Skocz do zawartości

Problem z silniczkiem krokowym Astra 1,6 1994r


Gość sokol1514

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!! Mialem problem i mam nadal z silniczkiem krokowym. Mechanik zalecil mi wymiane. Wymienilem tak jak kazal. Odczepilem akumulator i na zimnym silniku na wolnych obrotach silnik chodzil do momentu wlaczenia sie wentylatora od chlodnicy. Po pewnym czasie problem wrócił i obroty rosna i utrzymuja sie ponad 1000/min. Dodam ze bateria lekko slabnie na tych mrozach. Czy da sie zrobic cos z tym problemem?? :-(:-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzis zamierzam znów ustawic silniczek ale najpierw wyjac go i sprawdzic uszczlke, mysle tez zeby sprawdzic zawor EGR ale nie wiem czy to moze byc on przyczyna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle tez zeby sprawdzic zawor EGR ale nie wiem czy to moze byc on przyczyna

 

Możesz go doświadczalnie zaślepić choć przy uszkodzonym zaworze który by wyglądał na niedomknięty był by problem z uruchomieniem silnia.

 

No dzis zamierzam znów ustawic silniczek

 

Zdradź te tajemnicę jak Ty to robisz bo z tego co wiem regulacja silnika krokowego odbywa się z poziomu sprzętu diagnostycznego lub z komputera z odpowiednim programem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Regulacja a raczej programowanie silniczka odbywa sie w ten sposób ze odlaczam akumulator na zimnym silniku i po jakiejs godz go podlanczam zapalam silnik na benzynie bez dodawania gazu i silnik chodzi na wolnych obrotach az do momentu wlaczenia sie wentylatora od chlodnicy. Tak mi doradził sprawdzony mechanik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik dobrze Ci doradził :) ... z tym że ten proces to nie ustawianie silniczka krokowego a tzw. przywrócenie fabrycznych nastawień przepustnicy :) (a przynajmniej u mnie tak mówią)...

:)

 

Co do obrotów to szukałbym lewego powietrza... np. pomiędzy przepustnicą a kolektorem ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tam jest szczelnie bo sprawdzalem. ale gdy przywroce te ustawienia fabryczne przepusynicy jak mowisz to jest dobrze na kilka dni. obroty sa rowne do pewnego czasu. po kilku dniach obroty utrzymuja sie najpierw na 900 a pozniej na drugi dzien juz ponad 1200

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik powoduje to, że sterownik wie dokładnie w jakim położeniu jest przepustnica, jak sama nazwa mówi, czy jest uchylona czy przymknięta. M.in. na tej podstawie jest dobierana mieszanka, prędkość obrotowa itd. Znajduje się po prawej stronie wtrysku (stojąc przed autem) dochodzi do niego wtyczka z kablem.

 

dsc00566fq.jpg

 

Sprawdź jeszcze czy np. linka gazu nie jest za mocno naciągnięta i cały czas uchyla przepustnicę powodując wzrost obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania