Grzes997 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Powiem tak, jak uszkodzenie jest w DIS-e to ECU to wyłapie i oświeci check jeśli uszkodzenie jest inne czyli jak tam myślicie uszkodzony wtrysk gazu to sterownik silnika tego nie wyłapie jako wypadanie zapłonu i nawet nie zasygnalizuje o uszkodzeniu bo jak skoro cały układ zapłonowy jest sprawny, a w tych Astrach jest to dość typowe uszkodzenie, w celu sprawdzenie można zaszaleć z jazdą na benzynie w ten sposób wyeliminujecie wtrysk gazu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4077-wypadanie-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-23472 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luciusz Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Na benzynie nic w tłumik nie strzela jedzie o wiele lepiej. A czy za wypadanie zapłonu odpowiada tylko DIS? A nie może być tak że jak mieszanka LPG za uboga to nie dojdzie do zapłonu i wtedy ECU łapie to jako błąd? Ale chyba nie...... A co do tej próby na benzynie to przy dużych prędkościach 130-140 km/h na gazie dławi czasami a na benzynie nie. Jak zdejmę nogę z gazu to na benzynie łagodnie i płynnie zwolni na LPG przydusi trochę i po sekundzie "Bum" w tłumik.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4077-wypadanie-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-23474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 ruszając w trasę pocisnąłem trochę po gazie i po paru min zaczęło mi szarpać autem To albo szarpie albo strzela bo teraz już nic nie wiem, generalnie zasada jest taka strzelania w rurę czy tez w przepustnicę ECU nie wyłapie jako wypadanie zapłonu, ecu wyłapie ewidentne uszkodzenie w danym cylindrze czyli zmiany opornościowe cewki czyli cewka zwarta lub przepalona zasygnalizuje uszkodzenie, pojedynczego braku iskry bo wtryskiwacz nie podał gazu nie jest ecu w stanie wyłapać, sam Dis może się różnie zachowywać na zimnym i na ciepłym silniku.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4077-wypadanie-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-23480 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luciusz Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Już tłumaczę: - jadę sobie na LPG tak na 4000 obr. i puszczam nogę z gazu. Czuję od razu szarpnięcie a po jakieś 1 sek. od tego szarpnięcia strzał w tłumik. - jadę sobie na benzynie tak na 4000 obr. i puszczam nogę z gazu. Zwalnia płynnie bez szarpnięcia i nie strzela nic. A kiedy ECU przechodzi w tryb awaryjny? Czy wtedy pali na 3 cylindry i jak długo można na takim trybie jechać. W moim przypadku błąd 0303 oznaczał ze w 3 cylindrze nie było iskry. Ale dlaczego nie dzieje się to przy małych obrotach, bo wtedy LPG też strzela w tłumik a błąd nie wyskakuje? Czy możliwe jest , że przy stałych obrotach zapłon działa poprawnie a przy spadku obrotów DIS nie daje rady. Może i DIS i wtryski zdychają równocześnie?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4077-wypadanie-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-23481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 jadę sobie na LPG tak na 4000 obr. i puszczam nogę z gazu. Czuję od razu szarpnięcie a po jakieś 1 sek. od tego szarpnięcia strzał w tłumik. tu trzeba by się przyjrzeć instalacji LPG ewentualnie poddać regulacji Czy wtedy pali na 3 cylindry i jak długo można na takim trybie jechać. nie jest wskazana jazda na 3 cylindrach. sumując proponował bym zrobić regulację LPG, sprawdzenie czy wypadanie zapłonu występuje też na benzynie, kontrola świec czy ta która nie pali ma inny kolor, ja sam ostatnio miałem uszkodzoną świecę a objaw był podobny do Twojego choć błędem nie dostałem po oczach a świeca jak się zagrzała przestawała podawać iskrę.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4077-wypadanie-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-23482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luciusz Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Dzisiaj podmieniłem cewkę na identyczną z innej Astry G i strzela nadal. Kolega mówił, że ostatnio miał taki przypadek, iż nie szwankował jeden wtryskiwacz od Lpg i wywalało błąd wypadania zapłonu na jednym cylindrze. Trzeba będzie sprawdzić instalacje Ale bynajmniej nie kupiłem modułu zapłonowego i 370 zł w przód.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4077-wypadanie-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-23775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 luciusz, wymieniasz moduł, resetujesz ECU i po 50km wiesz czy pomogło   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4077-wypadanie-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-23778 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się