Gość Yaqm Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Witam kupiłem asterkę z silnikiem 1,4 16v(z14xe) miesiąc temu z niespodziewanką a mianowicie po odpaleniu chodzi 3 sekundy i gaśnie, podgazowanie na ciepłym silniku daje to że oscylują obroty 1500-500 i tak coraz mniej aż zgaśnie . Po przełączeniu na gaz , jak naciskam sprzęgło obroty wskakują na 2500 i zaraz spadają do 1250 i tak za każdym naciśnięciem pedału sprzęgła (dziwne). A jak przcisnę mocniej pedał gazu to zaczyna szarpać i nie chce jechać puszczam troszkę gazu i zaczyna jechać dopiero i tak trzeba wraz ze wzrostem prędkości naciskać pedał gazu uciążliwa przypadłość bo ciężko ruszyć i wyprzedzić nawet. Czy ktoś wie co może być przyczyną bo mi się pomysły skończyły. Zrobione: Egr- zaślepiony czy nie nie ma różnicy Wymiana czujnika tem. na termostacie Czyszczenie przepustnicy wymiana pompki paliwa i jakieś tam drobne zabiegi (czyszczenie czujników itp.) Link do logów http://proecco.cba.pl/asterka/Livedata_2002_Astra-G_Z%2014%20XE_.csv Link do filmiku pod odpaleniu http://w885.wrzuta.pl/film/32tYcX6GULD/asterka   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Przepustnica do czyszczenia, sprawdź czujnik temperatury cieczy, kolejna przyczyna może być źle wyregulowana instalacja LPG najpewniej jest zbyt uboga i ECU silnika próbuje sam skorygować obroty ale nie potraf bo działa po za zakresem regulacji, ale w tym wypadku świecił by check że nie pasują mu spaliny no i na koniec może być sonda lambda uszkodzona, rozpocznij jednak od czyszczenia przepustnicy i udrożnienia wszystkich kanałów w przepustnicy   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaqm Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 przepustnica była czyszczona itd. jak napisałem. właśnie martwi mnie ta przepustnica, uboga mieszanka tylko nie wiem od czego, jak można wyregulować żeby zobaczyć czy coś to da? przez komp (opcom)? czy jak? wolał bym sam to zrobić wtedy będe wiedział ze zrobię porządnie no i czegoś się nauczę a pytanko dlaczego podczas wciskania sprzęgła obroty lecą tak wysoko i dopiero spadają? aaa po tygodniu stnia wczoraj pojeździłem i dzisiaj podpiełem pod kompa i zauważyłem niepokojące błędy a mianowicie doyczące przepustnicy ... dokładnie nie pamiętam. niby skopiowałem ale nie wiadomo gdzie się zapisało ale postaram się coś przypomnieć i napiszę jak coś podrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Mnie się też ta przepustnica nie podoba może jakieś fałszywe powietrze się tam dostaje lub zapomniałeś coś podłączyć i czy w przepustnicy udrożniłeś wszystkie kanały a szczególnie jest tam jedne bardzo mały który zawsze się zatyka i trzeba go drutem ze szczotki udrożnić.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaqm Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Właśnie z czytując błędy właśnie było sporo błędów z przepustnicą po wykasowaniu już się nie pojawiają nie wiem czego. Propozycje ktoś rzucił żeby odłączyć wtyczkę z egr-a żeby przeszedł w tryb awaryjny -spróbować? Ja myślę że to nie jest kwestia jednej usterki wydaje mi się że są dwie przyczyny jedna z obroty, druga z gaśnięciem na jałowym biegu to może być związane z mieszanką lub te obroty , dzisiaj ide z kompem do niego kajtne się kawałek i zobaczymy po logach co tam wyjdzie. Powiedz mi kolego jak mam wzbogacić mieszankę może to pomoże. Jutro jeszcze raz czyszczenie przepustnicy tylko dokładniejsze Jeszcze pytanko jak można zrobić "adaptację" chodzi tu żeby ustawienia mieszanki wróciło do fabrycznych ? czytałem co nieco może coś jest namieszane w ustawieniach. Jak coś posiadam gaz. no i jeszcze jedno bo zapomniałem dzisiaj pojechałem kawałek i zauważyłem ze czasami wciskając gaz (na biegu 1,2) to w ogóle nie chciał iść 30km\h i nie więcej poprostu jak by się zawiesił hehe ale po ujęciu gazu i dodaniu i tak parę razy w końcu przyśpiesza i to 2 razy mi się zdarzyło Na lpg 900-1000 obrotów ładnie obroty falują lekko ,a na benie falują sporo aż zgaśnie A i na benzynie nie napisałem że na zimnym silniku jest nawet ok 1100 obrotów i nie gaśnie i po ok. 3 minutach gaśnie na ciepłym i już za każdym odpaleniem. A co z map sensorem? Dzisiaj z bratem poszliśmy do samochodu z zamiarem zaprogramowania kluczyka przez opcom-a niestety bez powodzenia. Po nie udanej próbie z kluczykiem stwierdził brejdak że odepniemu EGR- i zobaczymy jaki efekt będzie i wybraliśmy się na jazdę próbną na ciepłym silniku oczywiście i jazda na benie. Odpalam-nie gaśnie, ruszam -nie szarpie, wciskam sprzęgło -obroty od razu do góry i spadają, zmieniam biegi i przyśpieszam gwałtownie naciskam pedał -nie szarpie, więc z twierdziliśmy ż bratem ze egr jest uszkodzony elektronicznie. Naczytałem się trochę i potrzebuje emulator egr do mojego silnika, zaślepienie egr i myślę że będzie w końcu ok. Jeszcze nie do końca rozwiązuje to lekkiego falowania obrotów na benie jest to lekko widoczne ale jest, jeśli chodzi o gaz to niestety nadal szarpie przy przyśpieszaniu i lekko falują obroty czyżby zrobić ten egr i regulacje gazu i będzie grało i jechało? Proszę o odpowiedzi bo być moźe jestem blisko rozwiązania a na pewno moje doświadczenia pomogą innym użytkownikom. Grzes997 - wielkie dzięki za podpowiedzi . Jak widać inni tylko się patrzą. Zrobię w środę postaram się znowu podpiąć samochodzik pod komp i już z zaślepionym egr-em z czytam logi i włączę to byś lukną co tam się dzieje.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Gdzieś miałem schemat takiego emulatora muszę poszukać i nie wiem czy nawet tu na forum już go nie dawałem.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaqm Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 A jak kolego możesz to wstaw ok? silnik to 1.4 16v z14xe bo nie każdy się nadaje . Widzę że tylko ty kolego się udzielasz wielkie dzięki za naprowadzenia . Teraz jestem poza domem ale jak wrócę to dalej będe dłubał. a jeszcze się coś zapytam to po za konkursem, dlaczego nie mogę zaprogramować immobilajzera dla kluczyka z pilotem do centralnego, poprzedni właściciel powiedział że wcześniej działał potem coś z podstawką do baterii robił bo mu nie łączyłą i od tamtej chwili nie działa. Mógł mu wypaść transponder? gdzie go zlokalizować ?chcąc zaprogramować transponder w opkomie wyskakuje ze nie wykryto. co z tym fantem zrobić ? ale to tak na marginesie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Pisałem że na forum już był ten temat poruszany więc masz czytaj produkuj i napisz czy działa w Twojej wersji sinika ale skoro w tych silnikach sa te same EGR-y to schemat musi działać http://forum.samnaprawiam.com/tacuma-vt5047.htm?view=previous co do klucza określ się czy nie działa centralny czy nie można uruchomić silnika ? jak jest brak lub jest uszkodzony transponder nie zapalisz maszyny a normalnie odpala bez baterii, bateria jest tylko potrzeba do centralnego zamka i częstą usterką są słabej jakości luty na układzie scalonym który jest pod podstawka baterii.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaqm Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Dzięki za linka zrobie>zainstaluje>napiszę. Jeśli chodzi o klucz to nie odpala na oryginalnym kluczyku immobilajzer odcina. ponoć od tak przestał działać , baterie to ja na przewodach przylutowałem bo nie łączyła ale już ok centralny działa. Gdzie się mieści ten transponder w kluczyku??   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Kluczyk można rozebrać na dwie części pilot i sam klucz z kawałkiem obudowy, to w tym właśnie kawałku obudowy jest od od środka wklejony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się