Skocz do zawartości

zawieszenie


Gość biały1971

Rekomendowane odpowiedzi

Gość biały1971

witam, mam opla fronterkę 3d 2,5 tds z 97r. zawieszenie dość wysokie (ktoś nim wcześniej śmigał w terenie) oponki at 31x10.50xr15, w trakcie jazdy ,,po twardym,, robi się nadsterowny-buja nim gdy trafię na koleiny lub dziury (ma lekki luz w kierownicy), co może być powodem, proszę o poradę, i pytanko następne jak wymienić olej w mostach, ile wchodzi i jakim zalać ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co może być powodem,

 

(ma lekki luz w kierownicy

To za mało?

Luz w układzie kierowniczym to pierwsza przyczyna latania po drodze. Druga to szeroki kapeć więc tańczy na koleinach i tańczyć będzie.

 

jak wymienić olej w mostach

Odkręcić śrubę lub jeśli jej nie ma to dekiel, nowa uszczelka i wlać nowy. Jeśli blokada mostu jest realizowana za pomocą tarczek ciernych czyli LSD, to należy dodać dodatek do LSD żeby nie zabić blokady.

 

ile wchodzi i jakim zalać ?

 

Przedni most 1.4 litra, tylni 2,3 litra olej przekładniowy np.ELF 80W90 a jak masz most z LSD (sprawdzić w instrukcji auta), to wtedy wchodzi 1.9 litra - olej specjalny do mostów z LSD (drogi ale wchodzi niewiele). Skrzynia biegów ok.2.9 litra a reduktor ok.1.45 litra olej silnikowy - najlepiej półsyntetyk 10W40 - pamiętaj silnikowy taki sam jaki lejesz do silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania