Gość DamianCorsaB Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Witam. Od jakiegoś czasu zaglądam na forum by szukać pomocy w rozwiązywaniu problemów mojego pierwszego samojazdu. Jest nim Opel Corsa 1.2 '94 z niebagatelną ilością 45 kucyków pod maska;) raczej mułów ku prawdzie Problem polega na tym, że kierownica w mojej Corsinie obraca się z ogromnym oporem. Dodam tylko, że szwagier zakupił dokładnie ten sam egzemplarz rocznikowo jak i wersja silnikowa (bez wspomagania) i kręci się kołem "na mydełko". Radziłem się kilku "mechaników" i powiedzieli, że wtedy samochody były robione inaczej i że no może to tak cięzko chodzić. Nie mniej jednak nie dało mi to spokoju i ze szwagrem wskoczyliśmy do kanału zbadać co w tym autku jest nie tak. Magiel, końcówki drążka, zbieżność (stacja diagnostyczna) - wszystko jest ok. Nic nie jest zapieczone, zardzewiałe wygląda, że zanim kupiłem ten pojazd zostały owe części wymienione. Podczas wymiany klocków i tarcz odkręciliśmy cały amortyzator z kolumną mc phersona od drążka i przy kręceniu ta stawiała opór i słychać było zgrzyt, odgłos tarcia gumy. Pytanie brzmi czy łożysko na mocowaniu kolumny mc phersona mogło w jakiś sposób zostać uszkodzone i to powoduje moje męki w jeździe tym zacnym pojazdem? Pozdrawiam Wybaczcie za tą ściane płaczu ale jako kucharz z zawodu cięzko mi jest samemu uporać się z tym problemem a nie dam zarobić "mechanikom".   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Malutki Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Pytanie brzmi czy łożysko na mocowaniu kolumny mc phersona mogło w jakiś sposób zostać uszkodzone i to powoduje moje męki w jeździe tym zacnym pojazdem? Sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie. A nie słychać czasem jakiegoś chrupnięcia, czy stuknięcia z górnej części amortyzatora podczas skręcania (zwłaszcza w miejscu)?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DamianCorsaB Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Nie słychać nic ogólnie rzecz biorąc. Ale czuć na kierownicy każdą nierówność (amorki do wymiany?)   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Pytanie brzmi czy łożysko na mocowaniu kolumny mc phersona mogło w jakiś sposób zostać uszkodzone i to powoduje moje męki w jeździe tym zacnym pojazdem? Tam są bardzo delikatne łożyska które z biegiem czasu potrafi się zatrzeć a nawet rozsypać mało kto przy wymianie amortyzatorów sprawdza stan tych łożysk ale z opisu wynika że są one przeznaczone do wymiany, możesz to sprawdzić odkręcają gałki od piasty i kręceniu ręką całym kołem to pewnie poczujesz opór którego nie powinno być zbyt wiele, a jak będziesz mieć z dwóch stron odkręcone gałki to możesz kierownica ruszać i sprawdzić czy nie ma oporów, jednym słowem wszystko do sprawdzenia.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzECHO Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Do sprawdzenia łożyska i maglownica. Znajomemu tak kasowali luzy, że skasowali też możliwość skręcania   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DamianCorsaB Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Sprawdzi sie wszystko w weekend z racji tego, że pracuje na 14, a i na części na tę chwile nie ma. Data wysoka itd odezwe sie po oględzinach i ewentualnych wymianach   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się