Skocz do zawartości

ćiągłe problemy z grzaniem sie silnika!!!


Gość janusz22149

Rekomendowane odpowiedzi

Gość janusz22149

Na wstępie chcę zaznaczyć czytałem poradnik oraz inne posty.. Mam spore kłopoty z grzaniem się silnika, mam Opla corsę b. wymieniony był termostat, wymienione trzy czujniki temperatury.. pompa wody została sprawdzona .Działa! chłodnica nagrzewa się równomiernie. dmuchawa załącza się przy temp. 97 stopni. co prawda układ chłodzenia jest nieco za kamieniony, ale jeżeli chłodnica grzeje się równo to nie ma to aż tak dużego wpływu na mój problem.. Sam samochód przy temp takiej jak obecna ok. 20 stopni celcjusza podczas 20 min. jazdy w korku nagrzewa się do temperatury 100 stopni. jazda w mieście w lato jest ewidentnie nie możliwa. Mechanik rozkłada ręce :-|:-x:-x

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobekas85

witam

w oplach jak juz zauwazyłes, czyjnik termopary (czujnik ktory jest w chłodnicy)załącza wentylator przy 96 st i przy staniu w korku pokazuje temp 100 st ale to jest normalne.

Z tego co pamietam mozna załozyc czujnik z poloneza (budowa ta sama i pasuje do chłodnicy) a zalacza wentylatory przy 92 st i temp nie przekraczała juz 100 st .

ale z drugiej strony po co kombinowac jak to jest normalne :-P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz22149

Witam. Zgadzam się że w oplach silniki maja dużą temp. lecz rok temu była sytuacja. w której po pół godzinnym postoju w korku zegar wręcz się zamkną. Dopiero gdy wyjechałem na obwodnicę powoli temperatura zaczeła spadać.. nie jest to normalne zachowanie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa wody została sprawdzona .Działa!

Ale nie wiesz jak działa. Była oglądana czy nie potraciła łopatek? To, że wogóle pompuje to jedno, ale jej wydajność to inna sprawa.

Najpierw zanim zacznie się diagnozować układ chłodzenia, to trzeba mieć pewność, że pompa wody jest 100% sprawna. Ja bym wymienił ją na nową - 80zł za nową pompę nie spowoduje, że ktoś umrze z głodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz22149

Tzn tak mechanik wyciągnął ją i sprawdził czy się nie cofa. Z twierdził żę jeśli nie to jest sprawna.. łopatki były wszystkie i całe. Jedyne co stwierdził to że może być mikro pęknięcie na głowicy i to sporo kosztuję.... hehehe :-) I że ma dobry silnik na sprzedaż.

 

[ Dodano: 2013-05-16, 20:31 ]

Pod korkiem wlewu oleju jest śluz, biała maź. Ale czytałem że to nie ma nic wspólnego z grzaniem, czy może jednak ma??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod korkiem wlewu oleju jest śluz, biała maź.

 

A nie ubywa Ci płynu chłodniczego? ... Biała maź - tzw. masło pod korkiem, zwykle jest objawem niedogrzania silnika spowodowane np. jazdą na krótkich odcinkach...

 

Ale skoro auto się bardzo grzeje, a maziaja występuje... to czy nie leci płyn do oleju? ... :niepewny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania