Skocz do zawartości

Wymiana sprzęgła Golf III pyt. dot. porady


Gość denisq

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie porady Wymiana sprzęgła - Punto II. Jakim smarem smarujemy?

Smarujemy miejsce styku łożyska oporowego z „widełkami” smarem który jest w komplecie ze sprzęgłem w saszetce, zakładamy łożysko oporowe – powinno mieć zatrzaski i trzymać się dobrze widełek w skrzyni.

Bo ja nic takiego w komplecie nie dostałem. I drugie pytanie czy jest problem potem z wsadzeniem przegubów do skrzyni? I jak to się je wsadza? Z góry dzięki za rady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzes997, pewnie wymienić chce w Golfie, ale poradnik jest z punto, ale na jego podstawie chce wymienić. I słusznie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasyl jeśli masz rację to wystarczyło napisać

 

Jestem posiadaczem VW Golf III i chcę wymienić sprzęgło, pomagając czy też posiłkując się poradnikiem Wymiana sprzęgła - Punto II mam pytanie...

 

 

 

kurde czy my tu musimy zgadywać, domyślać się co autor miał na myśli

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim smarem smarujemy?

 

Wydaje mi się że smar który zazwyczaj stosuje się do przegubów będzie ok :) ...

Na pewno odradzam tawot, nie nadaje się.

 

Dobrze jest posmarować miejsce styku (wspomniane wcześniej).

Często jest tak że łożysko (zamiennik) ma troszkę większy luz i w finale jak puścisz sprzęgło to słychać ze skrzyni takie "buczenie"... Zwykle oznacza to że łożysko się "pajta" po wałku sprzęgłowym bo ma za duży luz... osobiście widziałem też parę osób które smarowały (delikatnie oczywiście żeby potem tarczy sprzęgła nie zachlastało) samo łożysko co by ciszej chodziło :)

 

I drugie pytanie czy jest problem potem z wsadzeniem przegubów do skrzyni? I jak to się je wsadza?

Jeśli chodzi o demontaż, to zwykle bierze się jakiegoś łoma lub breszkę, wsadza się między metalową część przegubu a skrzynię i powinien po kilku "energicznych" ruchach wyskoczyć. :)

 

Jeśli chodzi o montaż to na przegubach jak i w skrzyni jest wieloklin... wystarczy ucelować na ząbki i wcisnąć, ewentualnie można pomóc sobie trochę młotkiem gdyż na przegubie jest sprężynująca zawleczka która trochę utrudnia montaż/demontaż.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania