Gość MalaMi Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Siemano.Proszę was o poinstruowanie na początek ile litrów wchodzi do skrzyni bo mam zamiar wymienić olej.I proszę również o instrukcję wymiany.Z góry thx.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 ok. 2 litry wchodzi odkręcic dolny dekiel w skrzyni, zlać stary olej, założyć nową uszczelkę, wlać przez otwór rewizyjny przy prawej półosi nowy olej w momencie kiedy zacznie wyciekać, wkręcić śrubę potrzebna strzykawa jakaś duża i przewód paliwowy p.s. producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyniach manualnych   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MalaMi Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Poducent nie przewiduje ale kiedys była dyskusja na innym forum czemu nie przewiduje i wyszło na to ,że nie przewiduje dlatego ,żeby częsci wymieniać u nich a nie takie pierdoły jak olej i gitara gra.Przewód mam a ta uszczelka to jaka dokładnie??To bym odrazu ją kupiła   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 bzdura.... bzdura... serwisowane auta flotowe w mojej firmie NIGDY nie mają wymienianego oleju zgodnie z zaleceniem producenta ubytki oleju są uzupełniane i jest dokonywany systematyczny monitoring stanu oleju przy każdym przeglądzie samochody idą na przetarg przy przebiegach rzędy 300-350 tyś km, więc o jakich wymianach elementów my mówimy? w mercedesie, bmw, audi i innych będzie tak samo - powyżej jakiegoś przebiegu musi sie coś sypnąć i na to nie ma rady dla przeciętnego kowalskiego te 300-350 tyś km to posiadanie samochodu i jego użytkowanie przez 15-20 lat! olej przekładniowy zachowuje się inaczej niż silnikowy i ma radykalnie inne warunki pracy - żadnych elementów trących na taką skale jak w silniku, żadnej temperatury wysokiej jak w silniku, żadnej styczności ze spalinami jak w silniku... nie wiem kto to pisał, ale był chyba nawiedzony nie znam opla w którym normalnie eksploatowana skrzynia sypnęła się przed 300.000 przebiegu.... chyba że sypnęła się w czasie gwarancji na skutek błędów montażu/wad fabrycznych elementów   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MalaMi Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Powiem szczerze ,że jestem zdziwniona Twoim postem bo słyszałam co innego ale możesz mieć racje więc mówisz,żeby go zostawić??   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 ja bym go zostawił, jeśli spełnione są nastepujące warunki: 1. biegi wchodzą bez zgrzytów 2. skrzynia pracuje normalnie 3. nie czuć żadnych szarpnięć, niepokojących zachowań skrzyni 4. poziom oleju jest prawidłowy sam nie wymieniam nigdy w skrzyni oleju w swoich autach (za wyjątkiem automatów, bo tu MUSISZ) i nie powiem, aby kiedykolwiek były problemy z takich przykładów: - astra F, licznikowe 321.000 przy sprzedaży - omega B, licznikowe 332.000 przy sprzedaży - kadett E, 280.000 na liczniku w żadnym z tych aut nie był wymieniany olej w skrzyni i w żadnym z tych aut nie było problemów ze skrzyniami biegów skąd wiem że nie był wymieniany? bo przy kontroli stanu oleju jego kolor był naprawdę bardzo ciemny, co świadczy o sporym przebiegu na upartego wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi, tylko pytanie brzmi: co mi da wymiana dobrego na dobre i czy coś pożyteczniejszego za te pieniądze można nabyć?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MalaMi Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Wiesz co właśnie czasem mam problmy z biegami dlatego myslałam ,żeby wymienić olej.A jak mam sprawdzic jaki kolor itp.Tigi ma prawie 200tys przebiegu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 mam problmy z biegami winny może być "pająk" w komorze silnika, ten nad skrzynią biegów, który jest połączony z lewarkiem w kabinie i wybierakiem na skrzyni jeśli ma luzy, to biegi mogą wchodzić kiepsko, opornie, ogólnie problematycznie poczytaj tu http://forum.samnaprawiam.com/nadwozie-naprawa-mechanizmu-biegow-opel-vt98.htm?highlight=bieg%F3w+corsa to jest to o czym piszę jak mam sprawdzic jaki kolor itp tak jak pisałem wcześniej, przy wyprowadzeniu prawego przegubu wewnętrznego ze skrzyni, jest śruba rewizyjna do kontroli poziomu oleju - na klucz 13 trzeba ją odkręcić i zobaczyć, jaki jest stan dolewasz strzykawką w tą dziurę i jak zacznie wyciekać to zakręcasz śrubę p.s. auto ma stać na równym podłożu, bez przechyłu Tigi ma prawie 200tys przebiegu prawda jest taka: licznik wskazuje 200 tyś tak naprawdę nikt nie wie, ile ma przebiegu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MalaMi Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 No to musze jutro grzebnąc w niej i sporawdzić olej   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kola Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 w kazdym aucie przy prawej polosi jest ta srubka rewizyjna ? bo u mnie tez ciezko wchodza biegi to bym sprawdzil czy jest ok. Wole sprawdzic bo w poprzednim aucie nie sprawdzalem (z tego wzgledu ze oleju sie nie wymienia w skrzyniach manualnych wlasnie), na przegladach i w warsztatach tez nie lukali (fachowcy) i wyszlo na to ze po sprzedaniu auta nowy wlasciciel zajechal skrzynie bo oleju bylo malutko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się