Skocz do zawartości

wybija wodę ze zbironicza wyrównawczego Honda Civic VI 1.6


Gość gwizdek1982

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gwizdek1982

Witam problem jak w temacie, co może być przyczyna czy to wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gwizdek1982

dodam że wodę wybija w chwili uruchomienia się wentylatora, w wodzie brak oznak oleju i na odwrót, nie widać żadnych bulgotek w zbiorniczku wyrównawczym, silnik pracuje normalnie na zimnym (pali bez problemu), jak jest mocno rozgrzany to po zapaleniu są niskie obroty ale dosłownie przez sekundę po czym wszystko jest ok i tak jak pisałem wyżej uruchamia się wentylator i wyrzuca wodę ze zbiorniczka i temp. ciągle rośnie, już jakiś czas temu zauważyłem że gdy silnik się zagrzeje poziom płynu w zbiorniczku czasami rósł ponad maxa (jak zimny ledwo nad min. lub w połowie), a i z rury nić nie dymi na biało ani nie czuć w powietrzu nic oprócz standardowego zapachu spalin, dolna i górna rura przed załączeniem wentylatora jest gorąca, oczywiście do momentu złapania temperatury rura dolana jest zimna więc wygląda na to że termostat jest ok ??

Więc gdzie szukać powodu takiego zachowania ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość gwizdek1982

a jak mogę sprawdzić czy jest zapowietrzony ?? niby odpowietrznik jak odkręcam na zimnym to płyn się delikatnie wylewa przez chwilkę po czym muszę uzupełnić braki w chłodnicy jak na rozgrzanym pracującym siniku to pluje wodą (nie leje się ciurkiem tylko "pluje") ??

 

[ Dodano: 2012-04-05, 19:55 ]

dodam jeszcze że samochód jest wyposażony w instalacje LPG, nie dawno wymieniałem płyn chłodniczy (w styczniu), ale wszystko wyglądało ok, odpowietrzyłem za pomocą odpowietrznika na górnej rurze łączącej silnik z chłodnicą, oglądał parownik i nie znalazłem niczego do odpowietrzania, ale około minutę po uruchomieniu silnika parownik jest już ciepły (czyli wygląda na to że płyn w nim jest)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozgrzanym pracującym siniku to pluje wodą

 

Powinna lecieć ciurkiem... pluje bo wylatują bąble powietrza...

Układ odpowietrza się zawsze na nagrzanym silniku :) ...

 

W większość aut odpowietrza się po przez odkręcania korka wlewu na zbiorniczku :) ...

Gdy są odpowietrzniki to odpowietrza się nimi i korkiem też :) Same odpowietrzniki to trochę mało :) one mają tylko wspomóc odpowietrzanie :) ... a przynajmniej tak mi się wydaje i sam tak robiłem zawsze :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gwizdek1982

czyli odpowietrzać mam przy pracującym nagrzanym silniku ??, czy mam go nagrzać wyłączyć i wtedy odpowietrzyć ?, czy nie trzeba tez jakoś odpowietrzyć parownika ??, nie zauważyłem żeby rury pęczniały przy dodawaniu gazu, raczej rury po włączeniu się wentylatora i nie wyrzuceniu płynu przez zbiornik wyrównawczy trochę są mniej twarde niż przed, proszę opisz dokładnie jak porządnie odpowietrzyć układ, jak długo powonieniem mieć zapalony silnik na odkręconym korku chłodnicy i czy tylko go "poluzować" czy odkręcić całkowicie, ostatnio wymyłem korek od chłodnicy i wyczyściłem mocowanie w chłodnicy i problem wywalania płynu ustał (nie powtórzył się) ale nadal zauważyłem że płyn z min. w zbiorniku potrafi skoczyć dużo ponad max po przejechaniu około 20 km, gdy silnik dogrzewa się na postoju i nawet wielokrotnym włączeniu się wentylatora poziom się tak drastycznie nie zmienia, i jest ciut nad min

 

[ Dodano: 2012-04-06, 21:03 ]

dodatkowo zauważyłem że na wolnych obrotach w zbiorniczku widać czasami bulki, czasami bardzo rzadko, czasami szybciej ale bez przesady, a czasami wcale, w momencie gazowania nie bulka nic. wymieniłem korek od chłodnicy, poziom nadal z min potrafi skoczyć ponad max, ale nie wybija wody ze zbiorniczka, bulki idą tylko gdy silnik się nagrzeje i otworzy się termostat tak to nic nie ma. temperaturę silnik trzyma ok wentylator normalnie się załącza i po chwili wyłącza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci jak ja robię... Zagrzewam silnik do momentu aż się włączy wiatrak...gdy wiatrak przestanie chodzić wyłączam silnik i powolutku odkręcam korek zbiorniczka. (jeśli są po drodze jakieś inne odpowietrzniki to najpierw nimi a potem zbiorniczkiem). Trzeba uważać żeby się nie oparzyć bo może pryskać. Korek zbiorniczka powolutku luzuje aż w końcu przestanie "syczeć" i uda się go bezpiecznie odkręcić :)

 

Parownik powinien sam się odpowietrzać, dlatego montuje się go nieco niżej niż zbiorniczek wyrównawczy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania