Skocz do zawartości

Brak iskry Opel Frontera X20SE


Gość grzesiu911

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzesiu911

Witam,

mam ogromny problem. Jakiś czas temu zacząłem remoncik silnika. Ponieważ robiłem to pod domem, a pogoda się w między czasie zepsuła, autko stało nie dokończone przez dłuższy czas. Teraz już wszystko poskładałem, po podłączałem i ..... zonk. Nie ma iskry. Poczytałem kilka tematów ale jakoś żaden mi nie podpasował więc prosiłbym o pomoc.

Nadmienię, że paliwo dostaje, świece są mokre. Założona została druga cewka, a iskry nadal brak. Akumulator ładnie kręci, paliwo jest, więc co się dzieje z iskrą?? Kable są praktycznie nowe, świece również. Błędy wyskakują następujące. Czujnik indukcyjny - brak obrotów wału (tylko przy wyłączonym zapłonie) oraz sonda lambda - uboga mieszanka.

Prosiłbym o podpowiedzi, bo nie wiem już gdzie szukać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiu911

Ok, nadmienię jeszcze tylko, że CE po przekręceniu kluczyka ładnie świeci. Natomiast jak zaczynam kręcić, to po kilku sekundach gaśnie, tak jakby już zaczął iść sygnał z tego czujnika. Mimo wszystko, to może on być uwalony?? U mnie jest on chyba gdzie indziej, wydaje mi się że od przodu silnika, przy podstawie pompy wspomagania. Stojąc naprzeciw auta byłby po prawej stronie. Chyba, że to jeszcze jakiś inny czujnik jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik indukcyjny - brak obrotów wału (tylko przy wyłączonym zapłonie)

 

Ten błąd często wywala, a może nawet zawsze gdy zapłon jest wyłączony (silnik nie pracuje). Ale żeby nie było wątpliwości to weź omomierz w dłoń i zmierz oporność między 1 a 2 stykiem. Powinna wynosić między 500 a 800 Ohm. Między kolejnymi stykami omomierz powinien pokazywać "nieskończoność".

 

Jeśli między 1 a 2 stykiem pokaże jakąś głupotę, znaczy że jest uwalony ;-)

 

Czujnik jest przykręcony jedną śrubką, najczęściej na klucz 10, zaraz pod łapą pompy wspomagania ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiu911

a czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć, jaki czujnik czy inne dziadostwo jest wkręcone w blok STOJĄC NA WPROST AUTA po jego lewej stronie, przed rozrusznikiem. Czarna kostka, trzy piny, piny opisane 1,2,3???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania