Skocz do zawartości

Wymiana oleju skrzyni biegów Tigra


Gość MalaMi

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano.Proszę was o poinstruowanie na początek ile litrów wchodzi do skrzyni bo mam zamiar wymienić olej.I proszę również o instrukcję wymiany.Z góry thx.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ok. 2 litry wchodzi

 

odkręcic dolny dekiel w skrzyni, zlać stary olej, założyć nową uszczelkę, wlać przez otwór rewizyjny przy prawej półosi nowy olej

w momencie kiedy zacznie wyciekać, wkręcić śrubę

potrzebna strzykawa jakaś duża i przewód paliwowy

 

p.s.

producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyniach manualnych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poducent nie przewiduje ale kiedys była dyskusja na innym forum czemu nie przewiduje i wyszło na to ,że nie przewiduje dlatego ,żeby częsci wymieniać u nich a nie takie pierdoły jak olej i gitara gra.Przewód mam a ta uszczelka to jaka dokładnie??To bym odrazu ją kupiła

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdura.... bzdura...

 

serwisowane auta flotowe w mojej firmie NIGDY nie mają wymienianego oleju

zgodnie z zaleceniem producenta ubytki oleju są uzupełniane i jest dokonywany systematyczny monitoring stanu oleju przy każdym przeglądzie

 

samochody idą na przetarg przy przebiegach rzędy 300-350 tyś km, więc o jakich wymianach elementów my mówimy?

 

w mercedesie, bmw, audi i innych będzie tak samo - powyżej jakiegoś przebiegu musi sie coś sypnąć i na to nie ma rady

 

dla przeciętnego kowalskiego te 300-350 tyś km to posiadanie samochodu i jego użytkowanie przez 15-20 lat!

 

olej przekładniowy zachowuje się inaczej niż silnikowy i ma radykalnie inne warunki pracy - żadnych elementów trących na taką skale jak w silniku, żadnej temperatury wysokiej jak w silniku, żadnej styczności ze spalinami jak w silniku...

 

nie wiem kto to pisał, ale był chyba nawiedzony

nie znam opla w którym normalnie eksploatowana skrzynia sypnęła się przed 300.000 przebiegu.... chyba że sypnęła się w czasie gwarancji na skutek błędów montażu/wad fabrycznych elementów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze ,że jestem zdziwniona Twoim postem bo słyszałam co innego ale możesz mieć racje więc mówisz,żeby go zostawić??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym go zostawił, jeśli spełnione są nastepujące warunki:

1. biegi wchodzą bez zgrzytów

2. skrzynia pracuje normalnie

3. nie czuć żadnych szarpnięć, niepokojących zachowań skrzyni

4. poziom oleju jest prawidłowy

 

sam nie wymieniam nigdy w skrzyni oleju w swoich autach (za wyjątkiem automatów, bo tu MUSISZ) i nie powiem, aby kiedykolwiek były problemy

 

z takich przykładów:

- astra F, licznikowe 321.000 przy sprzedaży

- omega B, licznikowe 332.000 przy sprzedaży

- kadett E, 280.000 na liczniku

 

w żadnym z tych aut nie był wymieniany olej w skrzyni i w żadnym z tych aut nie było problemów ze skrzyniami biegów

skąd wiem że nie był wymieniany?

bo przy kontroli stanu oleju jego kolor był naprawdę bardzo ciemny, co świadczy o sporym przebiegu

na upartego wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi, tylko pytanie brzmi:

co mi da wymiana dobrego na dobre i czy coś pożyteczniejszego za te pieniądze można nabyć?

 

;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co właśnie czasem mam problmy z biegami dlatego myslałam ,żeby wymienić olej.A jak mam sprawdzic jaki kolor itp.Tigi ma prawie 200tys przebiegu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problmy z biegami

winny może być "pająk" w komorze silnika, ten nad skrzynią biegów, który jest połączony z lewarkiem w kabinie i wybierakiem na skrzyni

jeśli ma luzy, to biegi mogą wchodzić kiepsko, opornie, ogólnie problematycznie

poczytaj tu http://forum.samnaprawiam.com/nadwozie-naprawa-mechanizmu-biegow-opel-vt98.htm?highlight=bieg%F3w+corsa to jest to o czym piszę

 

jak mam sprawdzic jaki kolor itp

tak jak pisałem wcześniej, przy wyprowadzeniu prawego przegubu wewnętrznego ze skrzyni, jest śruba rewizyjna do kontroli poziomu oleju - na klucz 13

trzeba ją odkręcić i zobaczyć, jaki jest stan

dolewasz strzykawką w tą dziurę i jak zacznie wyciekać to zakręcasz śrubę

 

p.s.

auto ma stać na równym podłożu, bez przechyłu

 

Tigi ma prawie 200tys przebiegu

prawda jest taka: licznik wskazuje 200 tyś

tak naprawdę nikt nie wie, ile ma przebiegu ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kazdym aucie przy prawej polosi jest ta srubka rewizyjna ? bo u mnie tez ciezko wchodza biegi to bym sprawdzil czy jest ok. Wole sprawdzic bo w poprzednim aucie nie sprawdzalem (z tego wzgledu ze oleju sie nie wymienia w skrzyniach manualnych wlasnie), na przegladach i w warsztatach tez nie lukali (fachowcy) i wyszlo na to ze po sprzedaniu auta nowy wlasciciel zajechal skrzynie bo oleju bylo malutko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania