Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem na myśli w razie czego Twoją pomoc w realu.

Arek się nie ma czasu zająć swoimi projektami, a co dopiero mówić czyjeś auta :P

 

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Popularne dni

Top użytkownicy w tym temacie

Gość MIROS12

Jakoś dam radę. Do pomocy jednak kogoś wezmę.

Mam jeszcze inną sprawę związaną z głowicą, ale chyba muszę założyć nowy temat?

 

Gość MIROS12

Kończyłem trasę 1100 km. Silnik chodził super. Nagle stuknęło i motor stop. Odholowany do warsztatu. Diagnoza- urwanie grzybka zaworu 4 cyl. Głowica poszła do renomowanego serwisu. Naprawę auta przeprowadzał znajomy fachowiec.

Niestety nie jest to już ten samochód. Odpala normalnie, silnik na postoju pracuje ok., stracił jednak trochę mocy. Wzrosło spalanie, do ruszania potrzeba dłużej przycisnąć gaz. Świeca uszkodzonego cylindra różni się nieco kolorem elektrod od pozostałych. Przed remontem wskazówka termometru z trudem dochodziła do 97° , a wentylator chłodnicy włączał się bardzo rzadko. Teraz temperatura rośnie szybciej i częściej pracuje wentylator.

Sprawdzałem zapłon, sondę lambda, ciśnienie w cyl.- w granicach 13,2. Wyglądało to, jakby wydech był zapchany. Odkręcałem tłumik- jeszcze gorzej. Inny fachman wypruł bebechy kata- też nie to. Obecnie mam kata z metalowym wkładem (kupiłem nowy). Znajomy, który zakładał głowicę mówi, że nie wie co jest grane. Jego mina i zachowanie wskazywały na to, że coś tam jarzy. Tym bardziej, że w tych dniach miał młodego pomocnika. Już nie wiem co myśleć. Czy można źle założyć koło pasowe w głowicy?

 

Gość MIROS12

Rozrząd jest w porządku. Po remoncie głowicy zrobiłem ok. 2000km. Wtedy zmieniany był rozrząd i było tak samo. Znaki się pokrywały, byłem przy tym.

 

No to jedynie zostaje kwestia szczelności. Albo samej komory spalania (źle spasowany czy dotarty zawór) albo uszczelki kolektora ssącego na tym cylindrze (lewe powietrze).

 

Gość MIROS12

Coś właśnie myślałem o składzie mieszanki w tym cylindrze. Czy jest możliwość złego założenia (przestawienia) kola na pasek rozrządu w głowicy? Wtedy znak by się pokrywał, ale wałek byłby przesunięty.

 

Nie ma takiej możliwości - to raz. W kole oprócz śruby jest też otwór na "cycek" wystający z wałka. Druga rzecz: to nie może mieć wpływu na zmianę spalania tylko w jednym baniaku. Wtedy nie halo byłoby po całości. Tak uważam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania