Skocz do zawartości

Naprawa połączenia tłumika


Gość dbbddb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

w mojej Astrze G kombi z 2002 roku podczas mycia podwozia zobaczyłem, że połączenie tłumika końcowego ze środkowym jest w stanie gnicia. Pozostałe części, mimo tego, że są jeszcze oryginalne są w dobrym stanie, tzn. pierwsza warstwa jednego i drugiego tłumika jest przerdzewiała, ale druga ma się bardzo dobrze. Z tego, co czytałem o żywotności tłumików-zamienników, to nie wytrzymują za długo. Stąd mój pomysł, żeby nie wymieniać kompletu tłumików, tylko naprawić złącze. Na Allegro widziałem zestawy naprawcze takich złączy, gdzie trzeba wyciąć zniszczone i do obu rur dospawać nowe końcówki- przykładowy obrazek http://gktrading.pl/files/prod/347-1.jpg Martwi mnie jednak fakt, że trzeba to pospawać. Krótko mówiąc nie czuję się na siłach, żeby spawać takie rzeczy a koszt to ok 80zł. Dlatego pomyślałem o innym rozwiązaniu. Są złącza do tłumików polegające na nałożeniu rury i zaciśnięciu jej (koszt ok 25zł)- takie jak te http://www.tomczesci.pl/uploads/2711.jpg Czy takie rozwiązanie sprawdzi się w tym miejscu? Średnica rur to 45mm, długość prostego połączenia ok 140mm, czyli gdybym kupił złączkę na rurę 45mm o długości 120mm to wszystko powinno być dobrze?

Z góry dziękuję za pomoc;)

dbbddb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponował bym kupić ten dłuższy odcinek który zawsze można skrócić, nigdy nie praktykowałem takich sposobów naprawy ale kto wie można sprawdzić koszt nie wielki bo 25 zł musisz pamiętać jedno składanie w Astrze między tłumikami jest takie jak masz na pierwszym obrazku więc musisz to wyciąć a potem dobrze skręcić tym elementem który zamierzasz kupić, a miejsca to tam za bardzo nie ma by kombinować gdyż jest tam zaraz wygięcie rury nad tylną belką.

Jak Ci się uda to połączyć to napisz.

 

Spawane elementy układu wydechowego rdzewieją pierwsze a to ze względu na zmianę struktury metalu po rozgrzaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. W weekend dostanę się w to miejsce, zedrę śrubokrętem to, co gnije i jak będzie się trzymało to wstrzymam się z naprawami aż się trochę ociepli. Jak uda mi się wprowadzić w życie pomysł to podzielę się doświadczeniami na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już wszystko wiem. Na początku wyglądało to tak:

rszdsc00185.jpg

 

Po oczyszczeniu śrubokrętem i szczotką tak:

rszdsc00192.jpg

 

Próbowałem to szarpać, ruszać itp. trzyma się, wygląda na to, że jeszcze trochę podziała, więc póki co nie będę tego ruszał. Jak temat wróci to napiszę.

Przy okazji okazało się, że osłona termiczna leżała na tłumiku, bo nie trzymała jej już żadna śruba. Śruby były, ale wokół nich aluminium się utleniło. Zdjęcie jak sobie z tym poradziłem:

rszdsc00191.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania