Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bo ma szeroką czapkę?

Przecież sami do kadetów wsadzaliśmy czapki z astry...

Tak z tego co czytam to powinien być DIS, ale jak mówisz, że pomimo że X i ma kopułkę, to wierzę na słowo.

 

Gość szymon 1587cm3

X14sz tak jak mowisz, x14nz to praktycznie c14nz

 

EDIT;

 

1.4 60 KM

 

Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Występuje w dwóch odmianach o oznaczeniach C14NZ (stosowany od września 1991, obecnie nie stosowany) i X14NZ (stosowany od lutego 1994 do dziś). Silnik X14NZ powstał przez zmodyfikowanie silnika C14NZ tak, by spełniał normy czystości spalin 94/12/UE. Dokonano tego przez wymianę katalizatora na trójfunkcyjny.

Silniki te nie mają czujnika spalania stukowego i posiadają ręczny korektor oktanowy. Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO91 lub 0 Ohm dla LO95.

 

Oba silniki mają zapłon tranzystorowy z czujnikiem Halla (EZF-h) umieszczonym w rozdzielaczu zapłonu oraz z modułem zapłonowym, który wzmacnia sygnały nadawane z urządzenia sterującego do cewki zapłonowej.

 

Pojemność 1389 ccm

Średnica cylindra 77,6 mm

Skok tłoka 73,4 mm

Moc maksymalna 60KM (44kW)

przy 5200 obr/min

Moment obrotowy maks. 103Nm (10,5kgm)

przy 2800 obr/min

Stopień sprężania 9,4

Ciśnienie sprężania 12 bar

 

Wiecej tutaj

 

http://www.astra.auto.pl/content/view/250/1/#14nz

 

Potwierdzam że ten typ silnika ma cewkę oraz rozdzielacz w którym siedzi moduł zapłonu on tez częściowo jest odpowiedzialny ze regulację zapłonu.

 

Widzę, ze pod moją nieobecność temat znacznie się rozrósł. Zrobiłem tak, jak radził kolega Wasyl. Zatankowałem do pełna gazu i świeżej benzyny za stówkę (17l :/) po czym zresetowałem ECU, zaprogramowałem od zimnego silnika wolne obroty odpalając na luzie na pół godziny bez gazu i zrobiłem 40km na benzynie. Już było czuć poprawę przy większych prędkościach, ale niestety dalej szarpie na wolnych. Po tych 40km wyregulowałem gaz - teraz jest cud-malina, nie czuję podczas jazdy zmian pb/gaz, ogólnie jazda na obu paliwach jest teraz bardziej satysfakcjonująca, autko chętniej wkręca się na obroty. Na gazie jednak również szarpie. Na plus trzeba zaliczyć, że silnik ani razu nie zaczął głupieć (spadek obrotów i telepanie) całą drogę na benzynie ale to tez nie zawsze działo się przed regulacją.

Aby rozwiać wątpliwości mój silnik wygląda tak jak ten (Mała czapka, rozdzielacz zapłonu i plastikowa pokrywa klawiatury):

847993766_2.jpg

 

Czyli co dalej - wymienić palec i kopułkę pomimo braku dużych śladów zużycia a jak to nie pomoże, zabrać się za cewkę i moduł pod cewką?

W temacie MAPa to obdzwoniłem już wszystkie warsztaty w okolicy i nikt nie ma tego w klamotach ani nie mam nikogo na tyle znajomego z autkiem co ma taki czujnik aby dał mi grzebać u siebie. Jedyne wyjście to zaryzykować i kupić używkę na allegro. Zastanawia mnie tez wykres pokazany przez Grzes997 - wynika z niego, ze przy prawidłowym podciśnieniu na jałowych obrotach 40kPa powinno być 1,61V a u mnie jest 0,9V czyli jakby 20kPa (chociaż według źródeł wartości od 0,8V są poprawne). Żałuję, że nie posiadam wakuometru aby sprawdzić ile naprawdę wynosi podciśnienie a podejrzewam, że sprawdzenie u mechanika wyniesie mnie tyle co zakup używanego, sprawnego MAPa.

 

Kable Sentech GG Class C i świece NGK R BKR5EK (niżej foto wykręconej właśnie świecy z czwartego gara) - takie mi wsadzili w warsztacie. Autko mi zaczęło tracić moc i szarpać w deszczowy dzień akurat gdy jechałem na umówioną wymianę amortyzatorów. Kazałem zrobić przy okazji bo dało się jechać do 60km/h, potem przerywał a miałem tego dnia po południu trasę do zrobienia i brak czasu na robienie samemu. Kable i świece maję najechane max 2500-3000 km.

CArke.jpg

 

Kable i świece maję najechane max 2500-3000 km.

I mniej więcej od tego czasu są problemy?

 

Przeczytaj na świecach made in japan czy made in france pisze?

Kable masz od kogo podmienić?

 

Szczerze na problem zwróciłem uwagę dopiero ostatnio, ale raczej po wymianie wszystko grało. Świeczkę już niestety pobiegłem wkręcić a nie zwróciłem uwagi na kraj producenta :oops:. Nie mam żadnych części na podmiankę - wszyscy znajomi mają co innego niż Opel lub Daewoo i do tego w dieslu ;p Nowe kable sprawdzałem w nocy spryskiwaczem z wodą i nie było "dyskoteki" ani zmian w pracy silnika. Na "Macajewa" trochę się bałem sprawdzać ;p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania