Skocz do zawartości

Jakie auto do 18 tyś?


Gość mulczas

Rekomendowane odpowiedzi

Ibizą 1,9TDI zejdziesz nawet do ok.4,5-5 l/100km, a po mieście max.6 litrów. Tyle spala Passat 1,9TDI 90KM (B5 kombi). Więc jak chcesz to szukaj najlepiej Audi, VW, Seat lub Skoda z dieslem. Polecam. Silniki nie do zarżnięcia. Przebiegi jak dobrze eksploatujesz dojdziesz nawet do 600-700 tys.km bez remontu. Ew. usterki można usunąć niewielkim kosztem gdyż części są śmiesznie tanie w porównaniu do cen np. Renault czy

Hondy, że o złomiastych i syfiastych Fiatach już nie wspomnę!!! Szczególnie przyjrzałbym się Skodzie gdyż ceny nie są wygórowane więc rocznik można w miarę młody dostać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego jak chcesz to sprzedam Ci moje Polo rocznik 2003 silnik 1.4 16V z sekwencją, spalanie jakies 7,4 litra LPG na 100 km, na 26 litrach LPG robie 350 km.w cyklu mieszanym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość teaspoon

Fiat odpada :-x - każdy jeden, Astra II rdzewieje przy nadkolach i progach, Audi a3 1.6 benzyna ma moja koleżanka jest zadowolona ale rok 1999 wiec nie wiem czy z 2002 dostaniesz coś za 18 tyś. Stawiam na Ibizę. Ale osobiście polecam Nissana Almerę, Skodę Fabię :) Nie pakuj sie w stare B5 ani Fordy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teaspoon, skąd masz Ty takie Info, chyba od sąsiada :lol::lol:

Za18 kafli można kupić Asie G z 2000./2001 rol a nawet młodszą, auta takie są cynkowane juz więc nie wiem czemu maja rdzewieć, no chyba ze walone były. Jak chcesz tanio i ekonomicznie to jak kolega BeatleJohn, napisał, silniczki diesla sa perfekcyjnie, ostatnio nawet w motorze chyba były, Honda wymięka i sillnmiki w Yarisach 1.4 sa podobno nie do zajechania. Fabi ie polecam bo to jest VW nic innego a do tych aut mam uraze w tym momencie, jestem zawiedziony nimi i tyle

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pietrek_g
teaspoon, Fabi nie polecam bo to jest VW nic innego a do tych aut mam uraze w tym momencie, jestem zawiedziony nimi i tyle

 

 

To że Polo zaszło ci za skóre nie oznacza że fabia spisze się tak samo. A silniki VW są nie do zjeżdżenia chyba ze katujesz je niemiłosiernie. Ale wtedy to każdy prędzej czy później wymieknie. To już kwestia czasu. Do tego przesiądź się w diselka (najlepiej 1,9 na pompowtryskach) to napewno zmienisz zdanie i przejeździsz nim śmiało ok.600 tys.km.

Mój znajomy kupił w zeszłym roku Astre II z 2005r za 18,5 tys.pln. z silniczkiem 1,4 więc można znaleźć za ok. 18 coś w podobnym wieku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki VW są nie do zjeżdżenia

 

nie tylko VW

oplowskie benzyniaki 8v latają po 500-600 tyś

to jest obecnie "norma" wyznaczająca dobry silnik

daewoo kupiło licencję i zaczęło klepać swoje silniki na bazie oplowskich - niestety porażka

swoje materiały zastosowali i bieda jest dojechać do 300-350 tys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dr.puniszman

 

no to kalkulator i mamy:

 

niech pali 7l w mieście... litr ON to 3,85zł czyli 100km kosztuje cię 27zł

 

weźmy benzynę + lpg - niech spali w mieście 10l LPG - litr za 2,05zł to 100km kosztuje cię 20zł

 

proste?

 

tani diesel - ten mit umarł dawno temu... chyba że masz "dojścia" to jeszcze będzie żył, ale jako przeciętny zjadacz chleba jesteś w plecy w porównaniu z LPG:

1. wyższy koszt 100km

2. droższy serwis silnika

3. kilka newralgicznych rzeczy diesla mogących znienacka zzaskoczyć (turbina, pompa wtryskowa, odpalanie w zimę)

 

a

ja mam gaz moje nastepne auto to tez bedzie gaz , ale powiem że troche źle liczysz, Ponieważ trzeba liczyc jeszcze benzyne do gazu, poniewaz jak jedziesz autem(moją astrą ) gdzies 3-5 km to nawet nie zdązy sie na gaz przełączyc, mówie o instalacji sekwencyjnej , bo rodzice maja starszej generacji to wystarczy ze obroty przekroczą 2 tys i juz na gazie sie smiga, co do drozszego serwisu silnika to nie wiem bo do gazu tez musisz filtry wymienic, przegląd cie kosztuje prawie 160zł . A dlaczego kupie gaz? Ponieważ majac gaz sekwencyjny auto nie traci na mocy - to bajki ze na gazie sie muli itd. (mówie o sekwencyji bo u rodziców czuc róznice) to ze silnik dostaje po tyłku przez gaz to nie wydaje mi sie, moja astra juz na gazie zrobiła ponad 130 tys , miała gaz załozony niby przy 130tys (ale wiem ze licznik był napewno cofany bo jakie auto 12 letnie ma przebieg 130tys...) a juz ma 263 tys pali olej ale to normalne w tym silniku, moc dalej ma i pali od 7 do ok 11(11 jak jechałem autostrada ok 180 ciągle zwalniając jak tiry sie mijały itp) mialem kiedys diesla to był bx 1,8 tzd i tez bylem bardzo zadowlony z tego silniczka i auta , ale potem trafiła mi sie sierra 1,8 diesel to to auto to zimą nie pojechało , latem zanim przyspieszyło to chmura dymu i do tego to klekotanie... A gaz to jest duzy komfort jazdy i bezpieczenstwo bo wiesz ze jak musisz to Ci auto przyspieszy.

 

ale sie rozpisalem :) Ale w skrócie gazowi mowie TAK :)

 

 

 

 

poprawialem błedy i tak pewnie duzo zostawiłem ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ohohohohohoho... :lol:

 

dobra, to po kolei:

 

jak jedziesz autem(moją astrą ) gdzies 3-5 km to nawet nie zdązy sie na gaz przełączyc, mówie o instalacji sekwencyjnej

masz coś nie tak - być może próg przełączenia zbyt wysoko ustawiony

u mnie w zimie nawet przy -25*C przełącza się na gaz po ok. 1-2km, albo pyrkając na jałowym ok 5 minut - tyle co szyby wydrapać i odśnieżyć

mam ustawiony próg przełączenia na 40*C

 

trzeba liczyc jeszcze benzyne do gazu

 

owszem

w moim wypadku ok. 5-10l miesięcznie, czyli 5l na ok 2000km

 

co do drozszego serwisu silnika to nie wiem bo do gaz tez mosisz filtry wymienic, przegląd cie kosztuje prawie 160zł

 

hmmmm

raz w roku 58zł z tytułu przeglądu instalacji gazowej, co 10.000 filtr fazy lotnej za 15zł, robię rocznie 25.000 to powiedzmy 3 filtry idą - suma sumarum 58+45=103zł co wypada miesięcznie niecałe 10zł

 

opieram się na trzech autach sekwencją: była omega B 2,0 16v z sekwencja KME DIEGO, vectra B 1,8 16v ze stagiem 300-4 i polo 1,0 8v ze stagiem 300 - w każdym wygląda podobnie co do przełączania, polo spala sporo mniej benzyny bo jest tankowane 10l na jakieś ponad 2 miesiące, ale też najmniejsze przebiegi robi

 

ogólnie to temat-rzeka

 

przeciwnicy LPG wynajdą milion powodów na nie, zwolennicy milion powodów na tak

 

chłodna kalkulacja zużycia paliwa wskazuje bezapelacyjną wyższość LPG nad dieslem

 

koszty utrzymania LPG wzgledem niezagazowanego - powyżej przedstawione

 

argument o konieczności wymian filtrów itp już można obalić od razu, bo w dieslu wychodzi wszystko wiele drożej - ja wymieniam kable i świece, a dieselman wymienia świece żarowe

ja wymieniam cos tam, a on turbinę lub pompę wtryskową... to są niestety bardzo drogie zabawki, bo kwoty zawsze mają cztery cyfry :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dr.puniszman

ja tez jestem za gazem ja mam próg ustawiony na ok 60 stopni(wskaznik przekracza niebieskie pole) moze dlatego, miesiecznie robie ok 7tys km wiec olej wymieniam co połtora miesiąca(10tys km) a filtr od gazu co 30 tys chociaz ze zawsze gazownicy mówią ze czysty był (tankuje tylko na orlenach bo zbieram punkty...) Ale auto nastepne tez bedzie na LPG :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania