Skocz do zawartości

Domykanie szyb - potrzebne objaśnienie schematu


Gość ursus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem alarm, do którego sprzedający dorzucił mi zbędny dla niego moduł domykania szyb Magicar FAI4WM. O ile z montażem alarmu nie mam żadnego problemu, o tyle modułu jeszcze nigdy nie montowałem no i nie bardzo rozumiem tego schematu:

http://www.novo.com.pl/domykanie_szyb4.pdf

Czy ktoś mi może objaśnić jak dla laika co dokładnie podłączam pod opisane tu przewody i czy faktycznie moduł może być uruchamiany sygnałem dla centralnego zamka (mój alarm nie posiada takiej funkcji)?

Chciałbym coś takiego spróbować zamontować w Nubirze II.

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale moduł ten dostałem gratis, nigdy nie był montowany a z opisu to posiadam tylko ten schemat z linku. Nie planowałem montażu takiej zabawki, ale skoro mam go już i to za darmo to chętnie spróbuję, o ile ktoś mi pomoże zrozumieć co do czego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzes997, dzięki, jest dużo lepiej ale nie wszystko jeszcze kumam :-)

Mam już jasność o co chodzi z podłączeniem modułu do silników sterujących szybami.

Nie wszystko jednak jest dla mnie jasne w kwestii sterowania modułem, i tak:

- rozumiem, że przewód żółty z białym opisany jako "blokowanie + po stacyjce" to dosłownie podłączenie pod przewód na którym pojawia się + po przekręceniu stacyjki?

- przewody brązowy i pomarańczowy opisane jako "wejście wyzwalania +/-" to impuls uruchamiający moduł, do wyboru + albo - ? Nie wiem tylko, bo nie mam instrukcji tego modułu, czy wystarczający jest chwilowy impuls np sterujący centralnym zamkiem czy ciągły, aż szyby się domkną?

Nie wiem o co chodzi w przypadku przewodów:

- żółty, różowy opisanych "zatrzymywanie +/-"

- czerwony "wybór zasilania silnika + lub -"

- niebieski "wyjście podające minus"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że przewód żółty z białym opisany jako "blokowanie + po stacyjce" to dosłownie podłączenie pod przewód na którym pojawia się + po przekręceniu stacyjki?

 

Tak, ma to za zadanie zablokowanie modułu po przekręceniu kluczyka

 

przewody brązowy i pomarańczowy opisane jako "wejście wyzwalania +/-" to impuls uruchamiający moduł, do wyboru + albo - ? Nie wiem tylko, bo nie mam instrukcji tego modułu, czy wystarczający jest chwilowy impuls np sterujący centralnym zamkiem czy ciągły, aż szyby się domkną?

 

starczy chwilowy impuls resztę zrobi moduł który zamyka szyby jedna po drugiej nie wszystkie na raz impuls bierzesz z centralnego lub z centralki alarmowej do wyboru plus lub minus

 

Wydaje mi się że starczy podłączyć silniki zasilanie i podawać impuls do zamknięcia reszta można pominąć, po co taki bajer by po przekręceniu kluczyka wszystko się zatrzymało a niech się zamyka a co :mrgreen:

 

czerwony "wybór zasilania silnika + lub -"

 

Myślę że jak silniki są sterowane plusem to ten czerwony tez musi być podłączony do plusa.

 

Kurde co za magister robił ten schemat wraz z opisem podłączenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za pomoc.

Resztę sprawdzę i przetestuję przy montażu.

Nie wiem czy uda mi się zamontować ten moduł, bo będzie mnie ograniczał czas, którego może mi braknąć. Robiąc to po raz pierwszy pewnie stracę go mnóstwo na szukanie wiązek i kombinowanie gdzie się wpiąć, ale tak czy inaczej przynajmniej sprawdzę jak to działa:-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wszystko na stole uruchomić z podłączonymi jednymi drzwiami, dowiesz się dokładnie czym uruchomić, czym blokować i jak to działa, jeśli wszystko będzie ok to możesz ustrojstwo zaadoptować w samochód.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jak silniki są sterowane plusem to ten czerwony tez musi być podłączony do plusa.

Tak też zrobiłem i ma wyjściach do silników pojawił się plus, zapomniałem już sprawdzić jak uzyskać minus, bo ja potrzebuję właśnie plus, ale opcje są dwie, albo minus na wyjściach będzie, gdy ten przewód nie jest do niczego podłączony albo gdy go się podłączy do minusa - wystarczy sprawdzić.

Generalnie podłączyłem wszystko na stole i sprawdzałem miernikiem - działa to wszystko tak, jak wyżej zostało opisane.

Nie podłączam jednak jak na razie tego modułu. Przypatrzyłem się dokładnie jak mi chodzą szyby, z przodu jest w miarę ok, ale z tyłu idą ciężko do góry. Na co dzień nie zwracam na to uwagi, ale myślę że może to być kłopot po zamontowaniu modułu. Musiałbym rozebrać drzwi i najpierw spróbować przeczyścić lub przesmarować te mechanizmy, nie wiem ile z tym jest roboty, w każdym bądź razie chwilowo nie mam za dużo czasu więc montaż tego bajeru odkładam na przyszłość.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania