Skocz do zawartości

Wymiana silnika vectra a


Gość sebus429

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Swap ze smallblocka na bigblocka to wymiana:

- silnik z kompletnym osprzętem, wiązka, ECU, łapami

 

Czy tobie trzeba absolutnie wszystko mówić nawet, jeśli wynika to w prostej linii z napisanego tekstu? Widać, że nie czytasz dokładnie pomimo, że cały czas prosi sie żebyś to robił.

Może daj zarobić mechanikowi, bo z tego auta po swapie wyjdzie ci motolotnia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku zmiany bigblock na bigblock wymieniasz:

W Twoim wypadku przy przekładce z 1.8 (monowtrysk) na 2.0/8V (wielopunktowy wtrysk)

 

- silnik RAZEM z kolektorem ssącym przepustnicą i wtryskiwaczami

- wiązkę silnika razem z kompem ECU (ponieważ wielopunkt i jednopunkt ma różne wiązki i kompy)

- koniecznie pompę paliwa bo od wielopunktowego wtrysku jest wydajniejsza (od mono może nie podołać -> za niskie ciśnienie)

 

Swoje możesz zostawić:

 

- skrzynia i półosie

- kolektor wydechowy również powinien podejść

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra już teraz wszystko wiem... :-) Byłem u mechanika i mi to samo powiedział... :-)

 

[ Dodano: 2013-01-12, 16:52 ]

Jeszcze mam jedno pytanko.. Wiecie może jakie powinno byś w tym moim silniku Spręzanie na tłokach...? Bo mieżyłem u siebie to mam na trzech mniej więcej po 8 barów a na jednym 4 i nie wiem czy jak bym wrazie kiedy wymnienił uszczelke i głowice splanował to jeszczcze będzie się do czegoś on nadawał bo jak nie to go wywiozę na żyletki.. Wiem że pełno w internecie jest pełno takich pytań ale na jaką stronę bym nie wszedł to na karzdej piszą co innego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może jakie powinno byś w tym moim silniku Spręzanie na tłokach...?

 

Objaśnienia oznaczenia silnika-Przykład:

 

X_20_X_ E _V

(1)(2)(3)(4)(5)

 

(1) Spełnianie norm czystości spalin:

 

X - spełnia normy granicznej zawartości szkodliwych substancji w spalinach obowiązujące od 1996 roku (WE 96).

 

(2) Pojemność skokowa:

20 - 2.0 dm3

 

(3) Stopień sprężania:

G - poniżej 8.5,

L - 8.5 .. 9.0,

N - 9.0 .. 9.5,

S - 9.5 .. 10.0,

X - 10.0 .. 11.5,

Y - powyżej 11.5.

 

(4) Układ zasilania:

E - wtrysk wielopunktowy,

Z - wtrysk centralny,

D - silnik wysokoprężny.

 

(5) Wykonanie:

R - wyższa moc,

L - niższa moc,

T - doładowanie turbosprężarką,

V - silnik bez doładowania.

 

Więc twoje 4 bary to nadaje się do remontu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie moze jakie by byly koszty takiego remontu tak mniej wicej..? bo jak by mi si to opacalo to bym go zrobil i by poszedl do zyda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, stopień sprężania a kompresja to inne zagadnienia. On pytał o kompresję.

Dla tego silnika 8 atm to graniczna wartość kwalifikująca go do remontu. Zdrowy silnik ma 11-12 atm więc ten to szmelc. Koszty remontu silnika - NIEOPŁACALNE. Lepiej kupić za 500 cały silnik i wymienić na taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania