Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 to x16szr, albo x14sz   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3450-astra-f-x14nz-lpg-szarpie-po-dodaniuuj%C4%99ciu-gazu/page/2/#findComment-19666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Bo ma szeroką czapkę? Przecież sami do kadetów wsadzaliśmy czapki z astry... Tak z tego co czytam to powinien być DIS, ale jak mówisz, że pomimo że X i ma kopułkę, to wierzę na słowo.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3450-astra-f-x14nz-lpg-szarpie-po-dodaniuuj%C4%99ciu-gazu/page/2/#findComment-19672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 X14sz tak jak mowisz, x14nz to praktycznie c14nz EDIT; 1.4 60 KM Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Występuje w dwóch odmianach o oznaczeniach C14NZ (stosowany od września 1991, obecnie nie stosowany) i X14NZ (stosowany od lutego 1994 do dziś). Silnik X14NZ powstał przez zmodyfikowanie silnika C14NZ tak, by spełniał normy czystości spalin 94/12/UE. Dokonano tego przez wymianę katalizatora na trójfunkcyjny. Silniki te nie mają czujnika spalania stukowego i posiadają ręczny korektor oktanowy. Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO91 lub 0 Ohm dla LO95. Oba silniki mają zapłon tranzystorowy z czujnikiem Halla (EZF-h) umieszczonym w rozdzielaczu zapłonu oraz z modułem zapłonowym, który wzmacnia sygnały nadawane z urządzenia sterującego do cewki zapłonowej. Pojemność 1389 ccm Średnica cylindra 77,6 mm Skok tłoka 73,4 mm Moc maksymalna 60KM (44kW) przy 5200 obr/min Moment obrotowy maks. 103Nm (10,5kgm) przy 2800 obr/min Stopień sprężania 9,4 Ciśnienie sprężania 12 bar Wiecej tutaj http://www.astra.auto.pl/content/view/250/1/#14nz   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3450-astra-f-x14nz-lpg-szarpie-po-dodaniuuj%C4%99ciu-gazu/page/2/#findComment-19673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Potwierdzam że ten typ silnika ma cewkę oraz rozdzielacz w którym siedzi moduł zapłonu on tez częściowo jest odpowiedzialny ze regulację zapłonu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3450-astra-f-x14nz-lpg-szarpie-po-dodaniuuj%C4%99ciu-gazu/page/2/#findComment-19675 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Okej   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3450-astra-f-x14nz-lpg-szarpie-po-dodaniuuj%C4%99ciu-gazu/page/2/#findComment-19676 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smk001 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Widzę, ze pod moją nieobecność temat znacznie się rozrósł. Zrobiłem tak, jak radził kolega Wasyl. Zatankowałem do pełna gazu i świeżej benzyny za stówkę (17l ) po czym zresetowałem ECU, zaprogramowałem od zimnego silnika wolne obroty odpalając na luzie na pół godziny bez gazu i zrobiłem 40km na benzynie. Już było czuć poprawę przy większych prędkościach, ale niestety dalej szarpie na wolnych. Po tych 40km wyregulowałem gaz - teraz jest cud-malina, nie czuję podczas jazdy zmian pb/gaz, ogólnie jazda na obu paliwach jest teraz bardziej satysfakcjonująca, autko chętniej wkręca się na obroty. Na gazie jednak również szarpie. Na plus trzeba zaliczyć, że silnik ani razu nie zaczął głupieć (spadek obrotów i telepanie) całą drogę na benzynie ale to tez nie zawsze działo się przed regulacją. Aby rozwiać wątpliwości mój silnik wygląda tak jak ten (Mała czapka, rozdzielacz zapłonu i plastikowa pokrywa klawiatury): Czyli co dalej - wymienić palec i kopułkę pomimo braku dużych śladów zużycia a jak to nie pomoże, zabrać się za cewkę i moduł pod cewką? W temacie MAPa to obdzwoniłem już wszystkie warsztaty w okolicy i nikt nie ma tego w klamotach ani nie mam nikogo na tyle znajomego z autkiem co ma taki czujnik aby dał mi grzebać u siebie. Jedyne wyjście to zaryzykować i kupić używkę na allegro. Zastanawia mnie tez wykres pokazany przez Grzes997 - wynika z niego, ze przy prawidłowym podciśnieniu na jałowych obrotach 40kPa powinno być 1,61V a u mnie jest 0,9V czyli jakby 20kPa (chociaż według źródeł wartości od 0,8V są poprawne). Żałuję, że nie posiadam wakuometru aby sprawdzić ile naprawdę wynosi podciśnienie a podejrzewam, że sprawdzenie u mechanika wyniesie mnie tyle co zakup używanego, sprawnego MAPa.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3450-astra-f-x14nz-lpg-szarpie-po-dodaniuuj%C4%99ciu-gazu/page/2/#findComment-19687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 smk001, jakie kable i świece masz zamontowane?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3450-astra-f-x14nz-lpg-szarpie-po-dodaniuuj%C4%99ciu-gazu/page/2/#findComment-19688 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smk001 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Kable Sentech GG Class C i świece NGK R BKR5EK (niżej foto wykręconej właśnie świecy z czwartego gara) - takie mi wsadzili w warsztacie. Autko mi zaczęło tracić moc i szarpać w deszczowy dzień akurat gdy jechałem na umówioną wymianę amortyzatorów. Kazałem zrobić przy okazji bo dało się jechać do 60km/h, potem przerywał a miałem tego dnia po południu trasę do zrobienia i brak czasu na robienie samemu. Kable i świece maję najechane max 2500-3000 km.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3450-astra-f-x14nz-lpg-szarpie-po-dodaniuuj%C4%99ciu-gazu/page/2/#findComment-19689 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Kable i świece maję najechane max 2500-3000 km. I mniej więcej od tego czasu są problemy? Przeczytaj na świecach made in japan czy made in france pisze? Kable masz od kogo podmienić?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3450-astra-f-x14nz-lpg-szarpie-po-dodaniuuj%C4%99ciu-gazu/page/2/#findComment-19690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smk001 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Szczerze na problem zwróciłem uwagę dopiero ostatnio, ale raczej po wymianie wszystko grało. Świeczkę już niestety pobiegłem wkręcić a nie zwróciłem uwagi na kraj producenta . Nie mam żadnych części na podmiankę - wszyscy znajomi mają co innego niż Opel lub Daewoo i do tego w dieslu Nowe kable sprawdzałem w nocy spryskiwaczem z wodą i nie było "dyskoteki" ani zmian w pracy silnika. Na "Macajewa" trochę się bałem sprawdzać Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3450-astra-f-x14nz-lpg-szarpie-po-dodaniuuj%C4%99ciu-gazu/page/2/#findComment-19691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się