Gość poranek Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Witam od jesieni mam duży szum w prawym przednim kole przy dość szybkiej jeździe na łuku ale tylko w lewo - myślałem że to łożysko - tydzień temu wymieniłem całą piastę oraz klocki ham. na przedniej osi i nic . Szumi dość mocno nawet przy gwałtownym skręceniu kierownicy w lewo . Podczas jazdy na wprost nic się nie dzieje. Wygląda na to że wymieniłem dobą piastę z łożyskiem.Podczas wymiany piasty oglądałem inne elementy ale nic nie widać żeby coś obcierało. Czy ktoś może miał taki przypadek i wie co to może być ? Przebieg auta 91 tys. I jeszcze jedno pytanie do Szanownych Kolegów - wyczytałem że zaleca się wymianę półosi napędowych przy przebiegu co 80 tys. km czy ty to prawda? Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 I jeszcze jedno pytanie do Szanownych Kolegów - wyczytałem że zaleca się wymianę półosi napędowych przy przebiegu co 80 tys. km czy ty to prawda? Bzdura mam duży szum w prawym przednim kole przy dość szybkiej jeździe na łuku ale tylko w lewo Skoro nie lozysko to moze opona?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Moje pytania 1. czy zostały wymienione łożyska w dwóch kołach czy tylko w jednym 2. czy sprawdzałeś stan półosi a dokładnie ich osadzone w skrzyni 3. sprawdź jak Szymon zaleca stan opon łożyska huczą nawet przy małych prędkościach, a przy dużych prędkościach może się to nawet przenosić z tylnych kół.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość poranek Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Oponę wykluczam. Piastę z łożyskiem wymieniłem tylko przednią prawą-gdyż tam jak mi się wydawało widziałem przyczynę - dźwięk jest taki jak daje uszkodzone łożysko ale tylko przy skręcie w lewo . W przeszłości bywało że miałem uszkodzone łożysko w innym aucie - i byłem pewny że to jest to. Stanu półosi nie sprawdzałem . Dlatego pytam o jej zalecaną wymianę co 80 tys. To nie jest bzdura , jak napisał Kolega , pisze to w poważnej niemieckiej książce pt. Opel Astra - sam naprawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Ja potwierdzę że to bzdura, wymiana pół osi jedynie jest wymagana jak ja ukręcisz, czasem półoś potrafi wyskoczyć ze skrzyni a czasem samo łożysko skrzyni gdzie jest włożona półoś jest do wymiany a wiadomo że przy skręcie półoś pracuje i to ostro. Możesz sprawdzić łożysko podnosząc samochód z jednej strony dobrze go zabezpiecz by nie spadł, ręczny hamulec zaciągasz i odpasz samochód wkładasz poszczególne biegi aż koło się rozkręci i przekręcasz kierownicą w odpowiednim kierunku jeśli jest to łożysko będziesz go słyszał, tylko pamiętaj o dobrym zabezpieczeniu samochodu co nie spadnie z lewarka.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość poranek Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Niestety to podbudowanie przodu i sprawdzenie przy uruchomionym siniku nic nie dało - koło musi być obciążone - nawet przy małej prędkości na zakręcie w lewo, usterki nie słychać podczas jazdy. Dopiero przy większej sile odśrodkowej , obciążającej prawe koło słychać wyraźne. No nic, będzie to coś z półosią -muszę jednak poszukać jakiego mechanika. W każdym razie dziękuje bardzo za chęć pomocy. Witam - półoś została wymieniona i problem zniknął   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się