Skocz do zawartości

Jakie auto kupic? -VW Golf 4 - VW Passat B 5 -Seat Toledo 2?


Gość kaza1

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do kupna samochodu. W gestii moich zainteresowań są trzy modele samochodów. Wszystkie modele w benzynie .Pierwszym jest VW Passat B 5 z silnikiem 1,8.Drugim VW Golf 4 z silnikiem 1,6 . I ostatni model to Seat Toledo 2 z silnikiem 1,6 / 105 KM. Mam kilka kryterii którymi się kierowałem. Cena do 13 000 , aby był oszczędny w eksploatacji , łatwa dostępność ,i cenowo części, stosunkowo nie zbyt mały gabarytowo / 5 drzwiowy /. Jakie jest wasze zdanie o tych modelach ,i biorąc moje kryteria pod uwagę jaki model byście wybrali dla siebie ?. Dodam jeszcze ,że będę przymierzał się do zagazowania wybranego modelu. :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat ma francowate zawieszenie wielowahaczowe z przodu. Takie same jak moje Audi A6 C5. O ile auto prowadzi sie genialnie i jest bardzo komfortowe, o tyle na naszych drogach to zawieszenie jest koszmarem. Wymiana generuje bardzo wysokie koszty. Albo opcja zamienników po 1100-1200 za komplet nie najgorszej klasy zamienników i wymiana co 20-30 tys.km albo oryginały w cenie ok. 3000 za komplet i jazda jakieś 100 tys.km. Na naszych drogach najlepiej sprawdza się proste zawieszenie oparte o kolumnę McPhersona i dolny wahacz, czyli jak Golf czy Toledo. Każdorazowo po wymianie zawieszenia wymagana jest regulacja geometrii przodu a to też koszty. No i koszt robocizny należy doliczyć.

Silnik 1.8 w Audi/VW jest silnikiem starszej generacji w sensie mechanicznym i jest nie do zabicia (idiotoodporny). Te 125kM szału nie robi, ale jest tani w utrzymaniu i bardzo trwały. Na jego bazie bez przeróbek powstał 1.8T 150kM stosowany w Pasku czy A6, w tym mocniejsze wersje 180kM. Na tej samej bazie powstał też 1.8T 225kM z Audi TT. Silnik jest po prostu wieczny. Pasek rozrządu + łańcuch między wałkami + hydrauliczny napinacz łańcucha + napinacz paska i po zawodach. Spokój na długie lata.

Silniki 1.6 moim zdaniem tylko starszej generacji zasługują na uwagę, bo te nowsze są dość kłopotliwe.

Ogólnie:

Audi/VW to samochody DROGIE w utrzymaniu w porównaniu np. do Opla. Znam tą różnicę dość dobrze, za Audi można utrzymać spokojnie 2 Ople. Koszt części jest niestety wysoki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A co kol powiesz na temat Toledo 2 ? Bo z tego co sugerujesz to raczej z VW nie należą do samochodów w miarę ekonomicznych..Ja bym skłaniał się ku Toledo 2 .Dość spory gabarytowo , i sylwetka dosyć ciekawa ,a i silniki myślę że są dobre .Co myślisz o tej opcji? .Ewentualnie jeśli tak to z jakim silnikiem / benzyna / aby to spalanie nie było wygórowane ,a z drugiej strony aby nie był mułem.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda zawsze leży gdzieś pośrodku. Nie liczyłbym na niskie koszty utrzymania Toledo, bo:

1. zawieszenie jest jak golf/bora

2. silnik jest jak vw

3. skrzynia jak wyżej

Po prostu opakowanie inne...

 

Takie porzekadło słyszałem:

Co to jest skoda? Seat dla ubogich.

Co to jest seat? VW dla ubogich.

Co to jest VW? Audi dla ubogich.

 

Niestety niewiele się zmienia pomimo różnic w porzekadle, bo hamulce mają wszystkie takie same praktycznie czyli seat/vw/audi/skoda - zarówno jeśli chodzi o tarcze, klocki jak i o zaciski. Wszystkie części są zamienne między sobą - ja części mechaniczne do A6 kupowałem w ASO VW Besmarex w Zabrzu... Czyli czy Audi czy VW czy Seat to ta sama, wysoka cena.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starcie z tej listy (osobiście) wykreśliłbym Golf`a 4... jest po prostu za drogi jak na to co oferuje... jest co prawda baaardzo popularny i jeździ tego bardzo dużo na naszych drogach ale tym samym znalezienie dobrego, nie zajechanego lub nie picowanego modelu graniczy z cudem. Koszt utrzymania aut z grupy VAG ... nie należy niestety do najniższych...

Aczkolwiek z opinii moich znajomych, dobrymi opiniami cieszy się Skoda Octavia... co prawda ceny części są takie same jak seata, vw i audi... ale ze względu na jeden szczegół jakim jest znaczek skody na przedniej i tylnej klapie, ceny tych aut są niższe niż VW czy audi a oferują praktycznie tą samą jakość w wizualnie innym opakowaniu. :)

 

Wiem że na Twojej liście co prawda jej nie ma ale może warto się zainteresować takim samochodem? :)

 

Gdybym szukał auta które ma być tanie, rodzinne i wozić z punktu A do B zapewniając jakiś tam komfort to na pewno poszukałbym czegoś z silnikiem "starej" sprawdzonej konstrukcji, oraz o "normalnej" mocy... to znaczy nie szukałbym żadnego wynalazku co fabrycznie ma 180 koni z pojemności 1,4 bo to niestety jest na dłuższą metę (moim zdaniem) proszeniem się o problemy. :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania