to zazwyczaj tankuje na Orlenie lub Statoilu

 

Wykręć świece i oceń jak wyglądają. Jeśli silnik przepala płyn chłodzący to bedzie to widac na świecach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do świec jeszcze nie zaglądałem ale mam to w planach i sam się chętnie dowiem jak powinno wyglądać świece jak "przepalają" płyn chłodzący

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orlenie lub Statoilu

Orlen jak najbardziej :) - sam często tankuje ... ;)

 

Statoil... - nie polecam, a przynajmniej tego u mnie w Bydgoszczy. :(

 

Znajoma zatankowała swoją Vectrę C - DTI - pełen zbiornik, po 70km auto stanęło.

Diagnostyka wykazała dużą ilość wody w paliwie, także cały układ do czyszczenia, plus bak do wylania.

 

Co do koloru świec - jeśli przepalają płyn teoretycznie mogą mieć bodajże szary kolor... :niepewny:

Aczkolwiek - gdyby silnik przepalał płyn chłodniczy, teoretycznie po odkręceniu korka powinieneś z zbiorniczka czuć spaliny a sam kolor płynu powinien przypominać "kawę z mlekiem". ;)

 

Woda w wydechu może brać się z kilku przyczyn - paliwo, płyn chłodniczy, myjnie... tak z ciekawości - ściągałeś tłumiki? ... Można by spróbować najpierw wylać ich zawartość a potem obserwować czy i w jakim tempie wróci. ;)

Tłumik pomimo wygłuszenia to jednak spora pucha i trochę wody może się w nim zebrać... myślę że warto spróbować ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumika nie zdejmowałem. Co do płynu chłodniczego nie śmierdzi spalinami kolorek ma ok, a z wydechu idzie zwyczajnie woda. Podejrzewam że bd jak mówicie woda zbiera się w wydechu a fak faktem mały nie jest i zanim ją "wypluje" to troche potrwa i stąd taki efekt. Świece w wolnej chwili jeszcze sprawdzę, poza tym chyba je wymienię bo od czasu do czasu autko mi się lekko poddusza i pojawia sie błąd, że na jednym z cylindrów osiągnięto limit jakoś tak nie pamiętam dokładnie. Ale co do tej wody to jeszcze bardziej mnie uspokoiliście tez zakładałem, że to zwyczajnie woda z wydechu, fakt faktem że silnik pewnie nie jest w 100% szczelny, że tak powiem i gdzieś tam ten płyn trochę łapie ale tak jak mówię od marca dolałem raz płynu i jak dziś patrzyłem to wypadałoby dolać znowu, i tym tez sie wybitnie nie martwię bo jak dolałem było na max a że w moim audi jest mała "luka" między minimum a max to się nie przejmuje. A jak już jesteśmy przy płynach do chłodnic czy rzeczywiście powinno się lać płyn zgodnie z przeznaczeniem tzn jezeli chłodnica aluminiowa to płyn tez do takich chłodnic itd... ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania