Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem i szarpaniem silnika C14NZ Astra F


Gość Prusti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Astrę F kombi 93r. z silnikiem C14NZ.

Odkąd mam ten samochód (nieco ponad rok) czasami miewa on problemy z odpaleniem. Do tej pory dotyczyło to tylko rozgrzanego silnika przy wyższych temperaturach (lato). Zimą wszystko działało jak należy.

Wygląda to tak, że po wyłączeniu silnika na niedługi czas (do 20 - 30 min, zwykle krócej) zdarza się, że nie chce ponownie odpalić. Rozrusznik kręci, ale silnik nie reaguje. Nie świeci się żadna dioda, nie ma podejrzanych dźwięków, po prostu brak zapłonu.

Teraz potrafi nie odpalić również na zimnym silniku, do tego pojawiły się szarpnięcia w trakcie jazdy ze stałą prędkością przy obrotach około 2200-3000 (nie mam obrotomierza, jeżdżę na wyczucie, staram się utrzymywać silnik w jak najlepszym dla niego zakresie obrotów, czyt. w okolicach maksymalnego momentu). Szarpanie zdarza się rzadko, ale jednak. Do tego przytrafiło się zgaśnięcie silnika w trakcie jazdy. Problem z odpaleniem mam średnio raz na dwa dni. Zdaje mi się, że kiedy się to przydarza to nie słychać pracy pompy paliwa, ale może mam tylko takie wrażenie, bo ogólnie słychać ją u mnie słabiutko. Kiedy wystąpi problem to za którąś próbą odpalenia silnik załapuje, ale w momencie kiedy już odłączam rozrusznik. Zaobserwowałem, że z silnika wydobywa się w tej krótkiej chwili lekki dym.

Oprócz tego borykam się również z tym, że kiedy silnik zgaśnie podczas pracy, np. przy ruszaniu, to ciężko jest go ponownie uruchomić. Kręcę rozrusznikiem, silnik załapuje, ale jest to takie załapywanie przerywane, więc trzymam go nadal na rozruszniku i po około 3-4s i dodaniu nieco gazu udaje się go zmusić do odpalenia.

W aucie wymieniane były świece, kable zapłonowe, palec rozdzielacza wraz z rozdzielaczem a niedawno komplet rozrządu i termostat, filtr powietrza czysty, brak lewego powietrza, silnik pracuje dobrze, spalanie i moc w normie. Sprawdzany pod komputerem (brak błędów), kompresja w normie, zapłon ustawiony. Nie posiadam LPG.

Prosiłbym o opinię, czy winna tutaj jest pompa paliwa czy może to jakaś inna usterka? Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy winna tutaj jest pompa paliwa czy może to jakaś inna usterka?

Wydajność pompy paliwa można samemu sprawdzić. Poszukaj na forum, kilka razy było. Sama pompa może się kończyć.

Inna opcja to czujnik halla w aparacie zapłonowym lub moduł zapłonowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy o filtrze paliwa ... ;-) ... jak jest stary... np. pamiętający jeszcze fabrykę opla (bo i tak się zdarza)... to też można by pomyśleć o wymianie ;) koszt ok 25zł ...

 

Co do pompy... odkręcasz przewód doprowadzający paliwo do monowtrysku, wkładasz go do butelki, i niech ktoś przekręci kluczyk na zapłon - nie odpalać, sam zapłon wystarczy żeby pompa zaczęła próbować "dobić" ciśnienie w układzie ;) ...

Z tego co mi się pamięta, powinno napełnić 1l butelkę w czasie poniżej 1 minuty bodajże ;)

Prawidłowe ciśnienie paliwa dla jednopunktu to ok 2Bary :) ...

 

Jak paliwo będzie leciało jakby chciało a nie mogło to znaczy że pompa już daje z siebie wsio co jej zostało :/ ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania