Skocz do zawartości

Elektrozawór oparów paliwa Golf 3 1.6 75kW


Gość marcinW85

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcinW85

Witam wszystkich, jestem nowy proszę o wyrozumiałość i pomoc jednocześnie. Chodzi mi o układ pochłaniania oparów paliwa w Golfie 3, 1.6. Wyczytałem że samego filtra oparów się nie wymienia - czy wchodzi w grę że filtr się np. zapchał, albo któryś z wężyków dochodzących do niego? ( można ewentualnie gdzieś kupić taki filterek nówke najlepiej? - jakieś namiary )

Jak powinien być ustawiony ten zawór, bo gdy wypnę czarny wąż od strony przepustnicy i dmucham w elektrozawór w każdą ze stron, nie ma przewiewu z drugiej strony ( tak jakby był zamknięty-czyli dobrze czy źle ) na zimnym silniku. Cały czas mam ten wąż wypięty i troszkę przytkany, bo gdy go podłączam pod elektrozawór auto mi gaśnie od razu. Czytam na różnych forach różne opinie i za każdym razem jestem coraz bardziej zdezorientowany. Proszę o pomoc i jakieś konkretne porady, pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbym to zobaczyć ale może ci się zapchał otwór tam gdzie wąż dochodzi (np. przepustnica) Rozebrać i wyczyścić. A jeżeli chodzi o elektrozawór to zobacz czy jak zapalisz auto idzie prąd na elektrozawór oparów paliwa. Jeżeli otwór do przepustnicy drożny i prąd idzie to trzeba sprawdzić cy elektrozawór po dostaniu prądu otwiera się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinW85
http://forum.samnaprawiam.com/filtr-par-paliwa-filtr-weglowy-vt1394.htm tu jest schemat tego całego układu w moim golfie, sprawdzić przewody idące od tego filtra oparów paliwa tak? od filtra odchodzą 2 przewody od góry i jeden od dołu rozebrać wszystko i drożność sprawdzić? a wąż idący od elektrozaworu do przepustnicy jest drożny, bo on zasysa powietrze w kierunku przepustnicy i jak go wypinam z elektrozaworu to aż szumi pod maską. A napięcia na wtyczce od zaworu nie sprawdzałem bo nie znam się całkowicie na elektryce i nie wiem jakie powinno być napięcie na woltomierzu na tej wtyczce która jest podłączona pod elektrozawór. Wtyczka ma 2 piny jeden podobno do ECU idzie a drugi do masy czy jakoś tak :-) sorry że tak amatorsko ale naprawdę nie ogarniam tego klimatu zwłaszcza w aucie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to musisz sprawdzić miernikiem lub kontrolką (żaróweczką) na tych 2 pinach w kostce czy jest napięcie (12V) jak odpalisz auto. Poproś kogoś jak nie masz sam pojęcia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zaworek otwiera się w odpowiednich parametrach pracy silnika, to nie jest tak że po przekręceniu stacyjki zaraz zadziała elektrozawór, można to wszystko pominąć porostu wyjąć wężyk z elektrozaworu i zaślepić ten wężyk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość marcinW85
Ten zaworek otwiera się w odpowiednich parametrach pracy silnika, to nie jest tak że po przekręceniu stacyjki zaraz zadziała elektrozawór, można to wszystko pominąć porostu wyjąć wężyk z elektrozaworu i zaślepić ten wężyk.

 

Witam, wyjąć wężyk z elektrozaworu od strony przepustnicy tak i go zaślepić?

Tak właśnie zrobiłem 2 miesiące temu, ale po odpaleniu na zimnym silniku auto od razu gaśnie, podobno mam uszkodzoną przepustnicę ( silnik krokowy nie uchyla klapki od przepustnicy i wytwarza się za słaba mieszanka powietrza )

 

[ Dodano: 2013-04-08, 09:06 ]

to musisz sprawdzić miernikiem lub kontrolką (żaróweczką) na tych 2 pinach w kostce czy jest napięcie (12V) jak odpalisz auto. Poproś kogoś jak nie masz sam pojęcia.

 

Witam, sprawdzałem wczoraj napięcie na tej wtyczce od elektrozaworu napięcie i okazuje się że prąd dochodzi więc dobrze. Zamówiłem w internecie nowy pochłaniacz oparów paliwa i czekam aż go dostanę wymienię i zobaczę czy jest jakiś efekt

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sprawdzałem wczoraj napięcie na tej wtyczce od elektrozaworu napięcie i okazuje się że prąd dochodzi więc dobrze.

Jeżeli masz na wtyczce napięcie to dobrze a masa powinna się pojawiać w różnych procesach pracy jak wysteruje ECU więc podłącz diode 12V pod przewody wsadź do kabiny i jazda będziesz widział kiedy się powinien otwierać i zamykać. Jeżeli będzie się zapalała to sterowanie jest na zawór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcinW85, ja mam wogóle odłączony ten pochłaniacz i wszystko działa. :-o

 

Ale na jakiej zasadzie masz odłączony ten pochłaniacz? Co zrobiłeś z tymi dwoma wężykami idącymi do pochłaniacza montowanymi od góry? odłączyłeś je całkiem czy jakoś połączyłeś ze sobą czy jak? Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2013-04-11, 18:40 ]

Witam, sprawdzałem wczoraj napięcie na tej wtyczce od elektrozaworu napięcie i okazuje się że prąd dochodzi więc dobrze.

Jeżeli masz na wtyczce napięcie to dobrze a masa powinna się pojawiać w różnych procesach pracy jak wysteruje ECU więc podłącz diode 12V pod przewody wsadź do kabiny i jazda będziesz widział kiedy się powinien otwierać i zamykać. Jeżeli będzie się zapalała to sterowanie jest na zawór.

 

Rozumiem że ECU to komputer sterujący pracą silnika tak? A pod jakie przewody podłączyć te diodę? Pod te od wtyczki podłączonej do elektrozaworu? A diodę zwykłą kupić tak i kabelkami połączyć plus z plusem i minus z minusem tak? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania