Skocz do zawartości

Opel calibra po nagrzaniu silnik przerywa na benzynie


Gość harnas.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z silnikiem c20ne 115km w calibrze. Kilkanaście dni temu zatarła mi się pompa paliwa, w warsztacie wymienili na na nową (zamiennik) i od tamtej pory zaczęły się schody. Po odpaleniu samochodu wszystko jest OK pali za pierwszym razem trzyma obroty i się wkręca bezproblemowo, po nagrzaniu na benzynie silnik przerywa ciężko mu się wkręcić ponad 2.5tys (na gazie pracuje bezproblemowo).Pojechałem z powrotem na warsztat gdzie już wymieniono:

-Emulator sondy lambda

-Wtryskiwacze wraz z regulatorem na listwie

-Przekaźnik pompy paliwa

-Czujnik temp. w silniku (niebieski)

-Czujnik położenia wału

 

W domu podmieniłem cewkę zapłonową na inną ze sprawnego samochodu,wyczyściłem masy,sprawdziłem wiązkę listwy czy przypadkiem nic nie jest przetarte itp. oraz sprawdziłem błędy "wymrugało" błąd 81 wtryskiwacz 1 zbyt niskie napięcie.Na dodatek jeszcze całkiem niedawno zmieniałem kable WM oraz świece na NGK wraz z kopułką oraz palcem. Problem dalej jest i już nie mam pojęcia co z tym zrobić. Z góry dziękuje za każdą odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzić czy pompa daje odpowiednie ciśnienie/ czy ma odpowiednią wydajność oraz filtr paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź jeszcze filtr, ewentualnie masz powietrze w układzie ale nie wygląda mi na zapowietrzony układ bo na zimnym autko chodzi ok mówisz hymm, jak mówiłem zobacz jeszcze filtr paliwa jak będzie on ok to będziemy myśleć dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

harnas., Ty nie z Łęcznej przypadkiem? :P

 

Co do tematu. Jak się rozgrzeje, to tylko się nie wkręca na obroty, czy w końcu całkiem zdycha i żeby odpalić to trzeba odczekać kilka dobrych chwil?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem błędy "wymrugało" błąd 81 wtryskiwacz 1 zbyt niskie napięcie

 

Zatarcie pompy paliwa to mógł być tylko przypadek w ogóle nie związany z usterką... czasem tak jest że jednocześnie padną 2 rzeczy, a potem się myśli w jaki sposób to jest zależne w momencie gdy jedno z drugim nie miało wiele wspólnego... :(

 

Pisałeś że zmieniałeś wtryski z listwą...

A jeśli możesz to zamień 1 wtryskiwacz z innym... np. z 3 .... jeśli potem po jeździe pokaże Ci że wtryskiwacz 1 ma zbyt niskie napięcie problemu zaczął bym szukać w wiązce idącej do tego wtrysku - czy gdzieś się nie przetarła. W najgorszym razie ECU...

 

Oczywiście pomijam temat filtra paliwa... jeśli nie był wymieniony to wymień go jak najszybciej - to podstawa. ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie objawy pasują do oringu na smoku paliwa w baku - 1.50zł i auto powinno jeździć, tylko jeszcze odpowiedź na pytania w moim poprzednim poście potrzebna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania